Skoda en psychologie

VEEJAY

Forumguru
CombiDemarrage zolang je niet op iemand mikt kan het nog net door de beugel ;). (ik zou dat zelf niet doen).

nee, gooi het netjes in het gras, 't is tenslotte spul wat met een week weer verteerd is. Eet hem meestal op de snelweg, als tie dan op is leg je men niet ff op de stoel naast je ;(

/forum/images/graemlins/wink.gif Ging niet om een klokhuis maar keurig bij het stoplicht je peuken naar buiten werpen /forum/images/graemlins/frown.gif

VEEJAY

Forumguru
Vandaag ri den haag voor het Prins Clausplein linkerrijstrook dicht, pijltje naar rechts.
Iedereen zeer ruim vantevoren al invoegen dus enorme rij op de rechterbaan. linkerbaan tot aan het rode kruis nagenoeg leeg.

Ik rustig doorrijden en zie iedereen wanhopig de gaten dichtgooien zodat ik er niet meer tussenkan. Vlak voordat ik bij de rode kruis kwam verdween hij en kon ik het gas vol opengooien.

Ik denk dat ik een kilometertje in mijn eentje op de linkerrijstrook heb gereden ik dacht laat ik eens de proef op de som nemen en kijken of ik er tussengelaten wordt, maar helaas experiment mislukt (ik kon gewoon doorrijden).

Vindt het trouwens wel minder dat ze kwablijkelijk veel te lang die rijstrook dichtgooien want er was niets maar dan ook niets aan de hand op die baan.

Volgens mij hoef je toch niet al bij het pijltje in te voegen of wel?

Droopy

Actief lid
Klopt, formeel is het pas verboden om na het rode kruis op de rijstrook te rijden.
Bij samen oprijden gaat hij bij mij er op het laatst nog voor, bij het aanscheuren en dan op het laatst er voor drukken wil ik nog wel eens aso worden (en het gat dichtrijden)

Vrachtwagens laat ik altijd voor, helaas ben ik één van de weinige. Aso's die met een groot snelheidsverschil een rij voor bij knallen en dan op het laatste moment de auto er tussen proberen te krijgen laat ik er niet tussen. Die mensen veroorzaken juist kop-staart botsingen. Gewoon even de snelheid afstemmen op de auto's naast je.

Exciter

Administrator
Als er al een rij in een strook staat, sluit ik mij netjes achter aan. De rest wacht toch ook ff?
Ben heel grof! tegen de voorbij rijders/op het laatste nippeltje invoegers. Laat ze er echt niet tussen. Zeker met de dienstauto wil ik hier heel stellig zijn (is ook vrij makkelijk met een Land Rover)... /forum/images/graemlins/grin.gif
(Zo zie je maar, ook in een vette Jeep kan een slimme Skoda rijder schuilen)

VEEJAY

Forumguru
Uit den ouden doosch, maar ik denk dat de stelling nog steeds geld!

Laatst in Chris zijn Golf 6 GTI gereden en dat lokt toch andere reacties op van medeweggebruikers viel me op. Een voorbeeld was een motoragent die toch op een afstandje bleef volgen terwijl ik iets van 130 reed waar je 120 mocht. (gelukkig zag ik hem vanwege 1 koplamp in het donker). Met mijn Skoda rijdt ik ook vaak iets harder dan toegestaan maar dan rijden de agenten mij gewoon voorbij om achter andere auto's aan te gaan.

MarcoO2

Forumguru
Haha, leuk om te zien hoe we 5,5 jaar geleden over ons imago dachten! Is inmiddels wel een beetje bijgesteld denk ik, zo makkelijk laat men mij er vaak niet tussen! ;)

Ben benieuwd of ik de komende dagen in de Audi A5 (jawel, mét led-dagrijdverlichting) ga merken dat men anders reageert. Zou me niets verbazen!

VEEJAY

Forumguru
Ik hoor graag de verhalen van jaloerse Skoda rijders die je bijna de vangrail induwen :tongue:

Hoe kom je aan een A5???

sitechris

Donateur
Je hebt in een Audi of BMW veel meer last van afgunst (we blijven Hollanders zullen we maar zeggen). Had ik in BMW ook last van. Als ik ergens wilde invoegen werd ik er vaak niet tussengelaten. Met de Skoda heb ik dat probleem niet. De GTI lokt zoals VEEJAY aangaf veel aandacht uit van de sterke arm en andere rijders. Krijg er ook veel opmerkingen over, ben ook al regelmatig (positief overigens) aangesproken als ik net mijn auto uitstapte op een parkeerplaats. Mijn vorige 130i scoorde ook wel hoog op dat gebied. Regelmatig duimpjes en dat soort werk, maar de GTI levert wel meer reacties op.

Vandaag overigens had ik in mijn Octavia ook soort van aanspraak toen een Fabia Greenliner in gebaar heel erg duidelijk probeerde te maken dat mijn haast voor niets was. Overigens zonder hem opgejaagd te hebben oid, ik reed alleen langs hem met pak hem beet 150 (ook niet overdreven snel). Lijkt me vermoeiend als je constant de wereld wilt verbeteren.

MarcoO2

Forumguru
Persoonlijk heb ik (veeeeeel...) meer moeite met die wereldverbeteraars à la die Greenliner, dan met hardrijders. Maar goed, da's weer een andere discussie... ;)

Polvo

Actief lid
Ik denk dat de meeste greenliners toch gekocht hebben om het belasting voordeel, niet om de wereld te verbeteren.
Dat geldt in iedergeval wel voor mij.
In feite geloof ik helemaal niet in die CO2 hoax.
Het psychologisch effect snap ik ook niet, ik kijk nooit naar het type auto als iemand er tussen wil, wel is asociaal weggedrag vaak toe te schrijven aan mensen in grote dure auto's en aan jeugdigen waarvan de inkt op het rijbewijs nog niet eens droog is, die laat ik er zeker tussen om schade te voorkomen.
Een auto is voor mij een middel om van A naar B te komen.
Sommigen kunnen helemaal lirisch worden over een bepaald merk, hier zitten er ook diverse skoda liefhebbers tussen die helemaal weg kunnen dromen van decenia oude Skoda's.
Van mij mogen ze, maar elke auto die ik heb gehad is nog van een ander merk geweest, een merk boeit me niet en als je mij 4 jaar geleden, toen ik mijn vorige auto kocht, had gevraagd om ook eens naar Skoda te kijken had ik waarschijnlijk tegen mijn voorhoofd getikt.
Toen was Skoda voor mij nog oost europees brandhout.
Nu VW daar de scepter zwaait heb ik er iets meer vertrouwen in.
Nu nog duimen dat ik straks het belastingvoordeel niet aan reparaties kwijt ben :)

Bovenaan Onderaan