Skoda Enyaq 85 Business Edition

Japanese Power

Donateur
…gaat toch perfect met de Enyaq…
Denk daar uit ervaring toch anders over. Je gaat geen 1050 km rijden met de CC op 100 KM/H.

Maar ga je lekker doorkachelen met 140 ben je dik 1/3 van je range keihard kwijt.

Daarnaast ga je klimmen, zit je ws. met meerdere mensen in de auto en gaat de temperatuur ook nog eens steeds verder omlaag.

Allemaal factoren die het niet prettig maken om in de winter met een EV op vakantie te gaan.

En ja, ik heb een iV60, dus een iV85 heeft flink meer range en ook zal de software en het snelladen veel beter zijn geregeld dan de maximale 3.0 waarop ik zelf zit. Maar toch. Een EV is heerlijk voor in NL te cruisen naar de lange ritten (als je de keuze hebt) zou ik persoonlijk zeker een ICE aanbevelen.
 

leon-cupra

Forumguru
@Japanese Power ik baseer mij op hetgeen ik lees van mensen die vanuit NL-BE op vakantie zijn gegaan naar Spanje/zuid-Frankrijk. Hoor alleen maar positieve ervaringen.

100 hoef je ook niet te rijden om je range optimaal te houden , 110 is een perfecte cruise-snelheid.
 

leon-cupra

Forumguru
En een Tesla is geen vergelijk hierin met een Enyaq…
Tjaaaaaa …. :pardon:
De meesten met de positieve ervaringen zijn idd wel tesla rijders :D

Maar los van hoe goed de EV is, je hoort elke keer wel hoe relaxed ze toekomen op bestemming ipv de jaren ervoor met de ice.
Persoonlijker rij ik ook wel relaxter tegen 110 dan tegen 130.

Maar soit, op dat vlak zal ik nooit een ervaringsdeskundige worden. Na 200km zet ik mijn passagiers af langs de pechstrook. :arghh:
 
OT: Lekker met de Ateca gaan inderdaad. Hou je je nieuwe Enyaq ook mooi schoon.

Afgelopen weekend heen en terug met de aanhanger van Groningen naar België. 110km/h op de cruise, was al zwaar irritant voor deze 3,5 uur. Verbruik van de Superb was 1:8. Moet er zelf echt niet aan denken dat ik met die snelheid naar mijn wintersport zou moeten rijden, en dat is ook het grootste struikelblok voor mij wat betreft elektrisch rijden.

Ja, je kan met gemak 400-500km op één lading. Moet je wel met 100 over de snelweg rijden. Gooi je er een dakkoffer op red je die 400km ook al niet, al helemaal niet als je 140-150km/h gaat rijden. Dan gaat het dusdanig hard met de accu dat je laadstoppen wél een irritatie worden.
 

Rallye

Forumguru
Je schrijft "je kan met gemak 400-500km op één lading", maar je laadt maar tot 80% onderweg en rijdt de accu niet verder leeg dan 10%. Van die maximumrange blijft dus 70% over. Voor mij persoonlijk is het ook onnatuurlijk om minder dan de maximumsnelheid te rijden - en zeker niet relaxt.

Ik zou mooi, zo lang het nog kan, zo'n rit op benzine doen.
 

Nick2203

Forumguru
En het Range Anciety issue is opgelost ... vandaag te horen gekregen dat mijn auto pas in week 23 (juni) geleverd wordt.
Natuurlijk zonder enige toelichting :censored:

We kunnen dus nog even doorscheuren met de Ateca :giggle:
 
Bovenaan Onderaan