Skoda Connect/MySkoda app

luc123

Nieuw lid
Is een data sim van Vodafone speciaal voor aangeschaft, verkeer, parkeerplaats, benzine, weer en al het andere werkt wel
 

Stuiver

Forumguru
Aha, dát heb ik ook, en ik krijg het niet aan de praat. Maar mijn superb is van 2017, en ik heb het er maar op gegooid dat er toen nog geen FW’s over-the-air werden aangeboden. Reden waarom ik dat denk is dat er ook geen auto-sensor zichtbaar is in mijn thuisautomatisering die met de huidige fw-versie te maken heeft.
mijn 2017 superb met columbus zónder knoppen doet dus geen updates ota.
 

Stuiver

Forumguru
Lang verhaal: ik heb mijn superb in de thuisautomatisering hangen. Daarin zie ik best veel sensoren die in de auto zitten (ramen open? Hoe lang geleden gereden? Gos locatie? Gemiddeld verbruik, en nog 30 meer.). Ik zie geen sensor die gaat over FW, niet over status (update mogelijk?) en ook niet over versie (x, y beschikbaar). Zie bijlage Voor wat inhoud van twee auto’s.
daarmee ga ik ervanuit dat als de sensor er niet inziet, de auto ook niet kan broadcasten /vragen om een update, en ben ik gestopt met zoeken naar OTA update mogelijkheden van FW en navigatie.
 

Bijlagen

  • IMG_0771.jpeg
    IMG_0771.jpeg
    567,5 KB · Weergaven: 22

luc123

Nieuw lid
Ik merk dat je van de beknopte antwoorden bent, maar ik zou graag weten hoe je zoiets installeerd op je telefoon als ik nl in Google home een apparaat wil toevoegen zie ik een skoda connect staan dus ik neem aan dat het een addon is die ik moet installeren, maar hoe......ik heb zo.een vermoeden dat jij dat wel weet, kan je sharen
 

Stuiver

Forumguru
Luc, er zijn twee zaken: hier (als in: op dit forum) houden we de gesprekken graag on topic, en dat doen we nu niet. En daarnaast praat ik niet over google home, want ik gebruik Home Assistant. Ik kan je dus ook niet helpen.
begin aan de stamtafel een topic over Home Assistant of GoogleHome en het kan best gezellig worden.
 
Ik had ook dat ota updates niet binnen kwamen in mijn Superb 2020. In mijn geval opgelost door handmatig de software te updaten. Ik had blijkbaar een buggy versie (0270). Nadat ik met de hulp van Antara naar 0330 ben gegaan, kwam alles netjes ota binnen!
 

luc123

Nieuw lid
Luc, er zijn twee zaken: hier (als in: op dit forum) houden we de gesprekken graag on topic, en dat doen we nu niet. En daarnaast praat ik niet over google home, want ik gebruik Home Assistant. Ik kan je dus ook niet helpen.
begin aan de stamtafel een topic over Home Assistant of GoogleHome en het kan best gezellig worden.
Excuses als ik afdwaal.

Groet
 

Rallye

Forumguru
Mooi! We horen graag of het nu wel werkt. Fijn dat anderen je inderdaad beter konden helpen dan ik.



En ik ben ook zeer geïnteresseerd in dat topic over HomeAssistant. ;)
 

hemi24

Forumguru
Superb uit 2019 zal nog een MIB2 systeem hebben, die krijgt vanzelfsprekend minder OTA updates dan een versie uit 2020 met een MIB3 systeem..!
Zijn überhaupt totaal verschillende systemen…
 

jesse_s93

Donateur
@hemi24 dat moet inderdaad een MIB2(.5) systeem zijn. Ik dacht dat die überhaupt geen OTA updates hadden, maar blijkbaar wel voor de kaarten als ik de compatibility site bekijk van Skoda Connect. De OTA updates voor het infotainment systeem zijn pas mogelijk vanaf MIB3. https://availability.skoda-auto.com/004/en-com#/

Superb van 2019/2020 - MIB2.5

1711705858823.png

Superb van 2020+ - MIB3
1711705949650.png

Werken de overige Skoda Connect services nu wel @luc123?
 

luc123

Nieuw lid
Jawel alles werkt voor de rest, ik maak me er ook niet deuk meer om, met een SD kaart kan er ook geupt worden, ging voornamenlijk om de laksheid van Skoda Nederland en zijn chagrijnige service mevrouw en voor de volledigheid het schijnt een 2.5 te zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan