Skoda fabia 1.4 16v combi oliemeter en airco

Hoi, na mijn jaren lange plezier mer skoda fabia 1.2 tdi combi (2011)businessline, overgegaan omtrent nieuwe werkgever 5 km van huis overgegaan naar skoda fabia 1.4 16v combi bj. 2010. Ik was aan het twijfelen tussen 1.2 of 1.4 16v, ik vind de 1.4 16v lekkerder rijden en lijkt me ook krachtiger ivm meer pk. Echter moet ik wel wennen aan minidot ipv vorige auto maxidot. Echter kon ik bijna nergens een fabia 1.2 of 14 benzine met maxidot dislay. Mijn vraag is voorheen kon ik dmv menu oiltemperature zien en nu niet meet en kan het ook nergens meer terugvinden. Waar kan ik het zien? 2de vraag is mijn 1.4 heeft e3n climatronic maar dan met econ. Functie en zie nergens een AC airco knop die ik wel in mijn vorige fabia wel had. Heeft deze auto wel airco, dealer zegt van wel.
 

turboturbo

Forumguru
Als je geen AC knop hebt, is er wel een knop met ‘eco’ of ‘econ’? Daarmee schakel je dan resp de airco in of uit.

Ik vermoed dat met minidot display je ook veel minder functies hebt. Het is dus niet alleen een kwestie van het soort display maar ook de features verschillen tussen minidot en maxidot.
 
Heb idd een econ knopje, maar schakel je het dan aan of uit en raar dat het econ heet terwijl het over AC heet?

Maar kan ik nergens oil oiltemperature zien, want vind het wel belangrijk? Zie foto's van soort displays
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200307-141812_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200307-141812_Marktplaats.jpg
    576,2 KB · Weergaven: 27

turboturbo

Forumguru
‘Econ’ AAN = economy = airco (compressor) uit.
Zal vermoedelijk in de handleiding verder uitgelegd zijn.

Ik durf vrij zeker te zeggen dat je geen olie temperatuur hebt in een minidot. Dat hebben zelfs niet alle maxidots kan ik me uit topics hier herinneren... Ik vrees dat dat alleen bij wagens met een ander uitrustingsniveau is. Je komt van een businessline toch? Die had het kennelijk wel. Welk pakket of welke uitrusting heeft je huidige Fabia?
 
Laatst bewerkt:

Huibert

Forumguru
Uitvoering staat op de sticker in de kofferbak, in ieder geval was dit zo bij mijn vorige fabia.
 

EdK

Forumguru
Sticker zit ook wel eens geplakt in de manual aan de binnenzijde van de kaft !
Dus misschien de manual even zoeken
 
Heb even gekeken en heb een 5442g4 oftewel een amb model. Maar als ik op kenteken check uitvoer zie ik ook een ambiente bussiness line uutvoering en een ambiente....welke van de 2 zal het zijn
 

turboturbo

Forumguru
Dan gok ik een ambiente - de kalere van de twee opties omdat je ook minidot hebt...* eens navraag doen bij een dealer wanneer je er weer bent die moet het misschien wel weten.

*edit; dat zegt mogelijk nog niks bedenk ik me nu. Ikzelf heb in mijn Octavia 1U een volledig display in het instrumentenpaneel (FIS) wat destijds kennelijk een optie was. Mijn Octavia ontbeert dan echter weer opties als leeslampjes achter, parkeer sensoren etc etc die ik op andere modellen zónder dat display wel gezien heb.
 
Laatst bewerkt:
Is het wel mogelijk om bv via vcds , de optie olievtemperatuur te laten verschijnen in minidot of andere functies?
 
Laatst bewerkt:
Mijn rechter kant vsn mijn originele parkeersensoren reageren heel gevoelig. Piept vaak terwijl ik niets zie achter waarom ie soms piept. Kunnen die ingesteld worden of ligt het ergens aan?
 
Bovenaan Onderaan