Skoda Connect/MySkoda app

Ik heb alles gereset wat ik kon resetten, verbinding/radio/zekering er uit en weer er in. Vandaag kreeg ik ineens de melding of ik alsjeblieft wil inloggen en hoofdgebruiker wil worden. Welkom in de wonderlijke wereld van online techniek, vanuit het niets werkt het weer!
 

Stuiver

Forumguru
Onderstaande ter info nav een contact met Skoda Tjechie, die iemand in nederland inseinde, die mij emails dat er een storing is.

Beste naamweggehaald

Dank je wel voor jouw antwoord.
Ik begrijp dat er een storing is en dat er hard aan gewerkt wordt.
Wat echter het meest vervelende is, is het gebrek aan communicatie door Skoda.
Skoda connect is een betaalde dienst, waar eigenaren die een oudere auto bezitten toch bijna 80€ per jaar voor betalen, en die dienst is (al wel wat langer dan de afgelopen dagen) niet beschikbaar. Vanuit skoda is het stil over de storing an sich, de oplossingrichting en -termijn en moet de gebruiker het melden om iets te horen. Dat is niet zoals het hoort.

Kunt u ervoor zorgen dat gebruikers (minimaal ik) wekelijks op de hoogte gehouden worden over de oplossing, en dat er gecommuniceerd wordt over een compensatieregeling?

Ik weet ondertussen ook dat de auto en communicatie an sich niet het probleem zijn, want toen mijn waarschuwingslampje in de auto gisteren ging branden, werd er contact met me opgenomen door de dealer. Die had dus wel een signaal ontvangen.
Die signalen wil ik ook weer ontvangen, alsjeblieft.

groet,
ikke
 

Stuiver

Forumguru
Ter info, en ik ga er niet vanuit dat het iets te maken heeft met bivenstaande bericht: connect is weer online
 

Bijlagen

  • IMG_0762.jpeg
    IMG_0762.jpeg
    497,1 KB · Weergaven: 44

Alpha

Donateur
IMG_7792.png

Veel voertuigen zijn nu ook geschikt voor de nieuwe MyŠkoda app. Kreeg net grote update door en mijn Octavia RS iV is nu ook compatibel. Stuk sneller dan de oude!

IMG_7794.jpeg
 

jesse_s93

Donateur
Wat een verschil in opstarttijd met de Essentials app. Qua design ook een stuk prettiger en voor iOS kun je nu ook een widget toevoegen aan het startscherm, waarop direct het batterijpercentage (voor mijn Octavia iV) zichtbaar is.
 

Stuiver

Forumguru
Onderstaande ter info nav een contact met Skoda Tjechie, die iemand in nederland inseinde, die mij emails dat er een storing is.

Beste naamweggehaald

Dank je wel voor jouw antwoord.
Ik begrijp dat er een storing is en dat er hard aan gewerkt wordt.
Wat echter het meest vervelende is, is het gebrek aan communicatie door Skoda.
Skoda connect is een betaalde dienst, waar eigenaren die een oudere auto bezitten toch bijna 80€ per jaar voor betalen, en die dienst is (al wel wat langer dan de afgelopen dagen) niet beschikbaar. Vanuit skoda is het stil over de storing an sich, de oplossingrichting en -termijn en moet de gebruiker het melden om iets te horen. Dat is niet zoals het hoort.

Kunt u ervoor zorgen dat gebruikers (minimaal ik) wekelijks op de hoogte gehouden worden over de oplossing, en dat er gecommuniceerd wordt over een compensatieregeling?

Ik weet ondertussen ook dat de auto en communicatie an sich niet het probleem zijn, want toen mijn waarschuwingslampje in de auto gisteren ging branden, werd er contact met me opgenomen door de dealer. Die had dus wel een signaal ontvangen.
Die signalen wil ik ook weer ontvangen, alsjeblieft.

groet,
ikke
Reactie op mijn schrijven:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Onderstaand stuur ik u een reactie met toelichting.

Na de gratis periode die klanten bij aflevering van een nieuwe auto krijgen, kunnen diensten naar wens tegen betaling worden verlengd

Het beheer van Škoda Connect geschiedt in het buitenland.
Wij krijgen alleen een melding dat er een storing is, wanneer deze is begonnen, voor welke generatie infotainmentsystemen dit geldt en welk onderdeel van Škoda Connect dit betreft.
Het kan soms gebeuren dat de beheerder pas later de storing opmerkt en doorgeeft, waardoor onze frontoffice nog niet op de hoogte is. Wij zijn afhankelijk van de aanlevering van gegevens door de beheerder.
Het is van tevoren niet duidelijk hoe lang een storing gaat duren.
Een uitzondering is onderhoud. Hier wordt aangegeven van wanneer tot wanneer het onderhoud plaatsvindt en welke Škoda Connect diensten er dan niet beschikbaar zijn.
Het is ons niet bekend hoe lang een storing zal duren en wat de overwegingen en/of technische beperkingen van de beheerder zijn om storingen niet in de app te melden.

Wanneer een storing is verholpen en de klant heeft nog problemen met de app., dan is de standaard procedure de app. van de telefoon te verwijderen en opnieuw te downloaden. Hierdoor wordt een mini reset uitgevoerd en de communicatie weer hersteld. Daar men hiermee geen gegevens uit het klantaccount verwijdert, hoeft de klant alleen maar opnieuw in te loggen met het mailadres en wachtwoord.

Biedt dit ook geen oplossing, vragen wij om screenshots (niet ouder dan 7 dagen en gemaakt) van de (fout)melding en uw telefoongegevens.
Aan de hand van het mailadres, VIN nummer en de overige gevraagde informatie, kan de beheerder op individueel niveau in het account van de klant kijken wat de foutmelding veroorzaakt.

Een storing in de connect diensten is vervelend, gelukkig is een storing altijd van korte duur. Het is niet mogelijk om u een compensatie voor een connect storing te bieden.
Als een connect dienst niet werkt, probeer het dan later nogmaals. Ik adviseer u om de app niet telkens te verversen tijdens een korte storing, hiermee zou de verbinding met de auto ontregeld kunnen raken.

*****
that’s all folks…
 

Stuiver

Forumguru
Ter info… ik zie in mijn thuisautomatisering dat het contact met de auto alleen plaatsvind gedurende de nacht.

Zijn er mensen hier die kunnen bevestigen dat de app het snachts wel doet, en overdag geen verbinding maakt met de auto?
IMG_0763.jpeg
 

johanl

Actief lid
Ik gebruik ook Homeassistant en bij mij werkt het dan weer wel dan weer niet, onafhankelijk of het dag of nacht is.
 

johanl

Actief lid
Ja zeker, de Essentials app. Als de app geen verbinding heeft heeft Homeassistant het ook niet, wat ook logisch is natuurlijk.
 

Stuiver

Forumguru
@Stuiver , mooie illustratie. Zou het kunnen dat de server er na x requests mee stopt en dat dit elke dag reset ?
Als je met server de Skoda-server bedoeld, dan is dat een hele rake vraag. wel vreemd dat begin januari het aantal requests niet uitmaakte, en alles online bleef.
 

JMS

Lid
@Stuiver dat bedoel ik inderdaad. Misschien werd er een nieuwe policy ingevoerd. Misschien kan je HA de update wat minder frequent laten doen om dit te controleren.
 

Alpha

Donateur
IMG_7855.jpeg

Weer een stukje sneller en stabieler. So far so good! Eerste dag was ie beetje funky maar nu loopt ie hier wel goed!
 

Stuiver

Forumguru
Na het aanpassen van wat settings doet de app en de thuisautomatisering het weer. Ik kan de auto zien en volgen. IMG_0764.jpeg
 

Alpha

Donateur
Versie 7.0.2 is uit. Deze voelt weer een stukje sneller. Kreeg van de week ook een e-mail dat de Škoda Powerpass app ook geïntegreerd gaat worden in de nieuwe MyŠkoda app. Blijkbaar kun je dan ook meteen laadsessies e.d. met je Powerpass account starten.

Nu heb ik zelf wel een Powerpass account maar gebruik ik het nooit. Gebruik bijna altijd m'n ANWB laadpas.
 
Bovenaan Onderaan