Skoda Fabia RS: Daily

LS,

Hier dan maar even voorstellen, ik ben sonny snepvangers en ben 25 jaar oud. Op dit moment hebben we de volgende auto's

* Ford Focus Wagon TDCI 2010
(Daily lease bak)
* Toyota Aygo 2009
(Daily voor de vrouw)
* Mazda Miata 1991 1.8 met supercharger :D
(Project :D) Linkje: Miata 1.6 NA BRG

Nu komt het, ik ga van baan wisselen en daarbij zit geen lease auto maar wel een heel goede reiskosten vergoeding. Dus ben ik op zoek gegaan voor een vervanger van de Focus. Nu kwam ik afgelopen week een fabia RS tegen uit 2003 met 110.000 km op de teller voor een net bedrag. (Helaas is de distrubutieriem waarschijnljik niet vervangen ondanks dat hij skoda dealer onderhouden is) Ik ga de dealer nog even bellen deze week en mocht hij indd niet vervangen zijn dan wordt dit bij terugkomt direct gedaan, ik hoorde namelijk dat deze bij 90k gedaan moest zijn.

Ik heb zaterdag een afspraak om de auto een 2e keer te bekijken en bij accoord mee te nemen. Hij is helemaal standaard en reed heerlijk (maar goed 131 pk en 310nm dat mag ook wel)

Vermoedelijk gaat de fabia ongeveer 50k per jaar rijden, ik heb er zin in. Echter is er 1 ding de fabia wordt mocht ik hem kopen zaterdag direct geschorst, dit omdat ik hem pas eind mei nodig heb en ik geen zin heb om 4 maanden wegenbelasting en verzekering te betalen. Daarna gaan we lekker genieten van deze toch wel opmerkelijke fabia.

Dank, hierbij nog wat foto's

3909105-2-2-2.jpg

3909105-4-2-2.jpg

3909105-5-2-2.jpg

3909105-12-2-2.jpg

3909105-11-2-2.jpg

sitechris

Donateur
Erg leuk, zo'n klein gebakje met heerlijke old school pompverstuiver diesel (turbogat is best wel leuk to be honest). Ik zou hem zeker nog laten chippen, is het verrassingseffect alleen maar groter. Heb je zo rond de 370 nm op de voorwielen en 160 oid peekaatjes. Echt een kanon wordt het dan!

Ok dan chippen moest wel kunnen, maar dan gaat hij richting de 170 a 180 pk is wel iets wat ik misschien wil maar niet direct.

Weet iemand eigenlijk wanner die distrubutieriem moet ?

Cordoba

Forumguru
Distributieriem (moet onafhankelijk van de km's,) minstens om de 5 jaar, bij benzine blokken is het voorschrift om de 90k en de diesels om de 120k, hoewel daar informeel ook wel om de 90k wordt geadviseerd.

Natuurlijk welkom hier.

Was er in die tijd al een originele RS met dieselblok?

Hetzer

Forumguru
Welkom op het forum, grappig ik had een paar maanden geleden ook nog daar deze auto gekeken ;)

@ Hetzer: Ok wat vond je van de auto en waarom niet gekocht ?

@Cordoba: Als hij om de 5 jaar moest dan moet hij al een keer gedaan zijn, we gaan dat eens uitzoeken.

Hetzer

Forumguru
Mooie auto niets mis mee, alleen vond mijn vrouw hem te oud, en schrok ik een beetje van de mrb, we hebben uiteindelijk voor de huidige tsi gekozen.

Glenn

Actief lid
Ik heb er zelf ook 1 ?ik doe elk jaar na de winter een dieptereiniging van de stoelen
Handig als je zo een toestel ergens mag lenen

Hetzer

Forumguru
Ben zelf wel tevreden met de Swing en 8 speakers, ik zou niet 1,2,3 wat anders weten, heeft de dealer geen idee??

Enne ben wel benieuwt naar de foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hetzer

Forumguru
Nee jij hebt geen Swing radio, wat zat er ook al weer in ?? die vdo-dayton radio met navigatie??
Pas je wel op met die gladheid icm het vermogen van je RS-je??;)

1. Radio is zo standaard skoda ding zonder navigatie of wat dan ook, geen mp3 en geen carkit.
2. RS staat nu geschorst tot eind mei 2012. Dan ga ik er mee rijden :D Het vermogen was het probleem niet echt 131 pk gaat nog wel maar die 310nm koppel het was veel stationair lopen en lekker rollen. Ik vind het vermogen erg appart, als je gas geeft voel je niet echt het vermogen maar schakel je beetje vlot door en kijk je op de teller dan gaat het toch snel best hard.

Dus op het verlanglijstje tot nu toe.

1. Distrubutieriem
2. Beurtje
3. Radio met bluethoot voor carkit en beter geluid
4. Chippen :D

Bovenaan Onderaan