Skoda?! Na jarenlang SEAT te hebben gereden?! Ondenkbaar!

LongTimeAgo

Senior Member
Hallo Skodafielen,

Sommige hadden mijn post al gezien op facebook. Dit was met de volgende text:

Ik ben van m'n geloof af gevallen. Na jarenlang Seat fan te zijn geweest, 5 jaar lang Ibiza te hebben gereden (in eigen bezit) en een jaar een Seat Arona FR van de zaak te hebben gereden (de Arona mocht ik helaas niet meenemen naar een nieuwe werkgever), met een tussenjaar weer een nieuwe auto mogen uitzoeken die ik de komende 4 jaar een-soort-van "mijn eigen" mag noemen, gekozen voor een Skoda Kamiq Sport Business na een heerlijke testrit.

Hij zat nooit in m'n vizier, maar na de teleurstellende "facelifts", sobere motor keuze en bizarre prijsverhogingen aan de Seat kant, heeft de verkoper van Skoda mij gevraagd of ik toch eens aan hun kant van de zaak kon snuffelen.

En zodoende. Bij de testrit werd ik spontaan verliefd op de praktische doch luxe & stoere interieur en toen ik op de achterbank ging zitten met m'n 189cm had ik nog gewoon knieruimte. Bizar voor een platform dat (in theorie) hetzelfde is als die van de Arona en T-Cross waar ik niet normaal op de achterbank kan zitten.

Ik hoop dat ik de komende jaren wat tips en tricks mee kan nemen vanuit deze groep.
1f609.png

Bijgevoegd plaatje betreft de gekozen uitvoering, kleur en velgen.


In de reactielijsten zei iemand dat ik een account moest aanmaken op skodaforum.nl en zodoende heb ik daar nu even de tijd voor gevonden. Ik zie veel informatie, tips en tricks en zal hier dus vaker snuffelen wanneer ik m'n Skoda Kamiq zal hebben!
De levering kan echter nog wel even op zich wachten... De dealer (Broekhuis Alkmaar) denkt dat eind Q4 realistisch is, maar dat ik het meeste rekening kan houden met begin Q1 2024. Athlon (de leasemaatschappij via wie ik de auto moest selecteren) die zette hem standaard al op Maart 2024. Dus het is nogal een chaos in auto-lever-land. Nogal een verschil met 2021 toen ik een Seat Arona in Februari bestelde en deze al 1 Juli kon ophalen.

Heeft iemand al een beetje een idee hoe realistisch de leveringsdata zijn? Nog anderen in hetzelfde schuitje als ik?

mvg,
Tim
LongTimeAgo
1679338941769.png
Kamiq 1.0 TSI Sport Business. (handgeschakeld)
Verder allemaal toeters en bellen aan opties.
 

Captain Hook

Forumguru
Realistische levertijden?
Mwah... dat moet je met een flinke korrel zout nemen, of beter gezegd, een complete scheepslading. :koffie:

Enne, allemaal toeters & bellen? Ik mag hopen dat er maar één toeter op zit. :D
 

Brokkie

Forumguru
Hopen dat het je meezit, maar het is redelijk onvoorspelbaar (niet alleen bij Skoda, maar bij de meeste merken)
 

LongTimeAgo

Senior Member
Ja een maat van me bestelde in dezelfde week een Kia Ceed SW. Maar die mag letterlijk een jaar wachten.
Hoop dat de Kamiq toch wel iets eerder kan verschijnen... Maar goed, eerst de huidige Fabia Combi maar even door blijven rijden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ruud076

Actief lid
er is hier een topic levertijden
lees dat maar eens door zonder ziek te worden :)
blij dat ik een 2e hands superb heb gekocht van 3 jaar oud
suc6 met de levertijden
 

LongTimeAgo

Senior Member
Daar is die dan!
9 maanden gewacht, maar wat was het fijn om hem eindelijk in het echt te mogen aanschouwen.
Zelfs na dik anderhalf jaar nooit echt een band met de Fabia (combi) hebben kunnen opbouwen. Maar met deze was de klik toch eigenlijk meteen wel goed! (Of is het de nieuwe autogeur? Tsja...)
 

Bijlagen

  • 20231114_105547.jpg
    20231114_105547.jpg
    824,5 KB · Weergaven: 52
Bovenaan Onderaan