Skoda Fabia middelste achtergordel

Rob GT

Lid
De middelste achtergordel van mijn Skoda Fabia (2015) rolt niet meer af en op.
Nu zoek ik naar een tweedehands vervanging, maar ik vind diverse linker en rechter, maar geen middelste. Die van een ouder type lijkt niet zonder aanpassing te passen.

Nu heb ik ook de lokale sloperij gebeld en die geeft aan dat de middelste nooit bewaard wordt omdat er geen vraag naar is...

Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld deze:

Dan is weliswaar het onderdeelnummer anders, maar de bevestigingspunten lijken uitwisselbaar.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Groeten,
Rob GT

EdK

Forumguru

Kijk eens bij deze toko of mail/bel ze !?
En je kunt ook eens kijken op artikelnummer wat op de oude in je wagen moet staan
En dan eens op deze site kijken onder Seat of VW ( Polo / Ibiza )

Kijk en stel je tevens eens voor in de meet en greet !! word door vele actieve leden erg op prijs gesteld !!

Laatst bewerkt:

Rob GT

Lid
Bedankt, heb BM benaderd maar die zegt niets passends te hebben en ook geen alternatief. Dat lijkt mij toch vrij sterk, maar ze zitten net wat te ver weg om ff naast elkaar te leggen...

Ik heb ook op artikelnummer gezocht.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Arjan1985

Forumguru
Je was me voor @EdK :thumbsup: Met de onderdelen lijn. En als je bijvoorbeeld de grote sloperijen in de buurt even belt en vraagt of ze dat type auto hebben staan dan kun je ze wellicht zelf demonteren.

Rob GT

Lid

Volgens mij is deze het !?

En mocht je artikelnummer hebben plaats die dan eens hier op forum !
Misschien dat er hier lezende leden nog wat weten ( adresjes ) @Cordoba ??
Die is van een ouder type. Dan mist de stekker van de verklikker maar je zou er dan ook een borgbout/moer/ring bij moeten hebben.
Dat zou wel kunnen werken als ik hem van de lokale sloop kan halen maar via onderdelenlijn zit die er volgens mij niet bij.

Heb overigens al wel een paar lokale sloperijen gebeld. Eentje gaf aan de middelste gordel niet te bewaren, de ander had alleen het oude model.

Heb wat detailfoto's gemaakt:

Bijlagen

• 20250114_132302.jpg
    20250114_132302.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 8
  • 20250115_221653.jpg
    20250115_221653.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 8
  • 20250115_221735.jpg
    20250115_221735.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 8

Rob GT

Lid
Die kun je toch overzetten van de oude gordel !?
Bij het nieuwe model zit het soort van vastgebogen en ziet het er niet uit alsof je het makkelijk kunt overzetten.
Je zou het dan moeten open buigen, overzetten en weer dichtknijpen.

1737034589903.png

Rob GT

Lid
Inmiddels via internet een 2e hands besteld. Uit Oostenrijk... nog wel bij een oud model gekeken op de lokale sloop, maar die was zo vies en de medewerker die meeliep verwees me vooral naar onderdelen.nl, was niet echt bereid mee te denken.

Via onderdelen.nl reageerde maar 1 bedrijf, uit België. Die was fors duurder.

Ben nog steeds overtuigd dat van een ander of ouder type ook prima zou passen. Maar ik wilde niet langer wachten en ook niet op de gok bestellen.

Toen ik begon met autorijden zocht ik gewoon de lokale sloperij af naar iets dat zou passen, maar tijden zijn veranderd blijkbaar.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan