Skoda fabia 1 met 1.4 mpi motor

hoi allemaal, ik wilde me even voorstellen. ik ben Alex. ik heb gisteren een Fabia 1 combi elegance 1.4 8v gekocht. de oude motor met 68 hele pkaatjes;) verder full optie met schuifkanteldak en hangende hemel.
nadeel is dat de koppakking kapot is. ga morgen de kop er af schroeven. dan kan hij maandag of dinsdag gelijk gevlakt worden. iemand ervaring hoeveel je er max af kunt halen voor een paar extra compressiepkas? Heb een paar filmpjes op jutupe gekeken. lujkt mee te vallen ivm de onderliggende
nokas;)

Bijlagen

• IMG-20220224-WA0008.jpg
    IMG-20220224-WA0008.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 15

Ronnie

Forumguru
Zou maar voorzichtig zijn met veel afvlakken, volgens mij heeft de mpi 8v geen pingelsensor.......

Canon-Eye

Forumguru
Fijne auto's zijn dat - heb er destijds zelf ruim 5 jaar / 160k km tamelijk probleemloos mee gereden

dank je wel, kop was er binnen een uurtje af. kan de hoonslijp nog zien. best netjes na 236kkm:) morgen de kop wegbrengen. denk dat de buitenste cilinders doorgebrand zijn.

Bijlagen

• 20220227_183302.jpg
    20220227_183302.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 17
hoi hoi, ik wilde zeggen dat alles dicht is;) moet nog wel even een keer of 2 nog de koelvloeistof spoelen omdat het koelvloeistof reservoir nog bruin is geworden van de olie die nog in de slangen zat. ga ik as week doen;) net als een oliewissel met filter. verbruik van olie en koelvloeistof is nu de afgelopen 600km dus ga er vanuit dat de operatie succesvol was. oja als je last hebt van olielucht in je auto, dan is mijn tip om de kleppendekselpakking te vervangen. blokje was helemaal nat van de olie. oja ik had afgelopen vrijdag pech in south central nijmegen.. kwam smorgens bij de auto en toen stond de raamafdekking (onderzijde raam maar deur) bij de rechterachterkant omhoog. heb hem teruggedrukt maar toen de kinderen in wilde stappenging de deur niet meer open... is dus geprobeerd in te breken oid het pinnentje gaat ook niet omhoog. kan iemand me helpen hoe je dit weer maakt? opgeven bij verzekering heeft denk ik geen zin omdat een nieuw slot 35 euro kost.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan