Skoda Kodiaq PHEV: Instellingen worden niet onthouden

Treveo

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Sinds 2 weken rijd ik in een Skoda Kodiaq PHEV. Heerlijke auto, maar er vallen mij 3 dingen op rondom de instellingen. Ik vroeg me af of jullie hier misschien een oplossing voor weten:
  1. Snelheidswaarschuwing: Ik moet deze elke rit weer handmatig uitzetten. Klopt het dat de auto deze instelling weigert te onthouden?
  2. Rijprofielen: We rijden het liefst in de "Individueel" stand, maar bij elke nieuwe start springt hij vrolijk terug naar "Normaal". Is dit vast te zetten?
  3. Hybride vs. elektrisch: We willen eigenlijk altijd gecombineerd rijden (hybride modus), maar de auto valt bij het starten steeds terug in de volledig elektrische modus. Is hybride als standaard in te stellen?
Ik hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben of dat er eventueel software-trucjes voor zijn. Alvast bedankt!

Patron

Forumguru
Je kan het inderdaad niet standaard instellen.
Voor puntje 3 kan je bij het starten je gaspedaal volledig indrukken tijdens het starten. Dan springt hij meteen op hybride.

Peetvader

Nieuw lid
Al jouw punten: As designed. Sneheidswaarschuwing mag niet standaard uit staan. Europese regels. Als je ipv D in S wegrijdt gaat hij ook meteen in hybride.

EdK

Forumguru
Snelheidswaarschuwing:
Staat de wagen niet ingesteld op winterbanden ?
Meen me te herinneren dat je dan ook een melding krijgt als je de ingestelde snelheid overschrijd !
Dit was in verleden in iedergeval zo, misschien met de wagens heden ten dagen dat het nu ook standaard is geworden
Maar kijk eens in de instellingen of je wat kunt vinden !!??

Bovenaan Onderaan