Skoda Fabia 1.4

We hebben als tweede auto een Skoda Fabia 1.4 50 KW gekocht. De kleur is Sprint Yellow.

De kleur is even wennen maar misstaat de auto niet. Ik hoop dat we een goede keuze gemaakt hebben.

De auto is van 2001 en heeft 70.000 km gelopen.

We hebben de Skoda Fabia gisteren opgehaald. Hij rijdt goed. De kleur past wel bij de auto. Het enige wat me wel opvalt is dat de motor erg schudt als hij stationair draait. Ik heb gelezen dat dit normaal is bij
de 1.4 KW. Ik vind hem behoorlijk snel bij het optrekken. Hij doet dan sneller aan dan onze Roomster.

Hetzer

Forumguru
We hebben de Skoda Fabia gisteren opgehaald. Hij rijdt goed. De kleur past wel bij de auto. Het enige wat me wel opvalt is dat de motor erg schudt als hij stationair draait. Ik heb gelezen dat dit normaal is bij
de 1.4 KW.

Ik heb een Fabia-1 Hb 1.4 MPI 50KW gehad, daarmee heb ik nooit last gehad van een "schuddende" motor..

Freek K

Nieuw lid
de 1.4 KW. Ik vind hem behoorlijk snel bij het optrekken. Hij doet dan sneller aan dan onze Roomster.

Schudden van 1.4 MPI motor is normaal volgens dealer dit komt omdat hij eigenlijk te arm loopt stationair. Dit is gedaan omdat hij anders niet aan de milieueisen van tegenwoordig voldoet. Het 1.4 MPI blok is namelijk afgeleid van de 1.3 Motor uit de Felicia. Motorblok is een oud ontwerp. wat aangepast is aan de moderne tijd en milieueisen

cvegreen

Forumguru
Heb jij dan geen toerenteller dan in je dashboard ? Dan zou je dat toch zien dat hij te traag draait om mooi rond te draaien . Heb je dan geen last van makkelijk stilvallen als je wilt vertrekken ? je dealer kan dat toch wat bij schroeven , zodat hij stationair ook weer mooi rond loopt . Voor de keuring moet hij inderdaad terug arm staan om door de emissie norm te geraken ,maar dat is maar 1 keer per jaar . Dus voor de keuring ff arm laten zetten en daarna terug wat rijker laten zetten . De dealer doet dat normaal geheel gratis, als het een beetje mee zit .

Fabia

† In Memoriam
Dat deed mijn vader al, elke keer als de auto terug kwam van de APK gelijk ff stationair toerental wat hoger zetten. Hij combineerde de APK met de jaarlijkse grote beurt en dealer schroefde dan het wat lager en mijn vader dus elke keer mopperen als íe weer terug kwam van de APK.

EdK

Forumguru
Dat deed mijn vader al, elke keer als de auto terug kwam van de APK gelijk ff stationair toerental wat hoger zetten. Hij combineerde de APK met de jaarlijkse grote beurt en dealer schroefde dan het wat lager en mijn vader dus elke keer mopperen als íe weer terug kwam van de APK.

Tja maar toen had je nog een carbarateur en had je alleen dat schroevendraaiertje nodig om de boel weer rijker te zetten !!

Nu heb je een laptop nodig ! :(

Freek K

Nieuw lid
Tja maar toen had je nog een carbarateur en had je alleen dat schroevendraaiertje nodig om de boel weer rijker te zetten !!

Nu heb je een laptop nodig ! :(

Is met laptop ook niet aan te passen. zit ingebakken in de regeleenheid. enige mogelijkheid is om hem te "chippen" dan kan de inspuiting aangepast worden.

rammelen bij stationair toerental

Het enige wat me wel opvalt is dat de motor erg schudt als hij stationair draait. Ik heb gelezen dat dit normaal is bij de 1.4

Die van ons heeft ook de neiging een beetje te rammelen bij stationair toerental. Een beetje gasbijgeven doet het geluid verdwijnen. Als de motor koud is lijkt het probleem zich niet voor te doen. Wellicht draait hij dan vanzelf al wat sneller rond.

Schudden van 1.4 MPI motor is normaal volgens dealer dit komt omdat hij eigenlijk te arm loopt stationair. Dit is gedaan omdat hij anders niet aan de milieueisen van tegenwoordig voldoet. Het 1.4 MPI blok is namelijk afgeleid van de 1.3 Motor uit de Felicia. Motorblok is een oud ontwerp. wat aangepast is aan de moderne tijd en milieueisen

Klopt als een bus.........

Maar alleen de 1.4 MPI 50kw loopt onrustig stationair een 1.4 55kw... en hoger (de 16 kleppers) moeten bijna bewegingsloos stationair draaien

octofreak

Actief lid
We hebben als tweede auto een Skoda Fabia 1.4 50 KW gekocht. De kleur is Sprint Yellow.

De kleur is even wennen maar misstaat de auto niet. Ik hoop dat we een goede keuze gemaakt hebben.

De auto is van 2001 en heeft 70.000 km gelopen.

Feli!

Ook wij hebben een fabia van 2000 als tweede auto gekocht. Bevalt prima. Laat zich makkelijk rijden. Paar puntjes maar die zijn onder garantie opgelost.

Bovenaan Onderaan