Skoda Epiq

hemi24

Donateur
Afgelopen zaterdag het zusje van VW bekeken tijdens de roadshow van de ID.Polo in Groningen.
Veel was er niet te zien eigenlijk, was een model wat de uiteindelijke buitenvorm had; veeel meer dan dat was het eigenlijk ook niet… :sterretjes:

Canon-Eye

Forumguru
Ben benieuwd naar de introductie - zou in mei moeten gebeuren. Er omheen lopen en in gaan zitten doe ik sowieso wel, proefrit misschien ook wel, al kan dat allemaal pas tegen het eind van het jaar.

Ik heb voorlopig nog wel wat reserves m.b.t. de bijkomende kosten, zoals het plaatsen van een laadinstallatie. Die wil ik niet in de doorloop tussen auto en zijgevel hebben, daarom moet die aan de buitenkant van een van de steunpalen van de carport.
De auto moet daar achterwaarts onder om er ook weer een beetje makkelijk onder vandaan te rijden, want om de looproute tussen auto en gevel maximaal te houden staat hij zo dicht mogelijk bij die palen. Vraag is dan ook nog waar het laadklepje zit, dat heb ik nog niet kunnen afleiden uit de beelden die ik tot nu toe heb gezien. Ik hoop links (daar heb ik nog een metertje ruimte tot de heg), maar ik vrees toch rechts.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De meeste fabrikanten houden de laadpoort over de hele modellenlijn op dezelfde plek, dan zit 'ie rechtsachter, daar zit 'ie bij de Elroq en bij de Enyaq ook.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Toch wel rechts dus..........
Bij de rest van de ID-familie zit 'ie ook rechtsachter.
Misschien dat de laadpoort naar voren gegaan is omdat de Polo (en Epiq?) toch al vrij weinig kofferruimte heeft, en dan nog minder overhoudt wanneer daar de laadpoort en bekabeling ook plaats moet vinden.

hemi24

Donateur
@Peter-036 : jij hebt je duidelijk nog niet verdiept in het model…

Er is juist veel ruimte in de kofferbak, doordat de elektromotor en vele andere componenten in de neus zitten…

1771265899263.jpeg

EdK

Forumguru
En nu zit die op de foto dus op rechts voor en dat is VW
En Skoda doet meestal met brandstof dan het tegenovergestelde van VW
Dus zou laadpunt dus op linksvoor moeten komen.... :pieker:

Bovenaan Onderaan