Skoda Fabia 3 vragen

AnjoZ

Actief lid
Zou die BT op de line(aux) in gewoon proberen, dingen kosten 3 euro en bij mij werkt ook de navigatie en de vocale aanwijzingen gewoon door de muziek heen (dat wordt gedempt) via de speakers

Ik heb zo’n dingetje besteld, kost geen drol dus is het proberen waard. Ben benieuwd of de radio niet in de war raakt aangezien er dan 2 externe bronnen tegelijk zijn aangesloten (USB & AUX).

Als dit niet werkt misschien toch maar kijken naar die Bolero radio. Daar zit dus wel BT op? Dus inbouwen en ergens laten inleren (vantevoren wel even checken of dat kan).
1088B36C-4D26-4504-B87F-3F0EC2847D98.jpeg

Ik in de buurt van Utrecht, is net wat te ver.

Maar volgens mij is het hetzelfde idee, alleen die van jouw heeft een batterij als voeding en een microfoon. Gebruik je die mic als je belt?

AnjoZ

Actief lid
Oplaadbaar accuutje gevoed door micro-USB.

Nee gewoon de telefoonmic.

Wel zorgen dat je MDI niks aangesloten heeft want anders ziet de radio je AUX niet. ( bij mijn Fabia 2 uit 2012)

Pindasaus

Forumguru
Als dit niet werkt misschien toch maar kijken naar die Bolero radio. Daar zit dus wel BT op? Dus inbouwen en ergens laten inleren (vantevoren wel even checken of dat kan).
Bluetooth zit erop, maar de Bolero is alleen geleverd i.c.m. multifunctioneel stuur.

bobracing

Forumguru
Gewoon een MIB2 amundsen kopen met dab+
Deze vrijschakelen kan ik bijvoorbeeld ook en die erin zetten.
Koop er wel eentje met NAVI knop, anders heb je er nog vrij weinig aan.
Dus je hebt nodig het scherm en de unit en mogelijk wat kabels als het er niet inzit.

bobracing

Forumguru
Zekers! Dat vind ik echt een van de betere dingen die ik heb aangepast bij mijn auto en bij een aantal forumleden ook .
Zeker een van de betere systemen die je in een auto kunt hebben wat goed samenwerkt met de rest.

Enige - punt aan de fabia 3 vond ik dat je de ramen niet meer open en dicht kan doen met de sleutel... iets wat de fabia 2 wel had en vele andere vag auto's

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Enige - punt aan de fabia 3 vond ik dat je de ramen niet meer open en dicht kan doen met de sleutel..
Klopt en dat je ook voor de ramen voor en achter behalve bestuurderskant de raamschakelaars continu op of neer moet houden en dat ze niet geheel open of dicht gaan door een lichte tik op de schakelaar...
Maar ach na 4 jaar zijn we daar ook wel weer gewend aan....

bobracing

Forumguru
@EdK
klopt....kosten besparing op bijzondere puntjes denk ik dan maar ;)
of dat het automatische knipperen enkel 1 2 of 3 kan en niet naar 5. Dit vond ik in mijn vorige fabia en leon zo fijn op de snelweg.

bobracing

Forumguru
@Cordoba
Nee helaas 4 of 5 kan niet in deze fabia 3, je kan de waarde wel aanpassen maar dan doet die er 2 zeg maar. Geen idee waarom dit zo is maar ook weer kosten besparing?

Ligflits

Senior Member
Enige - punt aan de fabia 3 vond ik dat je de ramen niet meer open en dicht kan doen met de sleutel... iets wat de fabia 2 wel had en vele andere vag auto's

Klopt en dat je ook voor de ramen voor en achter behalve bestuurderskant de raamschakelaars continu op of neer moet houden en dat ze niet geheel open of dicht gaan door een lichte tik op de schakelaar...
Mijn F3 kan ik door op de sleutel de "van slot toets" ingedrukt te houden de elektrische ramen openen en met de "op slot toets" sluiten. En de knoppen in het portier werken ook gewoon door kort "doordrukken" de ramen volledig openen.
Dit is af fabriek. (Kan aan de uitvoering liggen) je moet wel de juiste knoppen in je portier hebben.
Het is dus niet generiek dat deze zaken niet af fabriek kunnen.

EdK

Forumguru
Als je de comfort modules in de wagen hebt zitten dan kunnen de ramen met sleutel open en dicht gedaan worden.
En de Elegance uitvoering heeft het nog wel , maar de uitvoering die ik heb is het niet mogelijk.
En @Cordoba mijne knippers doen het 3x en in VCDS zie ik veld om dit aan te passen nog wel, alleen staat op 5x en veld aan te passen ook 5x
Je kunt daar in dat veld geheel niets meer aanpassen helaas
Heb dat met camera inbouwen bij Antera nog gevraagd of hij dit nog kan aanpassen maar blijkt niet mogelijk te zijn.
Bij oudere modellen meen ik nog wel, dus kan best zo zijn dat bij jou met de 1,2TSI in het vooronder dat het nog wel mogelijk is om aan te passen.
Helaas verkeerde zuinigheid, reed met de vorige wagens ingesteld op 4x knipperen omdat ik 5 te lang vond maar 3 eigenlijk net te weinig.
Maar goed ben er al aan gewend nu dus ga me er verder ook niet druk om maken....

jesse_s93

Forumguru
Bij de ex-Fabia III van mijn ouders (Drive uitvoering, bouwjaar 2017) heb ik met OBD11/VCDS dit wel in kunnen stellen. Geldt dan wel enkel voor het raam waar de comfort module op zat (enkel bestuurdersportier in ons geval), maar het werkte wel.

Bovenaan Onderaan