Skoda Fabia combi 1.4 Creation 2003 centrale deurvergrendeling defect

Anoniem

Nieuw lid
Beste mensen,

De centrale deurvergrendeling van mijn Skoda Fabia Combi 1.4 Creation 2003 werkt niet goed. De voordeuren gaan wel open met de afstandsbediening van de sleutel, de achterdeuren gaan niet mee open, ook op slot doen gaat niet. Denk aan een kabelbreuk en zou willen weten waar de ontvanger is van de centrale deurvergrendeling zodat ik de kabel kan vervangen.
 

Tees

Donateur
Welkom! Het wordt door velen hier gewaardeerd als je je even voorstelt in de Meet & Greet!

Inhoudelijk: allereerst wil ik je even op de zoekfunctie wijzen, dit is namelijk veelvuldig aan bod gekomen. Kort antwoord: de centrale vergrendeling wordt volgens mij volledig vanuit de bestuurdersdeur geregeld (in samenwerking met de ECU). Maar het is niet 'eventjes een kabeltje vervangen', de kabelbreuk (als het dat is) kan overal tussen de bestuurdersdeur en beide achterdeuren zitten. Beste kans is echter dat t euvel in het scharnier van de deur zit, dat is een bekende kwetsbaarheid.

Opvallend is wel dat beide achterdeuren het niet doen, voor zover ik me herinner krijgen beide deuren een apart signaal via een eigen draad. Als het tegelijk gebeurd is, is er eerder iets anders aan de hand.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zit ook te denken aan een stekker die los gekomen is uit de comfortmodule. En beide achterdeuren zitten niet op het kinderslot?

Wat is de km-stand van de Fabia (om een inschatting te maken of het mogelijk iets met slijtage of slechte smering zou kunnen zijn)?
 

Anoniem

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reactie! Inmiddels heb ik ontdekt dat bij de linker achterdeur inderdaad een stekker los zat. Deze deur doet het weer. Bij de rechter achterdeur is dit niet het geval.

Deuren staan niet op kinderslot. Auto heeft 263.000 km op de teller.
 
Bovenaan Onderaan