Skoda iv laadpaal

Hypodermic

Donateur
Dat dacht ik dus ook, maar omdat hij een stuk goedkoper is van bijvoorbeeld die van Wallbox vroeg ik mij af of er verschil inzit. De box komt in een carport te hangen waar hij niet in het zicht hangt dus het uiterlijk ervan maakt weinig uit.
En op briskoda staat dezelfde voor 1499 euro, en hier voor 279 euro, best een flink verschil natuurlijk, vraag me af of briskoda dan te duur is, of dat deze te goed is om waar te zijn. Vandaar mijn vraag waar de lader is gekocht.

EpicCobra

Actief lid
Ik heb hem ook via skoda parts.
En mij viel het dus ook op dat de prijs bijna re mooi was om waar te sijn. Via de plaatselijke dealer zou dezelfde paal op 1749 incl installatie komen. En ik had sowieso al een lader dus hoef alleen maar te vervangen.

Maar heb hem gewoon ontvangen en is gewoon prima.
Alleen ju wil ik jog loadbalancing met al dat teruglever gedoe

BrujeriA

Actief lid
Voor zover ik weet is het meer zo dat de laadpaal in vermogen teruggeschroefd wordt als je bijvoorbeeld binnen de wasmachine aanzet zodat je groep niet uitschakelde. Dus effectief maximaal laadvermogen onder alle omstandigheden

EpicCobra

Actief lid
Ik wil gewoon volledig op zonne energie laden
En dat kan met een aanpassing en via load balancing.
Nu laad ik met 11 kwh en wek ik 4400 op en neem ik dus 6600 af
En als Die vol is dan lever ik op een zonnige dag weer 4400 watt terug
Ik wil dat gewoon over de hele dag verdelen dat hij de hele dag oplaad puur op zonne energie dus dan lever ik ook niet terug.

En ja je kan hem aanlassen dat hij langzamer en sneller laad.
Maar het mooiste is gewoon dat het allemaal automatisch gaat zodat hij volledig alle zonnestroom pakt.

EpicCobra

Actief lid
Daar is dat loadbalancing toch voor?
De laadpaal kan zien hoeveel je opwekt en dan puur op zonne energie afnemen

Een vriend van mij heeft dat ook met een wallbox pulsar
Door het communiceren met de wallbox laad hij precies wat hij opwekt

EdK

Forumguru
Daar is dat loadbalancing toch voor?
Loadbalancing is er om je hoofdzekeringen er niet uit te laten klappen als je aan laden bent.
Dus als je aan laden bent en je gaat nog andere elektrische componenten in huis gebruiken zoals elektrisch koken / warmtepomp / etc dan krijgt je laadpaal op dat moment gewoon minder of geen laadstroom meer !
Wel of geen zon....

EpicCobra

Actief lid
Ja en met een aansluiting via de zonnepanelen communiceert hij en kan je ook puur groen laden

Bij hem iig wel dus ‍♂️
En zo gaan we het bij mij dan ook aansluiten.
Er zijn wat aanpassingen nodig ja
Ik zeg niet dat het meteen kan.
Maar de oude wallbox die ik had kon het sowieso niet

EpicCobra

Actief lid
Hey is een slimme laadpaal die gebruik kan maken van de zonneenergie.
Maar dan moet hij wel ook ge ruik maken van de load balancing
Zodat als je inderdaad de wasmachine aanzet je auto iets minder snel laad.

Maar hij kan met de zonnepanelen communiceren maar dan moet je wel eerst zoegen dat ook load balancing werkt.
Want via de load balancing ziet hij wat je verdere verbruik is op dat moment en ook wat je opwekt op dat moment

EpicCobra

Actief lid
Dat heb ik al
Alleen van de wallbox zelf is er ook wat nodig en dat kan je hier in nederland dus nergens krijgen.

Ga je naar de buitenalndse afdeling van elli zie je het wel
Maar kan dus weer niet verstuurd worden naar nederland pfff

Ik heb zowieso alle andere benodigdheden al in huis.
Alleen puur het extra onderdeel van elli niet wat nodig js voor de loadbancing.

En bij de dealer zeggen ze gewoon dat ze het niet los leveren maar alleen als je door hun een laadpaal laat plaatsen….

Maar ik kom er wel
Desnoods door het zelf te maken

EpicCobra

Actief lid
De pulsar was 1000 euro
Deze was 279
En deze kan ook opladen op zonne energie

Als je hem laat plaatsennkan het ook
En hij maakt ook gewoon ge ruik van de eebus communicatie.

Ik heb juist deze gekocht omdat hij het ook kan.
Want ik had al een wallbox en ben dis overgestapt naar deze omdat mijn oude het jiet kon en deze wel.

En bij de dealer kan ik hem ook kopen en wordt hij geplaatst met de communicatie via de zonnepanelen als je dat wilt
Werd alleen wel nog duurder dan het al was

EpicCobra

Actief lid
Zoals je ziet heb je bij de wallbox pulsar ook een load balancing module nodig.
Zoals ik al zei het zijn redelijk wat laadpalen die het kunnen alleen is dat nooit standaard en heb je altijd extra onderdelen nodig.

Zo ook bij de elli wallbox.
En ik weet dat het kan dus.
Alleen heb je buiten die loadbalancing module nog een ander onderdeel nodig.
Wat bestaat alleen niet beschikbaar is in nederland

hemi24

Forumguru
Prima, maar zolang er benodigde componenten ontbreken om te kunnen communiceren via deze eebus, gaat het niet werken…

EpicCobra

Actief lid
Nee en laat ik nou juist op zoek zijn naar dat onderdeel en daar dit topic voor gestart hebben…..

Het onderdeel is er
En daar draait mijn hele zoektocht dus om

Omdat onderdeel te bemachtigen. Wat er 100% zeker is en bestaat. Alleen voor geen mogelijkheid hier is te krijgen omdat Nederland gewoon een drama is.

In andere manden is het wel te krijgen alleen niet als je uit nederland komt dus

EpicCobra

Actief lid
Dat weet ik niet
Maar ik weet dat het onderdeel er is
Heb ook contact gehad met elli.
Maar zolang je uit nederland komt kunnen ze het niet leveren
En bij de dealer geven ze ook niks.

Dus daarom is het zo lastig.
Maar nogmaals het bestaat en kan
Maar hier heeft er niemand ervaring mee dus zoek ik verder

Bovenaan Onderaan