Skoda Enyaq samenstellen

Deva

Nieuw lid
Hallo!

Ik mocht van de werkgever een nieuwe auto uitzoeken. Mijn oog was specifiek gevallen op de Enyaq iV Sportline. Deze heb ik proefgereden en verder samengesteld via de Skoda website. Vervolgens de 'samenvatting'-link doorgesuurd naar de wagenparkbeheerder.

Nu kijk ik heel toevallig op de site van Skoda en zie dat Enyaq iV in prijs is gedaald, top zo te zien. Ware het niet dat ik de Enyaq had samengesteld met 21" velgen en een panodak. Deze zijn nu van de optielijst verdwenen...

Ik heb echter nog wel een offerte van de Skoda dealer met deze opties inclusief. Is jullie bekend hoe/waarom Skoda hierin handelt? Komen deze opties nog terug? Ik kan me voorstellen dat ze bij mindere verkopen het e.e.a. wellicht niet meer op de site zetten.

Uiteraard is het ontbreken van de 21" wielen en het panodak niet onoverkoombaar, maar vind het wel vreemd dat het zo ineens weg is.

P.s.

Andere modellen zijn ook (sterk) in prijs gedaald.
 

Jdbigg

Senior Member
Prijzen zijn idd fors gedaald, nu ongeveer terug op het niveau van de introductie. Ontbrekende items zoals panodak schijnen fout te zijn in de configurator. Wordt aan gewerkt lees ik elders.
 

Deva

Nieuw lid
Gelukkig , dan hoop ik dat ze er snel weer tussen staan. Is er ook een verklaring voor de price drop? Voor zover ik nu zie is Skoda de enige in de groep met een verlaging
 

Alpha

Donateur
Tjah ik denk een aantal redenen:

Tesla's zijn ook flink in prijs gezakt.
Škoda krijgt meer subsidie bij t verkopen van elektrische auto's.
Produceren weer wat goedkoper nu chips weer beter leverbaar zijn.
Ze willen de verkoop een boost geven.

Kies zelf maar.
 

Deva

Nieuw lid
Opties zijn weer beschikbaar in de configurator!

Kijkend naar de opties, kan iemand wellicht adviseren of het business plus het extra geld waard is tov het business pakket? Ik vind €2k nogal wat voor de extra opties die je krijgt.
 

Captain Hook

Forumguru
@Deva Of bepaalde opties het geld waard zijn?
Dat kun je toch alleen zelf bepalen? Wat voor de één een onmisbare optie zou zijn of leuk-voor-de-heb, is voor de ander juist weer een minpunt. 't Is maar wat je belangrijk vindt c.q. waar je geld voor over hebt...

Zo zijn voor menigeen dikke brede velgen helemaal hip.
Terwijl ik persoonlijk dit een minpunt vind. Ten eerste omdat, zeker bij slechte weersomstandigheden de wegligging juist verslechterd. En dat op termijn de onderhoudskosten een stuk hoger zijn. :pieker: (dikke brede banden zijn duurder en slijten vaak sneller en zorgen voor een hoger brandstofverbruik)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
@Deva : of het het waard is, is iets wat je persoonlijk het beste kunt beoordelen, maar gezien je reactie heb je al een besluit genomen..!
 

Japanese Power

Donateur
Ik en mijn vriendin gebruiken beide de auto met dezelfde sleutel. Mijn profiel is de hoofdgebruiker en heb voor mijn vriendin ook een profiel aangemaakt. Nu wil ik per profiel één telefoon koppelen zodat de telefoon van de bestuurder is gekoppeld.

Zodra we beide in de auto zitten zijn beide telefoons gekoppeld. Maakt niet uit welk profiel actief is.

Weet iemand hoe ik dit kan instellen. Kan het niet vinden in de handleiding.
Je hebt een Enyaq lees ik elders maar je wilt hem configureren... Ik snap het niet helemaal...
 

AlwinKruijt

Nieuw lid
Ik heb iig lichtelijk spijt van de achterklep met trekslurf. De klep sluit zelden in 1x goed, ondanks bijstellen, er schijnt lakschade mogelijk te zijn rechtsonder bij heel vaak dichtsmijten, plus de klep is nogal zwaar dus het kost een hoop kracht.
Succes met configureren.
 

Deva

Nieuw lid
Dank allen voor de reactie.

@hemi24, ik heb nog niet 100% een besluite genomen. Kijkend naar Business Plus, zie ik extra stabilisatoren staan. Aangezien ik de Enyaq niet ken, heb ik geen idee of dit een waardevolle toevoeging is. Dit geld tevens voor de 180 graden view en elektrische (massage) stoel. Aangezien ik deze opties nooit eerder heb gehad, vroeg ik mij of forumleden, met deze opties, informatie kunnen geven of deze opties daadwerkelijk de moeite waard zijn.

Tevens twijfel ik nog heel erg tussen iV 60 en iV 80, echter is dit een financiële afweging. Kijkend naar de bijtelling en eigen bijdrage is de 60 gunstiger. Ook wanneer ik kijk naar onze mobiliteitsbehoefte, zou ik met de 60 wel prima weg komen. Enig nadeel wat in mijn achterhoofd speelt is dat de 80 wel makkelijker (lees: minder laadsessies) heeft wanneer er sporadisch een buitenland bezoekje wordt gebracht (DE, FRA, BE).
 
Bovenaan Onderaan