Columbus Skoda Connect, ritten volgen?

elsinga

Forumguru
Allen,

binnenkort komt mijn Kodiaq binnen en ga ik aansluitend direct met het vliegtuig op vakantie. Zoonlief van 18 heeft dan de Kodiaq tot zijn beschikking. Maar ik zou graag een beetje in de gaten houden of hij niet gelijk de nieuwe auto gaat misbruiken (ipv gebruiken).

Kan ik met Skoda Connect ook in de app zien waar de auto allemaal heeft uitgehangen? Is de app bij afhalen van de auto al actief of moet er (zoals in Duitsland) eerst een code per brief aankomen (die dan te laat komt)?
 

Okki

Donateur
Wat een vertrouwen...hopelijk leest je zoon niet mee hier...
Ik zou de aflevering uitstellen....
 

elsinga

Forumguru
Vertrouwen is goed, controle is beter. En als ik thuis ben kan ik per geval bekijken of hij de auto meekrijgt, dat kan ik nu niet. En dus gaan we vooraf afspraken maken, maar dan wil ik wel kunnen controleren of hij zich er aan houdt. Maar goed, dit gaat off-topic, het gaat er om wat de technische mogelijkheden van Skoda Connect (of eventueel MijnSkoda) zijn.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ja, je kan meekijken welke ritten er gemaakt worden met ook de verbruikscijfers dus zelfs zn rijstijl is te zien.
Ben benieuw hoe je zoon het vind dat pa controlle doet. :shutup:
 

elsinga

Forumguru
Hij weet wel wat ik wel en niet goed vind qua gebruik van de auto (nu een Octavia), maar heeft nog wel eens moeite om daarnaar te handelen. ;) Dus ik maak afspraken met 'm en vertel ook dat ik met de Kodiaq alle ritten kan zien. Dat zou het handelen naar de afspraken moeten bevorderen. :)
 

elsinga

Forumguru
Opent je zoon hier dan binnenkort een account om te vragen hoe die Skoda Connect uit kan schakelen?

Ook dat is een indicatie van ongewenst gedrag. ;) En notificaties en live volgen, allemaal niet nodig. Achteraf controleren is meer dan genoeg. Als dat al nodig is, omdat controle mogelijk is.

Maar ik was niet op zoek naar commentaar op mijn manier om iets met opvoeding te doen, maar naar de technische mogelijkheden. En die ken ik nu. Dank dus.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik zou sowieso mijn auto niet uitlenen aan mensen bij wie de prefrontale cortex nog volop in ontwikkeling is. Veel te riskant, zoals ook verzekeringsmaatschappijen weten en tot uitdrukking laten komen in hun polissen. Ik zou best weer 18 willen zijn, maar dan had het me de grootst mogelijke moeite gekost mijn GTI verzekerd te krijgen en dan niet dan tegen een heel hoge premie.
 

Japanese Power

Donateur
Een nieuwe auto die amper door je zelf is bereden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denken om aan mijn 18-jarige zoon een splinternieuwe auto uit te lenen gedurende mijn vakantie.

Ik weet dat het niet het antwoord op je vraag is maar ik zou de optie van sleutels op vakantie meenemen zeer serieus overwegen...
 

elsinga

Forumguru
Ik hoop ook dat de Kodiaq net in mijn vakantie afgeleverd kan worden, dan kan zoonlief een voorloopauto gebruiken. Maar deze week wordt'ie gebouwd en met een 3 weken transport/leverklaar maken zou hij echt net voor mijn vakantie afgeleverd kunnen worden. En dan is het de vraag of de leasemaatschappij nog een voorloopauto wil inzetten. En de Octavia moet de dag voor vertrek ingeleverd, dus die nog 6 weken doorrijden is ook geen optie.

Dus in het ergste geval... vandaar mijn vraag.
 

RoelF

Forumguru
Over sociale controle gesproken... forum zelf kan er ook wat van. Geef die man gewoon antwoord op zijn technische vraag ipv je mening over zijn zoon.
 
Bovenaan Onderaan