Skoda Fabia Sprint 1.0

Maxor

Nieuw lid
Onlangs (verschillende) offertes aangevraagd voor de Skoda Fabia Sprint (zit tussen de Active en Ambition in).

Nu wil ik deze in de kleur Metallic Race Blue en evt voor de 15 inch Charon velgen erbij gaan.

1) Is het sowieso verstandig voor de 1.0 (55kW) te gaan? Het gaat om de hatchbak (955kg). Zeker aangezien ik van een 1.4 Ibiza kom.

2) Is het handig deze velgen gelijk te bestellen (met inruil van 'originele' Skoda velgen) of beter los (ergens anders evt) achteraf?

3) Het stuur is een (standaard) zwart 3-spaaks stuur -> Deze zou ik liever met de chromen afwerkingen hebben. De chromen versie bestellen (meerprijs 250) ipv de originele, of zijn hier ook betere alternatieven voor?

Ik heb me al enigszins verdiept, alleen is er helaas nog niet heel veel (denk gezien de 'nieuwheid') te vinden over extra opties (alternatieven) etc!

Bedankt alvast!
 

nisuthai

Forumguru
Ik weet niet of je al een proefrit gemaakt hebt met dit type en met deze motor gemaakt hebt, dan kan je dan zelf bepalen of hij aan je verwachtingen voldoet dat blijft persoonlijk.

Het voordeel is als je de wagen met deze velgen gelijk besteld dat je niet met nog een set wielen over blijft zitten maar wil je later winterbanden hebben dan kan je als je ze later bij koopt de velgen gebruiken voor winterbanden.

Als je echt dat stuurwiel wilt dan moet je hem wel er gelijk bijbestellen. Naderhand kan het ook wel maar dan wordt het automatisch duurder door het later plaatsen en je houdt een stuurwiel over.
 

Maxor

Nieuw lid
Proefrit wel gemaakt, helaas was er alleen geen 1.0 versie aanwezig (maar de luxere 'Style' 1.2 TSI versie). Voor de beeldvorming is dit dus toch iets anders, vandaar!

Stuurwiel later zou inderdaad duurder worden Maar als ik de stuurwielen vergelijk, lijkt het er alleen op dat het enkel wat 'chromen omhulsels' zijn, welke je bv ook los zou kunnen bestellen!
 

nisuthai

Forumguru
Maar of ze los in de accessoires lijsten zullen voorkomen ben bang van niet in het verleden moest je dan toch een compleet stuur nemen of uit een schade wagen vandaan halen maar die zullen er voorlopig niet al te veel zijn. Misschien op de Chinese markt dat er wat mogelijk is.
 

Altos

Banned
Voor zover gezien zijn bij het zwarte stuur de kapjes niet los, maar gewoon plastic terwijl bij de chrome variant zijn ze later geplaatst net zoals het dashbouard en de sierlijst...kan niet achteraf, dan moet er een ander dashboard in.
Ik heb op dit moment de 3 cylinder in de Citigo en ik ga dit weekend beslissen of er een nieuwe fabia komt, maar dan toch zeker met een TSI erin.
 

CDK

Forumguru
@Maxor, ik zou het je afraden om de 1.0 te nemen omdat imho de Fabia daar net te zwaar voor is, zeker met meerdere personen er in en / of bepakking. De 1.2 TSI is voldoende krachtig om snel van 0 naar 100 te accelereren, daarboven is het over en uit met de pret. Wij hebben dan ook zelfs de 1.2 TSI laten chippen. Het kan natuurlijk zijn dat jij andere verwachtingen en eisen hebt, maar zelf zou ik het niet doen. Wellicht elders nog eens een proefrit aanvragen en het zelf ervaren :jaja:
 

skoda-peter

Nieuw lid
Mooie complete auto voor een hele scherpe prijs.

Led dagrijverlichting geeft de auto een mooie look.

1) Ik denk dat de 1.0 55KW motor een prima motor is. Waarschijnlijk is de Fabia lichter dan de Ibiza en ga je in de praktijk weinig tot niets van het verschil in vermogen merken.

2) De velgen direct bij aflevering laten monteren is waarschijnlijk het meest voordelig.
http://www.wielengids.nl/directsets/skoda/fabia/

3) In de bijlage vind je een foto van het interieur van een fabia active. De SPrint heeft hetzelfde interieur. Alleen de radio op de foto wijkt af. Dit is de radio "blues"en de Sprint heeft standaard de radio "swing"met touchscreen.

Er zijn een aantal opties mogelijk:

VIsion pakket:
Mistlampen voor en Sunset

Driver pakket:
Armsteun voor en cruise control

Reservewiel

Slechts 300 stuks beschikbaar.
 

Bijlagen

  • interieur active.jpg
    interieur active.jpg
    678 KB · Weergaven: 33

Maxor

Nieuw lid
Ja inderdaad! Zeker aangezien ik nu had gehoopt een goede keuze te hebben, maar ik nu inderdaad ook wat slechtere recensies over de 1.0 lees!
 

Altos

Banned
Begrijp me niet verkeerd, het motortje ansich is niks mis mee, maar in de Fabia toch wat te licht en rumoerig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Racebluetje

Senior Member
Ik zou ook net als wat @Corné de Kluijver zegt voor de TSI gaan , daar wij ook een Seat Mii hebben waar we een 1.0 motor in hebben zitten het verschil met de Fabia ( waar wij een 1.2 Tsi in hebben zitten) is enorm en daarbij is hij ook nog zwaarder dan de Mii .
De Seat Mii komt nog al is te kort met name bij het inhalen en met de Fabia ben je er zo voorbij :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Maxor

Nieuw lid
Nog ter info: Uiteindelijk toch voor de Skoda Fabia HB Edition (Ambition) 1.2TSI (black magic metallic) gekozen!
Thanks voor alle informatie! Erg hulpzaam!
 

nisuthai

Forumguru
Dat is weer het voordeel als je uit de voorraad vist van de dealer dan kan het snel, maar in ieder geval gefeliciteerd met je keus en heel veel plezier er mee.
 
Bovenaan Onderaan