Skoda Fabia 2006 1.4 tdi zwabbert

Hey hoi

Ik ben eigenaar van een Skoda Fabia 1 bj 2006 een 1.4 tdi ......kleur wit

Vraagje tijdens het rijden als je optrekt en je laat gas los ......dan gaat de voorkant van de auto naar rechts voelbaar aan stuur en als je gas geeft voelbaar naar links en als je optrekt en gaat schakelen gaat ie naar rechts en naar links ....wie weet wat dit kan zijn ....uitlijnen zal het niet zijn lijkt mij ......

Groeten bas
 

EdK

Forumguru
Wielmoeren allen nog goed vast ?
En anders versleten rubbers in het stuurgedeelte misschien ?
 

Cordoba

Forumguru
Versleten fuseekogels? Versleten rubbers in de draagarmen? Dat kan speling geven, en is dus niet op te lossen met uitlijnen, een beetje uitlijner checkt ook of er speling is vóór ie begint met uitlijnen, om te voorkomen dat ie nutteloos werk doet.

Ik ga er gemakshalve van uit dat alle banden in orde zijn en op de juiste druk staan, en dat ook de schokbrekers in orde zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Ted

Forumguru
Goeie banden, bijvoorbeeld Michelin dat voorkomt een hoop problemen. Mijn vrouw haar Citigo zwabberde met conti banden die er van nieuws af aan op zaten. Knappe banden er onder gelijk goede sporing. Overigens de contibanden waren na 4 jaar volledig gescheurd! (haarscheuren).
 
Heey hoi .....ik ben al een heel stuk verder.....idd het zijn de achterste draag arm rubbers ..onderdelen heb ik binnen en heb ook besloten om links voor en rechts voor alle kogels te gaan vervangen is draagarmrubbers fusseekogels en stuurkogels dan moet allemaal goed komen
 
Heey hoi ......zo alles is vervangen zowel achterste draagarmrubber en voorste en ook meteen maar fusseekogel en stuurkogel allebeide voorkant links en rechts .....links achterste draagarm had zowat speling met koevoet wel ruim 1 a 2 cm
 
Bovenaan Onderaan