Skoda meeting Hengouwenstreek België 25 augustus 2019

Ik zal er zijn op de Skodameeting van 25 augustus 2019

  • Ja

    Stemmen: 0 0,0%
  • neen

    Stemmen: 4 100,0%

  • Totaal aantal stemmers
    4

Volvo_440_turbo

Senior Member
Hoi iedereen,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, sommigen zullen mij al kennen ivm mijn powerboxervaringen maar daar ga ik het nu even NIET over hebben :D

Vermits ik van de dokter geen 8u op een dag meer mag wandelen en wij aan de poort van een mooie streek wonen, namelijk Henegouwen, dacht ik om een rondrit te organiseren van een tweetal uur effectief rijden. Tijdens deze rondrit kan je dingen bezoeken die jou het meeste interesseren waarbij je wel een dag zoet bent. Het is een streek waarbij je met mooi weer wel vaak old-timers tegenkomt.

Wat zou er oa op het menu staan? Enkele kasteeltjes waarvan er twee heel erg de moeite zijn om te bezoeken, enkele bootliften waaronder de grootste ter wereld (ook te bezoeken indien je wil) en typische Waalse dorpjes.

Uiteraard beginnen we op café en eindigen we op café, dit naar goede Belgische gewoonte.

Nu, ik kan me wel inbeelden dat hier veel Nederlanders zitten en dat dit misschien wat ver is voor hen.
Moest ik hier genoeg enthousiasme bespeuren dan zoek ik een zondag uit wanneer ik het kan organiseren.
Zelfs indien er maar enkele mensen zouden komen wil ik het nog wel organiseren.




Dit zou de route zijn die ik een van de dagen nog eens ga dubbelchecken:

https://goo.gl/maps/A8G6WXXfoWj6kASv5

Met eventueel een einde in het mooie park van Edingen, voor mij een van de mooiste parken van België, google maps geeft maar 10 tussenpunten, vandaar dat ie er niet bij staat.


Wat organisatie betreft heb ik nul ervaring met autotrips te organiseren voor anderen maar heb wel redelijk wat ervaring in het organiseren van wandelingen, etentjes, summer events, voor oa Couchsurfing en de Facebook groep 'Hiking in Belgium' en bijna elke zomer doe ik roadtrips van tussen de 5000 en 6000 km op plaatsen waar velen hier waarschijnlijk nog niet geweest zijn en ook misschien niet willen komen :D als dit jullie een beetje kan geruststellen.



Mvg

Ewout (mijn nickname is gekozen omdat ik deze ook elders gebruik, ik rij dus wel met een Skoda :) )
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik ken het gebied wel een beetje, voornamelijk van de Toer de Geuze van de Horal die ik meermaals heb bezocht. Op een zondag betekent dat ik dan wel de maandag er na vrij moet kunnen hebben (ik ben na zo'n dag meestal aardig gesloopt), voor mij dus een twijfelgeval.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ik ken het gebied wel een beetje, voornamelijk van de Toer de Geuze van de Horal die ik meermaals heb bezocht. Op een zondag betekent dat ik dan wel de maandag er na vrij moet kunnen hebben (ik ben na zo'n dag meestal aardig gesloopt), voor mij dus een twijfelgeval.


Dank je voor de tip! Uiteraard hoef je niet de hele rit mee te doen of bezoek je gewoon iets wat je interesseert en je rijdt erna terug naar huis, het is ook niet de bedoeling dat alles wordt bezocht, aan de binnenkant dus. Vele gebouwen zijn vrij indrukwekkend aan de buitenkant.
Net een moeilijke periode achter de rug gehad dus zeker begrip voor je rust die je nodig hebt.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ondertussen is mijn theoretische voorbereiding klaar, bekijk het eens gerust, indien er opmerkingen zijn laat iets weten, dan zie ik wat mogelijk is, zondag ga ik wat testrijden of het via google maps werkt, dan lanceer ik het een van de dagen. Zie pdf document hierbijgesloten
 

Bijlagen

  • route en info.pdf
    162 KB · Weergaven: 24

CDK

Forumguru
Op een zaterdag OK op een zondag NEE. @Cordoba zegt het al, het is leuk én vermoeiend en op maandag als het hele forum nog slaapt ben ik al weer aan het werk, maar verder prima idee :thumbsup:
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ok, maar dan moet ik wel eerst het verlof van mijn medevennoot weten zodoende dat hij de winkel kan overnemen, want ik werk 6 op 7. Vermits we op een zaterdag maar een halve dag open zijn zal die er geen probleem van maken.
Voor mij zou het ook beter zijn want ik zou ook wel moe zijn na zo een dag... ben ik toch als ik op zondagen een wandeling organiseer bijvoorbeeld.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
ps, op een zondag is de mooiste burcht wel gesloten maar andere zaken zoals de bootliften en ik denk dat ander kasteel is dan wel open. Soit, da's niet erg...
 

EdK

Forumguru
Tsja leuke trip, maar ben al minimaal 5 uur kwijt om heen en weer te rijden.
Dus dit gaat het voor mij niet worden....
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ondertussen is heel mijn huiswerk af, het 'roadbook' is klaar, zie bijlage, ,net na het werk even gaan testrijden,van de moment ik een zaterdag kan ontsnappen uit de winkel laat ik iets weten, zou wel eens Augustus pas kunnen zijn
 

Bijlagen

  • Roadtrip Henegouwen.pdf
    164,3 KB · Weergaven: 20

Cordoba

Forumguru
Zoiets moet je ook minstens 6-8 weken vooraf aankondigen, er zijn altijd mensen die lang van te voren moeten regelen dat ze niet hoeven te werken, of andere afspraken hebben.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Zoiets moet je ook minstens 6-8 weken vooraf aankondigen, er zijn altijd mensen die lang van te voren moeten regelen dat ze niet hoeven te werken, of andere afspraken hebben.
Initieel was het gepland op zondag, op zondag werken mensen niet vaak, maar ik hoor hier geluiden voor liever zaterdag dus ik pas me wel aan dan. Zo heel veel mensen werken toch niet op zaterdag?
Nu, je kan uiteraard niet voor iedereen goed doen. Desnoods organiseer ik het eens op een zaterdag en eens op een zondag, dat iedereen wel eens kan. Het start- en eindpunt is hier vlakbij, dus voor mij is dat niet veel moeite.
 

Cordoba

Forumguru
Wat voor moment je ook kiest, er zijn altijd mensen die moeten werken of andere verplichtingen hebben. In de praktijk zie je gewoon dat bij grotere groepen er altijd belangstellenden zijn die niet kunnen, en als je aanpast voor die mensen, kunnen er weer anderen niet, dus ga er gewoon van uit dat je niet iedereen tevreden kunt stellen.
 
Bovenaan Onderaan