Skoda Fabia gekocht, vrijdag ophalen.

:ot:

@ darkprojectx

Weet niet hoe jij aan die punten voor de apk komt, maar er zijn er bij die niets met apk te maken hebben....
Zo is de achterwisser geen controlepunt, net zoals het luchtfilter en de spanning van het reservewiel, en de vloeistofniveau's (sapjes), wel moet de ruitensproeier getest kunnen worden, maar geen enkele keurmeester zal hierom afkeuren, maar gewoon een scheut water in het tankje doen, als dit leeg zou zijn...

ErikR83

Nieuw lid
@ corsaar
De km teller staat op dit moment op de 104000km.
Vandaag toevallig in Eindhoven een grijsblauwe fabia zien staan (geldropseweg) met kenteken 82/nf/nk. Iemand van hier misschien? Was dezelfde kleur en uitvoering als de mijne, alleen rijd ik zelf met 83/nf/nk rond.

ErikR83

Nieuw lid
Paar weken terug begon de afstandsbediening van de cv af en toe te weigeren en afgelopen week stopte hij er helemaal mee.
Skodadealer hier in eindhoven (verdaat) rekent €5,- voor het vervangen van het batterijtje. Dat moet goedkoper kunnen dacht ik zo.
Hier op het forum geen info kunnen vinden maar gelukkig helpt google een handje.
Voor diegene die het binnenkort ook gaan doen hier twee links met uitleg:
http://multivan.web-log.nl/multivan/2005/05/klapsleutel_ope.html
en
http://wiki.tdiclub.nl/Afbeelding:BatterijVervangenSleutel-3.gif

Batterij heb ik bij de action gehaald, 90cent voor 8 stuks.
Alles werkt weer perfect ondertussen en mooi €4,10 bespaart. Dat zijn weer twee biertjes komend weekend :24:

ErikR83

Nieuw lid
Zo het is alweer een tijdje geleden.
Afgelopen maanden weer heerlijk wat km's gemaakt. Pas geleden de achterdeuren dichtgekit om het vocht in de auto te verminderen.
Tijdens alle sneeuw extra voorzichtig gereden (ben namenlijk niet in het bezit van winterbanden) en ook dat overleefd.
Vorige week een keer mn auto aan vrouw lief uitgeleend en wat denk je.....krak...met de achterbumper tegen de auto die achter me geparkeerd stond :icon_smile_dead:.
Gelukkig geen deuken of iets dergelijks, alleen wel een stuk lak eraf en op andere punten de lak losgebarsten van de bumper, maar dit was gelukkig nog vast te lijmen. Weet iemand alleen waar je lakstiften kan kopen zodat ik die afschuwelijke zwarte plek op mn bumper bij kan werken?
Bijkomend mankementje, af en toe problemen met de kachel. Deze blaast soms de hele tijd hete lucht, ook al staat de airco aan of de kachel op de koudste stand. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Voor de rest een topwagen waar ik elke keer weer met veel plezier instap.
Gegroet!

de sensor van de airco weigerde ook bij de fabia van mijn ouders.
Soms niks aan de hand soms alleen warme lucht.
Het is aardig wat werk deze te vervangen het onderdeel valt wel mee qua prijs meende ik.

Gr

ErikR83

Nieuw lid
Na een lange tijd (+/- 13 maanden) maar weer eens een update van mijn kant.

De skoda heeft zich het afgelopen jaar goed gehouden. Diverse zaken vervangen (noodzakelijk onderhoud) zoals de distributieriem. Helaas heeft de auto me 2x in de steek gelaten:
- Bobine gesneuveld, gevolg, de auto reed schokkend op 3 cilinders. Meteen bij de garage laten vervangen en we konden weer verder.
- Daarnaast een keer het raammechanisme moeten vervangen aangezien de staalkabel van de electrische raambediening gebroken was waardoor het raam niet meer dicht kon.
Voor de rest niets dan plezier met de auto gehad.

Helaas kwam hier op 20 december een plotseling einde aan aangezien een medeweggebruiker door rood reed en met 50 km/u probeerde binnen te rijden. Gevolg: rechtervoordeur, achterdeur, dorpel, dakrand en voorscherm beschadigd plus een heftig krakende voorwielophanging. Gelukkig zelf geen letsel. Wat me zeer posifiet verbaasde is de kracht waarmee de auto de klap heeft opgevangen. Ik had verwacht dat een auto van een dergelijk formaat er erger aan toe zou zijn.
Bijkomstig nadeel, de tegenpartij bleek niet verzekerd te zijn en liet verdomd weinig van zich horen.
Kortom veel gezeur en gezeik. Persoon in kwestie aansprakelijk gesteld, maar ook daar geen reactie op gekregen. Dus hebben we alle stukken maar opgestuurd naar het waarborgfonds voor verdere afhandeling.
Nadat alles opgestuurd was richting het waarborgfonds heeft de vader van de tegenpartij contact opgenomen om alles buiten het waarborgfonds om te regelen. Afgelopen week heeft hij een onafhankelijk erkend schade-expert ingehuurd en is de dagwaarde getaxeerd van het moment voor het ongeval op €4750,-. Nu wordt het wrak aangeboden om te bepalen wat het restbedrag is. Het schadebedrag is getaxeerd op €3950,-. Kortom, wanneer het wrak meer opbrengt dan €800,- wordt de auto economisch total loss verklaard.

Even afwachten dus of ik hier de komende tijd kan blijven lezen en posten of dat ik op zoek moet naar een andere auto.

Ondertussen ben ik me al wel aan het orienteren voor het geval de auto total loss wordt verklaard en een andere fabia behoort tot de mogelijkheden. Mijn huidige is een 1.4 16v 75 pk. Weet er iemand toevallig waar ik wat meer informatie terug kan vinden over de 1.4 mpi motoren. Heb zelf al op het forum rondgeneusd maar kon het zo snel niet vinden, het enige wat ik terug kon vinden is dat de mpi een doorontwikkeling door vw is van de oude skoda motor. Zijn er speciale aandachtspunten/verschillen van de 1.4 mpi t.o.v. de 1.4 16v? Heeft de mpi motor nadelen of extra onderhoud nodig?

Gegroet,

Erik

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je Eric. En dan ook nog een onverzekerde tegenpartij waardoor het nog een stuk moeilijker wordt. Ik hoop voor je dat je Fabia total loss wordt verklaard kan je tenminste op zoek naar een vervanger.

turboturbo

Forumguru
-edit- spuit11 (zat oude berichten te lezen)

Ah, dus dat kan er gebeuren wanneer de tegenpartij onverzekerd is. Wordt hij/zij wel vervolgd of krijgt hij wel een boete neem ik aan?

De MPI 1.4 heeft een distributie ketting (onderhoudsvrij of -arm) en t.o.v. van de 16 klepper komt het max. koppel wat eerder in het toerenbereik vrij. Ik zou zelf denk ik voor de 16 klepper 75PK gaan, die heeft weliswaar een riem, maar is wel een 'nieuwer' type motor, zoals je zelf al schrijft.

ErikR83

Nieuw lid
@ turboturbo: de vader van de veroorzaker wil het nu buiten het waarborgfonds om afhandelen. ondertussen loopt mijn claim via het waarborgfonds gewoon door, want indien we er samen niet uitkomen dan treed het waarborgfonds op als verzekeraar en vergoeden zij de reparatie of keren de dagwaarde uit en gaan zij het vervolgens verhalen op de tegenpartij. Heb ik tenminste geen gezeur met kosten en tijdsduur van eventuele juridische procedures.

Een foto zegt mear dan 1000 woorden, dus bij deze eentje om een indruk te krijgen van hoe ik de afgelopen weken rondrij.

IMG_0292.jpg

djmshell

Senior Member
auw erik.... DAs een behoorlijke klap geweest zeg.

Hopelijk zat er niemand op de bijrijders stoel.

Roept bij mijn ook weer pijnlijke herrinnering op. de fiat van mijn Vrouw ( lees onze vorige auto) zag erbijna het zelfde uit toen ze een aankomende auto over het hoofd zag.
Auto boorde dus ook in het rechterportier ( waar ik dus ook nog zat.) Ik had op onvoorstelbare wijze in het geheel NIETS (buiten een hartslag van boven de 200 van de schrik)

In ieder geval succes met afhandelen. en hopen de auto Total Loss wordt verklaard.

Bovenaan Onderaan