Skoda Fabia Tour Combi besteld

Abo

Lid
Ik had de fotós gezien van Jeroen 1812 m.b.t. de nieuwe Fabia Combi Tour in de kleur Anthracite Grey Metallic. Ik was al aan het overwegen om weer kleiner te gaan rijden, maar dan wel met een tiptronic automaat. Vandaag 16 juli 2009 bij de dealer geweest voor een hernieuwde proefrit. Twee jaar geleden knapte ik namelijk af op de nieuwe Fabia vanwege het enorme windgeruis bij de A-stijlen op de snelweg. Dit was zelfs meer dan mijn Fabia 1. Wat schetst mijn verbazing? De Fabia 2 van de proefrit van vandaag had lang niet zoveel windgeruis, het was zelfs niet meer dan mijn Roomster. De verkoper wist mij te vertellen dat er een modificatie had plaatsgevonden van een stukje rubber dat onder de zwarte lijst van de A-stijl zit. Hierdoor zou de wind beter om de spiegels geleid worden. Bij de eerste lichting van de Fabia 2 zou dit dus niet in orde zijn geweest? Affijn, ik vond de Fabia bij de hernieuwde proefrit een zeer prettige auto. De auto was voorzien van 16 inch LM velgen met bijbehorende brede banden. Ik had gedacht dat er dan meer bandenrumoer zou zijn en dat de auto sterker zou reageren op spoorvorming in het wegdek. Ook dit bleek niet het geval, de auto lag als een blok op de weg met een uitstekende rechtuitstabiliteit en geen extra bandenrumoer. Maar goed, om een lang verhaal kort te houden!!

Ik heb vandaag een nieuwe Skoda Fabia Combi gekocht::super:
Uitvoering: Tour
Kleur: Anthracite Grey Metallic
Bekleding: Style Grey
Motor: 1.6 16V met tiptronic automaat
Windgeleiders op de voor en achterramen.
LM velgen: Rial Lugano BP diamant zwart 16 inch met banden 205/45
http://rial.de/rial/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=0&Itemid=33

Levertijd van de auto: 10 tot 11 weken
Dus begin oktober zou hij leverbaar zijn.
Nu maar weer kruisjes op de kalender plaatsen!:D
 

Stylist

Senior Member
Zo, die velgen lijken wel op een schoepenrad van een turbo o.i.d. Levert dat nog wat op aan PK's :crazy:

Wel heftig voor onder een Fabia. Laat je hem ook verlagen, want net als de Octavia vind ik die net te hoog op zijn pootjes staan.
 
Gefeliciteerd. Het lijkt me een erg mooie auto.

Die automaat lijkt mij ook wel wat. Door de zesde versnelling zal de motor minder toeren maken en dus ook stiller zijn.

Ik maakte mij altijd een beetje zorgen over de inruilprijs van de Roomster.
Volgens mij valt dit nog wel mee. Ik zie behoorlijk wat Roomsters te koop staan van een jaar of twee.
 

Abo

Lid
Zo, die velgen lijken wel op een schoepenrad van een turbo o.i.d. Levert dat nog wat op aan PK's :crazy:

Wel heftig voor onder een Fabia. Laat je hem ook verlagen, want net als de Octavia vind ik die net te hoog op zijn pootjes staan.

De velgen lijken inderdaad op het schoepenrad van een turbine. Ik had deze velgen voor het eerst gezien op een Mercedes SLK van de vorige editie en ik was hiervan zeer onder de indruk. Nu komen ze dus op mijn Fabia Combi.:D
De velgen met de zwart/aluminium kleur staan lekker sinister bij de kleur Anthracite Grey Metallic. :D Ik laat de Fabia Combi niet verlagen, dit gaat ten koste van het rijcomfort. De auto komt met deze velgen al lager op zijn pootjes te staan.
 

Abo

Lid
Viel jou de inruilprijs van de RR je mee of toch tegen ??

De inruilprijs viel me een beetje tegen, maar hij was wel markt conform. Ik had met de verkoper div. Roomster occasions op het internet gezien van hetzelfde type. Ze werden aangeboden voor € 15.000 tot € 16.000 en dan ligt de inruilwaarde hieronder. Het hangt er natuurlijk ook van af welke auto je koopt. De Tour uitvoering van de Fabia Combi is al een heel complete auto voor zijn geld.
 

Hetzer

Forumguru
Mijn inruilprijs viel niet tegen. Sterker nog , de hoge inruil prijs van mijn Roomster was juist die extra druppel om mijn huidige F-2 te bestellen..

@Abo, ik ben erg benieuwt naar jouw auto, die velgen staan er denk ik erg mooi onder, wat mij betreft een erg goede keuze
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn inruilprijs viel niet tegen. Sterker nog , de hoge inruil prijs van mijn Roomster was juist die extra druppel om mijn huidige F-2 te bestellen..

@Abo, ik ben erg benieuwt naar jouw auto, die velgen staan er denk ik erg mooi onder, wat mij betreft een erg goede keuze

Je RR staat nog steeds te koop. Ben benieuwd of íe ooit weer verkocht gaat worden.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik ga geen zelfcensuur toepassen hoor alleen maar omdat er dan weer een onzinnige opmerking van LenK kan komen. Dat zijn we onderhand toch wel gewend van hem.
 

skodaoctavia2

Actief lid
Veel plezier van je nieuwe aanwinst,:xyxthumbs:

Niet vergeten foto's te plaatsen, we zijn er dol op :yeah:
misschien nog een sticker bestellen?
 
Bovenaan Onderaan