Skoda logo kofferklep verwijderen Superb Combi

kansberg

Forumguru
Hallo allen, uiteraard heb al ge-Googled en dit forum afgestruind. Ik kon echter niet vinden wie er ervaring heeft met het verwijderen van het Skoda logo op de kofferklep van een Superb II Combi.

Het logo op de grille kon ik eenvoudig verwijderen met een plastic bandenlichtertje, maar aan de achterzijde lijkt mij dit niet toe te passen...

Alvast dank voor het meedenken!
 

ertromp

Forumguru
Ook je achterlogo zit gewoon "geplakt"
Rag er met een visdraad achterlangs en/of steek een paar keer met een bijvoorbeeld oude bankpas oid er onder.
 

kansberg

Forumguru
@ertromp : Thnx! Kom er nu achter dat ik nog even moet wachten, de set logo's die ik in China heb besteld heeft maar één groot logo, heb gelijk maar twee sets bijbesteld.

Maar bedankt voor de info!
 

Cordoba

Forumguru
Overigens voor je gaat 'raggen' of met je bankpas wapperen: als je vooraf met een föhn de boel warm maakt, gaat het makkelijker, zeker nu je een koudere periode tegemoet gaat (we zien wel of het een koude zomer of een echte winter wordt).
 

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Dank voor de tip, ik ga het binnen doen waar het een graad of twintig is. Hetzelfde geldt voor de wielen, ik wacht tot de winterbanden zijn gemonteerd, dan kan ik rustig en op fatsoenlijke hoogte de logo's op de wielnaven plakken.
 

Cordoba

Forumguru
20 graden is al wat anders dan 10 graden, maar als je het met een nog kunt opwarmen tot 30-40 graden, maakt dat de lijm al een stuk zachter.
 

Joske

Forumguru
en lijmresten kan je op een veilige manier met wasbenzine verwijderen voor moest die tip nog niet gepasseerd zijn :jaja: ;)
 

bobbl

Forumguru
Plaats em maar ff hier, men buurvrouw heeft een Fabia en kreeg van de dealer bericht dat ze de logo`s voor en achter gratis kan laten vervangen!
Hoe zit dat dan?
 

EdK

Forumguru
Laat de buurvrouw dan meteen vragen of ze het nieuwe logo erop plakken en niet het oude vertrouwde zwart/groene logo , want dan is die over een kleine 2 jaar weer volledig verweerd...
 

kansberg

Forumguru
Klopt het dat het achterste logo kleiner is dan het logo op de grille....heb een set besteld in China en daar zitten 4 formaten logo's in:

4 X logo t.b.v. de wielnaven...past precies
1 x logo t.b.v. stuurnaaf...past precies
1 X logo t.b.v. grille...past precies
1 X logo t.b.v. achterzijde...lijkt te klein :bloos:
 

ertromp

Forumguru
Als je originele bij de dealer besteld heb je voor de voor en achterkant hetzelfde type nodig dus verschil kan ik me niet voorstellen.
 

kansberg

Forumguru
@EdK : Een Superb is toch een Chinese Passat....:pieker:

Trouwens :ot:: We hebben vanavond Chinees gegeten, maar het helpt niets, er komen er toch steeds meer bij :D

Maar nu weer serieus, heb voor € 9,39 weer twee sets (á 7 logo's) besteld bij Ali. Dus daar zitten per definitie twee juist exemplaren in.
 

EdK

Forumguru
Een Superb is toch een Chinese Passat....:pieker:

Ja dat was bij de allereerste Superb 1 die toendertijd totaal niet verkocht en inderdaad op een verlengde chinese passatplaat stond....

wel voor die €9,39 heb ik geen combimenu bij mevr Ping en Mhr Pong bij mijn lokale chinese toko

Maar mevr Ping en de juffrouw Ping zijn wel altijd lief hoor , krijg altijd een graties biertje of 2 van ze
 
Bovenaan Onderaan