Skoda Epiq

EdK

Forumguru
Dat is dan 2000 eurie meer dan dat ze in den beginne belooft hadden.
Maar was hij niet even groot als de Fabia ? Alleen dan met wat hogere instap !

Okki

Forumguru
Voordeel van een kleinere auto. Kan je goedkoper laten wrappen in een kleur naar keuze. Maar € 37.000 voor de First Edition?

Voorheen was een FE een tijdelijk redelijk compleet uitgerust model voor een goeie prijs om de verkoop te stimuleren. Maar dit ..?

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Wel interessant dat je 'm vanaf morgen kan bestellen, maar pas op z'n vroegst op 6 juni bij de dealer kan bekijken. Oftewel, de komende 3 weken mag je blind bestellen?

M'n ouders staan op de lijst om 'm te bekijken, 16 juni zijn ze aan de beurt in de regio Rotterdam. Ze neigen naar een Elroq vanwege de lengte van m'n vader, maar wilden de Epiq nog wel even afwachten.

Berrychello

Forumguru
Wel interessant dat je 'm vanaf morgen kan bestellen, maar pas op z'n vroegst op 6 juni bij de dealer kan bekijken. Oftewel, de komende 3 weken mag je blind bestellen?

M'n ouders staan op de lijst om 'm te bekijken, 16 juni zijn ze aan de beurt in de regio Rotterdam. Ze neigen naar een Elroq vanwege de lengte van m'n vader, maar wilden de Epiq nog wel even afwachten.
Een Elroq 60 voorraadauto, dus met de ‘oude’ aandrijflijn, zag ik pas als Business Edition voor 35k op MP. Dan wordt de keuze wel lastig, want dan is zo’n Elroq toch wel interessant tov een Epiq.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Inflatie, prijsverhoging of iedereen leest eroverheen?

in 5 berichten ging de hier genoemde prijs van:
"Je rijdt de Epiq al vanaf € 26.990, inclusief 5 jaar onderhoud** en hij is vanaf morgen te bestellen" (Japanese Power -#61)
naar: "Maar € 37.000 voor de First Edition?" (Okkie -#66).

CharlesTucker

Forumguru
Op dit moment op de Skoda website:

- Essence: vanaf € 26.990
- Selection Launch edition: vanaf € 31.990 (18" wielen, verwarmd stuur en voorstoelen)
- Business Launch Edition: vanaf € 34.990 (Travel Assist, Camera, Digitale sleutel & Vehicle-to-load)

Dat zal je via de optielijst vast nog wel kunnen aanvullen tot € 37.000, maar het lijkt toch ook wel voor aanmerkelijk minder te kunnen, afhankelijk van je wensenlijstje.

Tees

Donateur
Ik had nog niet naar tweedehands gekeken, maar een nieuwe Elroq 55 Business is zo'n 40 k€, waar de Epiq 55 Business Launch Edition voor 35 k€ gaat. Dat vind ik ook wel een beperkt prijsverschil voor toch een stukje meer auto.

Ben benieuwd wat de verschillende mensen die m gaan bekijken ervan vinden. Als de prijs net wat lager was geweest, was t een gegarandeerd verkoopsucces geweest. Nu twijfel ik of 'ie niet te veel concurrentie gaat ondervinden van de Elroq.

Tees

Donateur
Ik vind het Autovisie artikel een beetje matig hoor...ze geven een beetje de indruk alsof je voor onder de 30k een auto krijgt die 430 km kan rijden (want die getallen kom je als eerste tegen in t stuk). Pas als je helemaal doorleest kan je (zelf) concluderen dat die prijs alleen geldt voor de 38.5 kWh-accu met 310 km WLTP range, en dat je voor de 430 km range meer moet betalen (maar hoeveel meer staat er niet bij).

Ik denk nog steeds dat de Epiq een verkoopsucces zal worden, maar als ze t prijsverschil met de Elroq iets groter hadden weten te maken, het echt een knaller had kunnen zijn.

Zou mijn auto niet zijn. Vind het nu niet een van de mooiste modellen met die malle openingen in de bumper. Interieur is wel weer netjes.

CharlesTucker

Forumguru
Ter aanvulling op mijn eerdere lijstje, iets verder naar beneden op die pagina staat inderdaad ook nog een "first edition", voor op een tientje na de 37.000 euro die @Okki ook noemde, wil je dan nog matrix verlichting een trekhaak erop dan komt ie op 38.430 euro. Meer opties zijn er niet. Maar dat is meer dan een (weliswaar vrij kale) Octavia :unsure:

Bovenaan Onderaan