Skoda Fabia vs Dacia Sandero (autoweek)

Is de Fabia het prijsverschil t.o.v. de Sandero waard?

• Totaal aantal stemmers
    13

JeSko

Forumguru

Wat een prijsverschil, is de Fabia dat verschil waard tegenover de Sandero? Oordeel zelf.

leon-cupra

Forumguru
Rationeel gezien is de Fabia de meerprijs van +8.000€ uiteraard niet waard. Als het puur een vervoersmiddel is om jou van A naar B te vervoeren, is dat steeds in het voordeel van de Sandero.
Wil je iets meer , beetje mooier aangekleed ,wat beter rijden ,… en je hebt de 8.000€ liggen in de lade … tja waarom dan niet? Een autoaankoop is niet altijd puur rationeel , zeker als liefhebber.

hemi24

Forumguru
Gaat eigenlijk nergens over zo’n test, aan gezien de Fabia in geteste uitvoering 28k kost, maar het vergelijk wordt gedaan met een Faab die 23k zou moeten kosten…

:sterretjes:

Domu

Lid
Het prijsverschil zal ook met inruil in verhouding zijn.
Dus die €8000,— is het waard op termijn.

AGTon

Forumguru
Ik mis een 3e optie, "weet ik niet". Ik zou het namelijk niet weten. Mijn gevoel zegt van wel, maar ik heb niet in de Dacia gereden dus heb geen idee waar ik nu over moet oordelen.

8K is wel erg veel geld. Kan je dus de Dacia voor kopen en een leuke 2e handse Citigo voor erbij.

Kanerr

Forumguru
Slechtste vergelijking wat mogelijk is in mijn ogen.

Dacia wil goedkoop van a naar b zonder al teveel fratsen. Werkt goed en is ook echt een goede auto.

De Fabia WAS een goedkoop vervoersmiddel om zonder fratsen van a naar b te gaan, maar dat is allang niet meer zo. De Fabia is nu gepositioneerd als de goedkopere, logischere keus ten opzichte van alle B-segment autos (De Polo, Fiesta, 208) waarbij de Seat Ibiza bijvoorbeeld weer de sportievere keus is.

Daarom moet je de Fabia vergelijken met iedere B segment auto met soortgelijke opties.

Daarbij deel ik wel de mening dat het grof veel geld is voor een Faab...

Bovenaan Onderaan