Skoda Fabia Combi 2 FL Active Artic 1.2 TSI

hpolie

Senior Member
Even voor stellen. Mijn naam is Henk Polie,

En heb gisteren de Skoda Fabia Combi 2 FL Active Artic 1.2 TSI 63 kw / 86 pk besteld.
Afleverings datum op plus minus 11 januari 2013.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,
Henk Polie
 

peperskoda

Forumguru
Ik hoop dat je een boel plezier gaat beleven aan je Skoda. De 1.2 TSI is een zuinig en pittig motortje, ik heb deze in mijn Roomster en sta nog steeds versteld van de trekkracht van deze motor in de Roomster. Ik heb nu zo'n 1250km gereden met mijn Roomster en het verbruik ligt met mijn rijstijl rond de 1 op 16,5. Naarmate de kilometers vorderen zal deze nog wel wat zuiniger worden. Ik ken mensen die dezelfde motor in een Roomster hebben en een verbruik realiseren van bijna 1 op 18. Dus moet dat in een Fabia(met een beheerste rechtervoet......) ook haalbaar zijn.
 

piair1982

Forumguru
Gefeliciteerd!
Ik heb dezelfde motor en inmiddels bijna 30.000 km ervaring.

Ik rijd meestal stadsverkeer en zit op een gemiddeld verbruik van 6.8 liter per 100 km. ( Zie handtekening.)

Op de provinciale weg is tussen de 5.5 en 6.0 een reëel te halen verbruik. Op de snelweg zit je tegen de 6.5 aan. Dat is mijn ervaring.

Ik ben erg tevreden en hoop voor jou dat je dat ook wordt, bent en blijft.

Er staat op het forum genoeg beschreven over de Fabia.

Veel plezier!
 

hpolie

Senior Member
De nieuwe Skoda Fabia

Deze week mijn nieuwe Skoda Fabia op gehaald bij de Skoda dealer Zwarttouw in Barendrecht op dinsdag 8 januari 2013.
De aflevering was geweldig goed alles verliep volgens afspraak, en ik kreeg er zelfs als extra een Digitale 7" foto lijst bij met 2 gig geheugen er in, en met foto's er in die gemaakt waren in de schouwroom.

Tot op heden heb ik nog maar 85 km gereden maar ik en mijn vrouw zijn er dik tevreden over.

Vandaag heb ik er 3 foto's van gemaakt die hier onder zijn te zien.

Voorkant.jpg

Achterkant.jpg

Zijkant-Links.jpg

 

hpolie

Senior Member
had hem wel willen hebben, maar vond het te duur

Ja hij zal niet goedkoop zijn, daar ik vind dat de Skoda onderdelen ook vrij duur zijn.
Maar een trekhaak heeft wel als voordeel als er iemand achterop je knalt dat hij dan tegelijk op je trekhaak zit en grotekans dat de rest van je achterkant dan nog goed blijft.
Maar het kan ook een nadeel zijn dat als je even niet oplet je tegen je trekhaak aanstoot en dat is ook niet zo prettig gevoel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar een trekhaak heeft wel als voordeel als er iemand achterop je knalt dat hij dan tegelijk op je trekhaak zit en grotekans dat de rest van je achterkant dan nog goed blijft.
Met dié gedachte kun je nog wel eens lelijk op de koffie komen. Gaat namelijk alleen op bij botsinkjes met beperkte snelheid (parkeerschade, zeg maar). Als er iemand er indedaad bovenop 'knalt', dan moet die als botsingsenergie toch ook ergens heen. Dus die komt voornamelijk terecht bij de bevestigingspunten van de trekhaak. Dikke kans dat je auto dan dáár ernstig beschadigd raakt, wat je aan je ongeschonden achterbumper niet kan zien...
 

hpolie

Senior Member
Met dié gedachte kun je nog wel eens lelijk op de koffie komen. Gaat namelijk alleen op bij botsinkjes met beperkte snelheid (parkeerschade, zeg maar). Als er iemand er indedaad bovenop 'knalt', dan moet die als botsingsenergie toch ook ergens heen. Dus die komt voornamelijk terecht bij de bevestigingspunten van de trekhaak. Dikke kans dat je auto dan dáár ernstig beschadigd raakt, wat je aan je ongeschonden achterbumper niet kan zien...

Je heb volkomen gelijk, maar ik bedoelde ook eingelijk met kleine botsinkjes
 

hpolie

Senior Member
@Canon-Eye het is maar goed dat ik je goede raad ook opgevolgd heb. Zie de aangerichte schade op zijn verjaardag op 8 januari 2014.

Schade_8_1_2014.JPG
Op 15 januari 2014 gaat hij naar het reparatie bedrijf.

Henk
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Aha... dan interpreteerde ik de foto niet goed. Lijkt op het eerste gezicht wat op een trekhaakdeuk.

Zelf rij ik al zowat m'n hele leven met trekhaak, kan eigenlijk niet zonder (kampeerboel in een gesloten en afsluitbaar metalen aanhangertje dat op de camping naast de tent staat, bij wijze van 'schuurtje', verder natuurlijk een fietsenrek en incidenteel nog wel eens een boedelbak, of de Haflinger van m'n dochter in een 1-paardstrailer).

Dat laatste hoeft nu trouwens niet meer, want zij heeft haar trekhaakloze dienst-Fabia (20% bijtelling) net voor de Kerst mogen inwisselen voor een 14% Megane combi met trekhaak - dus ze kan hem nu zelf meesleuren... (dat ding mag 1500kg trekken, is dan weer net effe beter want voor mijn Fabia met 1000kg max was dit officieel net even te zwaar).
 

hpolie

Senior Member
Tja je zou zweren dat het inderdaad door een trekhaak is gebeurd, maar dat is dus niet het geval. De dader zijn auto zat overigs aan de voorkant wel ook goed in elkaar, en had tegelijk ook een kapotte radiateur.

Henk
 

hpolie

Senior Member
Na 2 dagen zonder de Fabia II gezeten te hebben vanwege de schade reparatie, vandaag dus mijn Fabia II gelukkig weer als nieuw terug. Dit is allemaal keurig geregeld door Auto Hoogenboom Schadeservice te Rotterdam. Met een gratis leen auto die 2 dagen, en alleen de benzine te betalen en natuurlijk een gratis kopje koffie. :dankje:

En zoals altijd ieder nadeel heeft een voordeel, daar de leen auto een VW-High-Up Bleumotion was en die dus uit kunnen testen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dit maar een krampe auto vind ten op zichtte van mijn Fabia II je moet er veel te snel schakelen en de motor maakt een brom geluid als je in een beetje lage toeren rijd wat je al heel snel doet als je de schakel indicator aan houd. En op de snelweg ruist hij ook veel meer dan de Fabia II. En als je binnen de bebouwde kom op betonklinker wegen rijd dan is de herrie zeer irritant. De kofferruimte is zeer klein met als gevolg dat als je voor een week boodschappen haalt voor 2 personen je dan verplicht bent om een gedeelte op de achterbank te plaatsen. En vergeet vooral niet de hoedenplank naar beneden te klappen daar je anders bijna niets door je achteruit kijk spiegel meer ziet, dat overkwam mij vanmiddag toen ik hem terug ging brengen nadat ik gisteren de boodschappen er uitgehaald had en verder er niet op gelet had.

Verder ziet de auto er keurig uit en is voor ook lekker ruim en alles is keurig afgewerkt.

Maar wat ben ik blij dat ik Škoda Fabia II TSI 1.2 Combi rij :D

Henk
 
Bovenaan Onderaan