Skoda Fabia R5 debuut op de Essen Motorshow 2014

Cordoba

Forumguru
Gaaf uiterlijk, ook met die 'zebra-striping'. Ik heb het gevoel dat er uit de motor misschien nog wel iets meer vermogen valt te 'kietelen', maar als het max. koppel over een flink toerenbereik beschikbaar is, is dat veel belangrijker.

@ertromp jij hebt een leukere dag gehad dan ik (vandaag tot 17.30 gewerkt).
 

Falcon

Donateur
"Never change a winning team".. Was het eerste wat ik dacht, wel gave bak om te zien zeg!
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb het gevoel dat er uit de motor misschien nog wel iets meer vermogen valt te 'kietelen', maar als het max. koppel over een flink toerenbereik beschikbaar is, is dat veel belangrijker.

Vermogen blijft het zelfe, zit ook vast in de FIA reglementen ( alweer aanzienlijk meer dan de S2000 )
Het lijkt mss weinig voor zo'n auto maar het vermogen / koppel is idd bijna in elk toerenbereik beschikbaar, zijn acceleratie is daarom ook enorm, icm de versnellingsbak, launch control, niet te vergelijken met enige straat (sport) auto.
 

Cordoba

Forumguru
@Hetzer: ik had het niet zozeer over het vermogen van het motorblok t.o.v. de auto, maar een 1.6 turboblok moet meer dan 265 pk uit te halen zijn. Ik dacht dat er bijv. ook getunede Ibiza's rondrijden met iets van 290-300 pk, dat was de achtergrond van mijn opmerking. De FIA-regelementen voor de verschillende klasses worden jaarlijks zoveel aangepast, dat het niet allemaal bij te houden is. (en ik volg meer het racen op circuits, en minder de rallye, al vind ik dat ook leuk om te zien).
 
Bovenaan Onderaan