Skoda Fabia Combi - Mei 2004 - 61.000km op de teller

jeroenzelle

Nieuw lid
Beste mede-forummers,

Hierbij wil ik mij ook even introduceren op het forum. Mijn naam is Jeroen Zelle, 26 jaar oud en woon in de buurt van Aalsmeer. Na een paar jaar mijn vaders auto (Octavia 4x4 diesel) te hebben "gekaapt" af en toe, heb ik zelf nu een auto gekocht.

Na enig overleg met mijn ouders had ik besloten ivm de vele kilometers die ik maak per jaar, om te gaan voor een stationwagen. Ik heb namelijk zelf een eigen fotografiebedrijf in het weekend, waarvoor ik veel op locatie werk. En dus ook veel km's maak. De keus was gevallen op een Fabia Combi, en het liefst met weinig kilometers op de teller.

Heb daarom een zoekalert ingesteld bij Autoscout24, zodat ik direct mail zou krijgen bij een nieuwe occasion. En ja hoor, op een zondagochtend las ik mijn mail en zag een Fabia Combi Classic die aangeboden was sinds zaterdagavond.
Uit mei 2004, 1.4 16V 55kw motor, met ongeveer 60.000km op de teller, van de 1e eigenaar en voor ongeveer 5500 euro. Nu heb ik de mazzel dat een kennis van mijn vader autohandelaar is, dus die heeft gelijk maandag de aanbieder gebeld (die man was zowaar verrast dat hij over de Fabia belde, hij dacht dat kan gewoon niet zo snel). En de volgende dag heeft die handelaar hem ingekocht voor me. Binnen 3 dagen kopen na aanbieden is niet gek volgens mij.

En nu sinds zaterdagochtend 14 april ben ik de gelukkige eigenaar van een Skoda Fabia Combi. Heb door de handelaar een servicebeurt laten geven en e.e.a. laten inbouwen qua nieuwe radio (Parrot Asteroid) en navigatie (Navigon 72 premium). Hieronder enkele foto's van de auto.

Paar to-do dingen voor komende tijd:
- armsteun inbouwen
- asbak vervangen door een bekerhouder
- reclame op de auto voor mijn bedrijf
- lichtmetalen velgen

Foto's:
6931026688_fda9e518ac_c.jpg

6931026972_a9eed5d0e6_c.jpg

6931027542_4179567c4b_c.jpg

7077107767_7e1e4c361f_c.jpg

De Parrot Asteroid heeft 4 usb aansluitingen op de achterkant + line-in kabel. Heb nu 2 usb kabels, ipod kabel en een line-in kabel in het dashboard kastje liggen, aan 1 van de usb kabels zit een externe harde schijf (60GB SSD) aangesloten. De monteur van de kennis zijn bedrijf heeft het netjes afgewerkt.

7077107919_9f12ee0177_c.jpg

Mooie wagen en voor een mooie prijs,

Zelf net een paar weken geleden afscheid genomen van mijn Fabia I. Ik heb er erg veel plezier mee gehad, dus dat zal jij ook vast hebben.

PS: Die armsteun is wel erg lekker ja... zo snel mogelijk doen.

piair1982

Forumguru
Mooie auto, maar dit is geen classic maar een Choice.

Heb ooit een demo gehad met exact dezelfde bekleding. Die was destijds alleen in dit actie model beschikbaar.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!!!

piair1982

Forumguru
Klopt op zich wel. De choice was gebaseerd op de classic, maar schurkte tegen de comfort aan.

Verzekeringssites kennen geen actiemodellen. ;)

RayDelft

Forumguru
Volgens mij heb je een mooie auto voor een mooie prijs gekocht.
Ik wens je veel plezierige kilometers en veel fotografieopdrachten toe.

jeroenzelle

Nieuw lid
@piair1982: hij is wel erg compleet vond ik voor een classic. Waarschijnlijk hebben ze hem uitgebreid toen tijdens aankoop.

Parkeersensoren, centraledeurvergrendeling met ab, rubberen mat in de kofferbak.

piair1982

Forumguru
Google maar eens op fabia choice. Komt vast een voorbeeld. Want die pdc zat er idd ook op.
Voor je verzekering maakt het niet uit.

Nogmaals goede keuze. :)

Is de staat van de distributie riem nog bekeken? Meestal moeten ze na 6 jaar onafhankelijk van de km stand vervangen worden. Ivm mogelijke droogte scheurtjes.

jeroenzelle

Nieuw lid
Google maar eens op fabia choice. Komt vast een voorbeeld. Want die pdc zat er idd ook op.
Voor je verzekering maakt het niet uit.

Nogmaals goede keuze. :)

Is de staat van de distributie riem nog bekeken? Meestal moeten ze na 6 jaar onafhankelijk van de km stand vervangen worden. Ivm mogelijke droogte scheurtjes.

Naar de distributieriem is gekeken, aan het einde van het jaar wordt hij vervangen. Nog geen scheurtjes iig.

Moet van de week wel even naar de cruisecontrol laten kijken, die doet niks. Las al eea op het forum over de oorzaken, dus even afwachten wat de garage zei.

ertromp

Forumguru
Mooie auto!
Ik blijf het een tijdloos en strak model vinden die FabiaI
60.000km in 8 jaar, zo kom je ze niet vaak tegen.

Het is een goed uithangbord voor je bedrijf.

Succes ermee

darkprojectx

Forumguru
Welkom hier mede F1 rijder!

Nette auto heb je gekocht! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor bedrijf heb je?

ps ik heb uit de originele Skoda brochure van de Fabia 1 een overzicht van de verschillende interieurs:

jeroenzelle

Nieuw lid
Welkom hier mede F1 rijder!

Nette auto heb je gekocht! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor bedrijf heb je?

Ik heb eigenlijk paar bedrijven haha, maar t voornaamste is het fotografiebedrijf (fotoshoots, bedrijfsreportages, feestfotografie en workshops).
Daarnaast lever ik computers- en reparatie ervan, drukwerk en af en toe websitetje bouwen.

Lekker allround en mooi bijverdienste in het weekend.

darkprojectx

Forumguru
Oh dat is wel interessant! Fotografie vindt ik als hobby ook erg leuk! Heb je ook ergens online wat werk van je staan?

ps in mn post hierboven even de interieurs geplaatst ;)

jeroenzelle

Nieuw lid
Oh dat is wel interessant! Fotografie vindt ik als hobby ook erg leuk! Heb je ook ergens online wat werk van je staan?

ps in mn post hierboven even de interieurs geplaatst ;)

Het lijkt op de ambiente, zal eens verder in verdiepen. Wel apart dat het dan als Classic wordt aangegeven overal en volgens de verkoper.

Op Facebook staat wat meer van mijn recent werk: https://www.facebook.com/jeroenzelle?sk=photos
En anders op Flickr ook (is meer oud werk): Ipad - a set on Flickr

darkprojectx

Forumguru
zo'n skoda houdt je wel bezig zeg :grin:
de wielen die onder je Skoda zitten zijn in ieder geval standaard ENKEL op de Ambiente uitvoering geleverd.

ps mooie pics op facebook! Wel handig van die modellen erbij!

jeroenzelle

Nieuw lid
Cruise control werkt nu eindelijk. Bij een vriend langsgeweest die een VAGcom kabel heeft.

Na zoeken op internet met de juiste code de cruisecontrol aangezet. Stond gewoon uit....

Cordoba

Forumguru
Nette auto Jeroen, zo te zien één van de laatsten voor de facelift (de witte delen in het achterlicht zijn bij de facelift met elkaar verbonden). Ik snap dat je een combi hebt gekozen, vanwege de materialen die je soms mee moet nemen, maar toch niet vanwege het aantal km's?

Armsteun is persoonlijk: ik ben blij dat ik 'm niet heb. Ik heb als vervangende auto van de garage wel eens een Cordoba (6L) mee gehad, met armsteun en ik vond 't zwaar irritant. Als ik de armsteun omhoog klap, zit ie te ver naar voren, waardoor ik er steeds tegenaan stoot met arm/schouder bij het schakelen, klap ik 'm naar beneden is de handrem bijvoorbeeld bijna onbereikbaar.

Canon-Eye

Forumguru
Armsteun is persoonlijk: ik ben blij dat ik 'm niet heb.
Inderdaad: heel persoonlijk. Ik ben blij dat ik 'm wél heb, want ik vind het uitermate prettig om beide ellebogen op een steun te kunnen laten rusten. Als de middenarmsteun ontbreekt (zoals in de overbruggings-F1 tijdens de wachttijd voor m'n huidige auto), dan vind ik dat verrekte vermoeiend - met name op de langere ritten welke ik juist in die periode wekelijks maakte...

Schakelen gaat overigens prima "vanuit de pols" en de handrem gebruik ik zó zelden dat daarin (voor mij) al helemaal geen argument zit om geen armsteun te willen.

jeroenzelle

Nieuw lid
Nette auto Jeroen, zo te zien één van de laatsten voor de facelift (de witte delen in het achterlicht zijn bij de facelift met elkaar verbonden). Ik snap dat je een combi hebt gekozen, vanwege de materialen die je soms mee moet nemen, maar toch niet vanwege het aantal km's?

Armsteun is persoonlijk: ik ben blij dat ik 'm niet heb. Ik heb als vervangende auto van de garage wel eens een Cordoba (6L) mee gehad, met armsteun en ik vond 't zwaar irritant. Als ik de armsteun omhoog klap, zit ie te ver naar voren, waardoor ik er steeds tegenaan stoot met arm/schouder bij het schakelen, klap ik 'm naar beneden is de handrem bijvoorbeeld bijna onbereikbaar.

Heb hem niet omde kilometers gekocht. Eerder om de kofferbak ruimte, en het leeggewicht (ivm maandelijkse kosten).

Verder is het echt een fijne auto. Armsteun is idd persoonlijke keus, ik las op briskoda forum dat je een VW golf mk4 armsteun het beste kan monteren. Daar heb je het minst last van wat jij opsomde.

Bovenaan Onderaan