Skoda fietskleding

MarcoO2

Forumguru
Ik heb er tegenwoordig een nieuwe hobby bij: mountainbiken. Heerlijk met de fiets dwars door het bos! En bij die hobby hoort natuurlijk ook kleding!

Nu kan ik mij herinneren dat Skoda vroeger een vrij uitgebreide lijn met fietskleding had (volgens mij onder de naam "lifestyle collection"). 't Leek mij wel leuk om in Skoda-kleding te rijden, dus ik ben op zoek gegaan naar die kledinglijn. EN die kan ik dus nergens meer vinden...

Iemand nog enig idee waar ik Skoda-wielerkleding kan vinden?

grt, Marco

aiva tco adoks

Forumguru
Hallo Marco

Mooi he door het bos met je fiets,alleen moet het er idd wel goed uitzien.

Hier de info die ik van de site verrassend skoda haal.
Skoda Wielerkleding

Fietst u graag een stukje? Dan zult u onze collectie wielerkleding zeker waarderen. De 2010 collectie bestaat uit diverse items voor heren en dames. Wat dacht u bijvoorbeeld van een comfortabel en winddicht wielerjack met afritsbare mouwen voor slechts € 99,95? Of een driekwart wielerbroek voor dames en een koersbroek voor heren voor € 39,95. Uiteraard omvat de collectie ook wielershirts en speciaal ontwikkelde wielerhandschoenen (€ 15,95) voor nog meer grip en gevoel. Een Škoda bidon heeft u al voor € 2,95 en een wielerhoofddoek voor € 7,95. En dan is er nog een stoere Škoda Wielerzonnebril voor € 89,95. Behalve de bril zijn alle kledingstukken voorzien van het Škoda Official Partner Tour de France logo.

Zelf vind ik het nogal behoorlijk aan de prijs. Toen ik begon met fietsen heb ik eerst een goeie broek uitgezocht en later beetje bij beetje de rest.
Wat ik je wel kan aanbevelen zijn spd pedalen met schoenen. Dit is even wennen maar fiets veel makelijker.

Succes ermee
Ps heb je deze site al een keer gezien www.mtbroutes.nl

Gr Chris

MarcoO2

Forumguru
Ha Chris,

dat had ik inderdaad gezien. Op de oude site was de hele collectie terug te vinden. Sinds de update naar de nieuwe website echter niet meer... en ik vond die collectie altijd wel mooi.

Ach, ik zoek rustig verder... en anders wordt het gewoon een ander setje. Die spd-pedalen vind ik (nog) maar niets... maar is wellicht ook een kwestie van wennen. Na 5x op je snufferd te gaan, wen je er wel aan denk ik. ;)

Dank ook voor die link, tot nu toe heb ik alleen op het forum van mountainbike.nl gekeken.

nemo

Senior Member
Hey Marco, leuke nieuwe hobby heb je! Wat voor fiets heb je? En je draagt wel een helm he? Als je je fiets achterin of achterop de auto gooit, in zoetermeer is een hele leuke route vlakbij snowworld!

MarcoO2

Forumguru
Hey Nemo!

Ik ben begonnen met een gekregen fiets, om te checken of mountainbiken uberhaupt iets voor mij is. 't Is (niet lachen) een Kyoso K7000. Ik weet inmiddels twee dingen: ja, mountainbiken is iets voor mij, en ja, er moet een nieuwe fiets komen, en wel zo snel mogelijk! Heb je nog suggesties?

Kleding, helm enzo heb ik nog niet (mijn enige bescherming is een bril). Gelukkig ben ik nog maar één keer over de kop gegaan.... ;)

Het parcour in Zoetermeer ken ik goed, toevallig heb ik daar eergister nog een paar uur rond gelopen, maar dan voor mijn andere hobby: fotografie! Kijk maar:

Een keer een meeting met een fietsroute organiseren vind ik prima! Goed idee!
IMG_7663A by Marco's mooiste foto's, on Flickr

E

Ex-lid 2926

@Marco02: Die "aanbieding" op MP kan je veel voordeliger hier ook vinden: http://www.cycling-jersey.net/
Bestellingen verlopen vlot. Prijzen in dollars, maar het de huidige koers zeer aantrekkelijk, ook als je de verzendkosten er nog bij op moet tellen. Wil je het Skoda setje (betreft het blauwe "Skoda" Italia setje) moet je even klikken op "Skota". De Yanks hebben enige moeite met de juiste spelling van een Tsjechisch automerk.
Wil je van MTB'en echt je hobby maken let dan bij de aankoop van een nieuwe fiets op een paar dingen: Kies een fiets met een goede onderdelengroep (minimaal Shimano Deore), een goed afstelbare, liefst luchtgeveerde voorvork, wielen met goed afgedichte naven. Laat je het onderhoud doen, koop de fiets bij een fietsenzaak die behalve de stadsfietsen ook een flinke sortering racefietsen en MTB's heeft.
Doe je het onderhoud zelf dan kan je voor een zeer scherpe prijs een geweldige fiets kopen bij één van de binnen- of buitenlandse internetaanbieders.

MarcoO2

Forumguru
@ Harrie: dank voor je tips! Ik weet al dat ik voor een crossroader ga, dus geen full-suspension. Alleen een geveerde voorvork is genoeg voor wat ik ermee doe, al moet de vork uiteraard wel gelocked kunnen worden. De fiets moet afgemonteerd zijn met Shimano XT of eventueel XTR, als ik toch geld ga uitgeven doe ik het liever gelijk goed. Op mijn hybride stadsfiets met 24 versnellingen zit een Deore-setje, voldoet prima maar op een mountainbike mag het nog wel beter.

@ Nemo: ook daar zal ik eens rondkijken, thanks! En die helm, ja, die gaat er zeker komen! Als het setje compleet is, kom ik wel een keer bij je langsfietsen!

MarcoO2

Forumguru
Zo, ik ben inmiddels een heel stukje verder. Ik weet welke fiets ik morgen ga bestellen (deze dus):

Merida Matts TFS XT Edition 2011 by Marco's mooiste foto's, on Flickr

Voor de liefhebbers: de specs van de fiets (met twee andere opties) zijn hieronder te zien.

Afmontage Merida's by Marco's mooiste foto's, on Flickr

Uiteraard ga ik daarna ook nog op zoek naar alle bijbehorende zaken, zoals een helm, een computer, trappers, schoenen en natuurlijk... de Skoda fietskleding!

Wordt vervolgd dus, al is het misschien een beetje offtopic... maar gezien alle reacties op mijn vraag om Skoda fietskleding, vond ik dat jullie wel een update verdienden! :winkie:

MarcoO2

Forumguru
De remmen zijn hydraulisch (en een hele verbetering ten opzichte van mijn huidige mechanische V-brakes)

MarcoO2

Forumguru
Ja, die stond ook al in post 7. In post 9 staat een webwinkel waar ze alle merkensets nieuw verkopen (meer keus én goedkoper). Best leuk spul te krijgen!

MarcoO2

Forumguru
Zo, zojuist na een paar proefritten de TFS XT Edition 2011 (maatje 20") besteld. Is toch echt wel een hele mooie fiets!
icon_biggrin.gif

Het koste nog wel wat moeite, dit model was niet meer leverbaar, ook niet via de importeur. Dankzij de flexibiliteit van mijn fietsenwinkel om de hoek komt'ie er echter toch: hij heeft hem bij een concurrent (annex bekende webwinkel) besteld en bij hem af laten leveren. Ik krijg 'm zonder meerprijs afgesteld en wel afgeleverd. Kijk, dat is service! Had er wellicht ook wel wat mee te maken dat we tegelijk ook een fiets voor mijn vrouw uitzochten, maar toch: dik compliment voor mijn fietsenwinkel!!
xyxthumbs.gif

Nu nog een weekje geduld hebben tot'ie geleverd wordt...
winknudge.gif

Bovenaan Onderaan