Skoda Fabia 1.4 MPI Combi Elegance van mw. Jazzy

Jazzy

Lid
Mijn Suberb II heb ik al een keer laten zien maar nu hebben we ook een Skoda voor mijn vrouw. De Twingo uit '97 moest er uit en ze wilde heel graag een Fabia Combi hebben, maar dat wel een Elegance. Uiteindelijk hebben we er eentje gevonden uit 2002 met 111.000 km. op de teller:

WP_000169.jpg

WP_000172.jpg

WP_000177.jpg


Hij komt bij een handelaar vandaan en dat kon je ook wel zien aan de aflevering, maar 3 vloermatten, het randje boven de radio ontbrak en het verchroomde plaatje op de pookknop was half afgesleten met scherpe stukjes. Kleinigheidjes natuurlijk, maar was voor nog geen 40 euro opgelost met originele Skoda delen. Verder moest de auto nog weer terug omdat de airco in noodloop stond, foutcode G263. Sensor 4B0 820 539 was stuk. Ik heb de auto zelf maar uitgelezen en alle informatie inclusief foto's en screenshots uit ETKA aangeleverd aan de handelaar, want die had de nodige moeite om het uit te vogelen.

Op dit moment heeft de Fabia nog last van hoog stroomverbruik langs zekering 49 maar als dat opgelost is staat hij er verder prima bij. Wel aarzelt de motor een beetje bij het wegrijden, je moet redelijk was gas geven bij het ontkoppelen omdat het toerental anders naar beneden lijkt te vallen. Afstelling misschien van het één of ander of hoort dat bij de 1.4 MPI?

 

ertromp

Forumguru
Mooie auto! Open dak? Lederen bekleding? Ziet er luxe uit zo'n tweekleurig dashboard.
Veel succes
 

Fabia

† In Memoriam
Ziet er mooi uit, mijn eerste Fabia was ook een Elegance. Leuke uitvoering waar veel op zit.
 

Jazzy

Lid
Toevallig geldt dat voor mij ook, van 2000 tot 2001 reed ik een Fabia SDI in Elegance uitvoering. Dus met glazen schuifkanteldak, airco, stoelverwarming, alle ramen en spiegels elektrisch, etc. terwijl mijn trotse collega's voor het zelfde geld in een kale Polo reden. :)

@ertromp: Helaas geen leer, maar wel lichte bekleding inderdaad. Vind ik ook erg luxe staan in combinatie met een donkergroen of donkerblauwe auto.
 

Jazzy

Lid
Deze auto heeft er voor gezorgd dat ik hier diverse topics mocht openen en een aantal problemen op heb kunnen lossen. Inmiddels zijn we het helemaal zat en is de auto vandaag ingeruild op een Twingo.
 

Canon-Eye

Forumguru
Deze auto heeft er voor gezorgd dat ik hier diverse topics mocht openen en een aantal problemen op heb kunnen lossen. Inmiddels zijn we het helemaal zat en is de auto vandaag ingeruild op een Twingo.

Grappig... mijn eerste Skoda was precies zo'n 2002 Fabia 1.4, 8-klepper Elegance (met el. schuifdak én airco), dezelfde lichte bekleding en ook een JJ-kenteken; uitvoering zwart metallic. Alleen die bekleding hou je bijna niet schoon... heb uiteindelijk maar zwarte Lidl-hoezen over de voorstoelen gedaan.

Jammer dat je er blijkbaar zo weinig plezier van hebt gehad. Maar Twingo is ook niet slecht: mevrouw Canon-Eye deed ruim 10 jaar met haar eerste (waarna een van de zonen er nog een jaartje in gereden heeft) en heeft haar tweede ook al weer ruim 6 jaar.
 
Bovenaan Onderaan