Favorit Skoda Favorit Estate???

Was even aan het rondneuzen op marktplaats kom ik deze auto tegen voor 650 euro MET leren bekleding. Zelf nog nooit een Favorit Estate gezien.

2660.jpg


2660.jpg
 

Dutch4x4

Senior Member
Niet alleen het stuurtje, rest is ook erg cool eighties.

Heet zo'n ding geen Forman? Zoals ook in de naam van dit subforum? /forum/images/graemlins/grin.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Niet alleen het stuurtje, rest is ook erg cool eighties.

Heet zo'n ding geen Forman? Zoals ook in de naam van dit subforum? /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Geen idee, ben (nog) geen Skoda kenner, ik zag deze staan met Favorit er bij dus ging er eigenlijk van uit dat dat de juiste naam voor deze auto is.
 
Dit is een Favorit Estate zoals het bijschrift al verteld, heb zelf namelijk ook een Favorit Estate.
De uitvoering op de foto is een Favorit Estate in de Manhattan uitvoering .
Dit was een actie model, heb hier namelijk officiele fotos van gekregen via Pon.
Er waren toen twee verschillende uitvoeringen de Manhattan en de Brooklyn.
De naam Forman is er dacht ik pas gekomen in 1992 , maar daar kan ik me ook in vergissen. /forum/images/graemlins/wink.gif /forum/images/graemlins/smirk.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif


Kijk even in de fotogalerij dan zie je mijn Estate
 

Dutch4x4

Senior Member
Dank voor de uitleg, skodafreak. (Dit forum heeft nog wat meer pre-VAG-kenners nodig. Kom op, SCN-clubleden, doe mee!)

Ik moest meteen aan de naam Forman denken doordat ik laatst in de buurt van Nieuw-Vennep achter een Forman reed (precies zo'n auto als deze) waarvan de bestuurder duidelijk lid was van de SCN. In ieder geval een Tsjechië-fan, want op zijn nummerplaatlijst stond ook nog iets als 'Leve Tsjechië!', maar dan in het Tsjechisch.

Hij was blijkbaar onder de indruk van mijn postcommunistisch scheurijzer, want hij zwaaide nog naar me en stak z'n duim omhoog. Skodafreaks unite, inderdaad. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Hetzer

Forumguru
Dan zal alleen de naam wel anders zijn , want ik zie geen verschil!! , of kijk ik er overeen /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Bijlagen

  • 1831-9de0a919c6361309a18392b009b1b61a.jpg
    1831-9de0a919c6361309a18392b009b1b61a.jpg
    8,5 KB · Weergaven: 56

Hetzer

Forumguru
Ik heb nog een paar oude Skoda folders op zolder leggen , misschien dat daar het verschil , tussen Favorit Estate en Forman in staat
 
Er zit in de auto in principe weinig verschil .
Ik meen dat alleen de motor van lage druk naar hoge druk is gegaan, auto bleef het zelfde, ander naampje gekregen.
Dus auto op zich uitvoering is zeg maar gewoon gelijk , behalve de motor.
 

Erik

Lid
Favorit Estate is nooit door Skoda gebouwd volgens mij.

De station van de Favorit heet gewoon Forman.

Misschien dat de Nederlandse importeur er een ander naampie aan gegeven heeft.
 
dit is de voorloper van de felicia combi die ik in 1996 heb gehad.
die was alleen wat gestroomlijnder maar je ziet hem goed terug in dit "oermodel". van de estate is ook nog eens een aktiemodel geweest "silverline" uiteraard in zilvergrijs en met alle toeters en bellen. in de buurt van zoetermeer zie ik er nog wel eens 1 rijden.
 

Danny

Senior Member
Volgens autoweek "carbase" is de
favorit estate gebouwd tussen 1991 - 1994
de Forman is gebouwd tussen 1994 - 1995.

Zal denk ik te maken hebben met het uilopen van het
model of iets dergelijks.
 

Stodvacitka

Nieuw lid
Zover ik me kan herinneren was er geen enkel verschil tussen de estate en daarna de forman. Een upgrade in motorspecificatie zou overigens wel kunnen. Net zoals het kunstof materiaal (en kleur) op een gegeven moment wijzigde.
In is volgens mij alleen sprake van Forman dus ik denk ook dat het een inporteursaangelegenheid was. Overigens is de silverline ook als hatchback gelverd. Met een houten stuur, lmv en wat extra's. Mettalic lak was toen nog vrij nieuw voor Skoda (was al onder vag) dus het zag er heel speciaal uit. Er zat bij onze demo een mooie stof in, ik wist niet dat er ooit leer geleverd is. Heb je 'm trouwens gekocht voor de 600 euri?
 
Bovenaan Onderaan