Skoda dealer Lugstra Heemstede failliet

EdK

Forumguru
Het leuke is dat je geheel niet verplicht bent tot aanbetaling !
En als een verkoper je verteld dat dit wettelijk mag dan is mijn antwoord "ik zoek wel een ander ! " Op het moment dat je de zaak verlaat, roept men je vaak terug en kan de bestelling opeens wel zonder een aanbetaling !

Zelfde met keukenleveranciers die mijn keuken niet geheel afleveren zoals is overeengekomen in koopcontract, zal nooit het voledige bedrag op dat moment van mij krijgen !! Zodra alles is geleverd ,geplaatst en gemonteerd zonder beschadigingen of verdere defecten krijgt het volledige bedrag !

Als je dit niet doet dan krijg je het bekende welles niettes spelletje en daar heb ik geen zin in !!
Dit soort dingen ook gewoon in het koopcontract vast laten leggen !
 
Vorige week de curator van Lugstra gesproken, zijn inderdaad bezig met een doorstart.
Ik hoop in ieder geval dat het gaat lukken, want mijn bestelde (lease)auto staat klaar om binnen 2 weken afgeleverd te worden.........(achter slot en grendel)
 

WillemJan

Forumguru
Vandaag was ik nog even bij Lugstra: de handel staat nog steeds achter slot en grendel. Ook het briefje 'Wegens omstandigheden gesloten' is nog aan de deur geplakt.

@SkodaTDI: Ik hoop dat je je lease-auto snel kunt ophalen.

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
Bij Skoda hebben ze er geen vertrouwen meer in: zowel Skoda Baars in Badhoevedorp als Lugtstra in Heemstede zijn van de dealerpagina verwijderd...

Groetjes... Willem-Jan
 

Fabia

† In Memoriam
Skoda-dealer Baars failliet
05-01-2009 09:25
De rechtbank in Haarlem heeft vorige week Skoda-dealer Auto Baars in Badhoevedorp failliet verklaard. Ook Autobedrijf Lugtstra in Heemstede, onderdeel van de Baars Holding, is onderdeel van het faillissement. Bij Baars werken in totaal 26 mensen. Als curator is mr. Sweep aangesteld.

Bron: Automotive
 

nomad

Senior Member
Ja, zo zullen er de komende tijd wel meer dealers omvallen. Alleen de groten zullen overeind blijven.
 

Aiii

Lid
Denk dat er niet zo veel zullen omvallen, maar dat we vooral veel overnames van kleine Skoda dealers zullen zien door de grotere concern-dealers.

Ik zie veel VW/Audi dealers hun Seat en Skoda concurenten overnemen nu deze wat goedkoper in de aanschaf zijn en bovendien meer mensen van de duurdere merken zullen overstappen naar de goedkopere alternatieven.
 

WillemJan

Forumguru
Vandaag kreeg ik van APS de volgende brief in huis (en met dank aan OCR heb ik hem niet helemaal over hoeven te typen)

Betreft: Sales en After-Sales voor uw Skoda
Geachte heer/mevrouw,
Vanuit de media hebt u helaas moeten vernemen dat Skoda-dealers Auto Baars Badhoevedorp B.V. en Autobedrijf Lugtstra (Haarlem) hun werkzaamheden niet voort kunnen zetten. Wij vinden het erg spijtig dat deze dealers na vele jaren hun deuren moeten sluiten.
Voor u moet nu gezocht worden naar andere mogelijkheden ten aanzien van onderhoud en verkoop voor het merk Skoda.
Deze mogelijkheden vindt u bij de A-Point Groep; een dealergroep die het merk Skoda voert in Groot-Amsterdam.
De A-Point Groep biedt u alle faciliteiten op het gebied van sales en after-sales voor het merk Skoda:
- Verkoop nieuw en occasions.
- Reparatie en Onderhoud.
- Onderdelen.
Over deze brief heb ik mixed feelings. Enerzijds is het goed om de Skoda klanten te informeren over alternatieven (75%), anderzijds voelt het ook wel een beetje als lijkenpikkerij (25%).

Anyway, volgende week zaterdag ga ik maar eens bij ze buurten.

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
Kreeg zojuist een brief van Pon. Martin Schilder Heemstede is per direct aangesteld als Skoda regiodealer (...) voor het gebied Haarlem, Heemstede en Hoofddorp.
Martin Schilder Haarlem is per direct aangesteld als Skoda Servicepartner.

Dus nu weet ik ook waar ik mijn volgende auto kan gaan bestellen. Gelukkig op 5 minuten rijden met de auto.
 

MarcoO2

Forumguru
over oud nieuws gesproken... in het Haarlems Dagblad van vandaag.




Martin Schilder neemt failliete Skoda-dealer over

  • Gepubliceerd op 23 februari 2009, 20:06
haarlem - De failliete Skoda-dealer Lugtstra in Heemstede is overgenomen door Automobielbedrijven Martin Schilder. De verkoop van Skoda's en het totale dealerschap zal plaatsvinden vanuit de voormalige VW-garage aan de Industrieweg in Heemstede. Bij de Schilder-vestiging aan de Leidsevaart in Haarlem komt ook een servicepunt voor Skoda.


De Skoda-dealers Lugtstra en Baars in Badhoevedorp gingen eind vorig jaar als gevolg van de kredietcrisis failliet. Schilder heeft nu alleen overeenstemming bereikt over de overname van Lugtstra. Zes van de 24 personeelsleden maken ook de overstap naar Schilder, maar het bedrijf is in gesprek met nog een paar oud-werknemers van Lugtstra.
 

WillemJan

Forumguru
Hoi MarcoO2,

Ik ga mijn nieuwe auto bij Martin Schilder bestellen. Is een goede toko en ik heb met de mensen daar goed kontakt.
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij zijn oude Lugtstra medewerkers ook bij Martin Schilder aan de slag.

(Nadat ik het bericht had getypt, las ik de tekst in het HD pas)

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
(...)Ik hoop in ieder geval dat het gaat lukken, want mijn bestelde (lease)auto staat klaar om binnen 2 weken afgeleverd te worden.........(achter slot en grendel)
Heeft de afleverig ondertussen plaats gevonden? Via Martin Schilder in Heemstede misschien? Ik ben benieuwd.

Groetjes... Willem-Jan
 
Bovenaan Onderaan