Skoda Connect met Skoda Citigo iv

Boyd1970

Nieuw lid
Ik krijg geen connectie meer met mijn auto via de Skoda Connect app (MyŠkoda).
Daarom auto uit de app gegooid.
Nu instructie gevolgd
Nu na invoeren kilometerstand krijg ik error 8 (Meer dan 3 kilometer rijden dan de motor uit)
Auto verwijderd uit app, vin gescand, zelfde probleem
App verwijderd via App Store opnieuw geïnstalleerd zelfde probleem
Via Skoda site gecheckt(met vinnummer) of auto nog aan eisen voldoet. Ja dat voldoet hij. En tot 2030 bestelling tot myskoda Connect
Het lijkt erop dat kilometerstand niet wordt opgeslagen. Motor stond uit.
Als ik dan in de APP kijk blijft hij de auto laden in de myskoda app.

Contact gehad met info@skoda die geven nu aan ga maar naar de dealer.


Hoe kun je de “Simcard” in de auto resetten. Die moet erin zitten om op afstand de auto te kunnen uitlezen met myskoda app.
 
Laatst bewerkt:

Boyd1970

Nieuw lid
Gisteren auto bij dealer geweest. Nu nog steeds problemen. iPhone, iPad of Android telefoon hetzelfde probleem. Hoe maakt auto connectie Skoda Connect volgens mij is dat met een esim maar waar zit die. Dealer gaat informeren bij PON.
 

Boyd1970

Nieuw lid
Gisteravond geprobeerd met andriod telefoon. App geinstalleerd, ingelogd, aktiveren na invoeren kilometerstand weer error 8
 

Boyd1970

Nieuw lid
De vraag of ze in de cloud kunnen kijken naar kilometerstand of dat ze de SIM moeten uitlezen keken ze mij vreemd aan zowel een v erkoper als de serviceadviseur.
 

Boyd1970

Nieuw lid
Deze melding krijg ik nu.
Heb al een vraag bij info@skoda.nl neergelegd.
Lijkt mij aan de cloud kant te zitten gezien error status 500
 

Bijlagen

  • IMG_0506.jpg
    IMG_0506.jpg
    368,8 KB · Weergaven: 23

Boyd1970

Nieuw lid
Ik heb een gedeelte van het VIN nummer zwart gemaakt. In de Skoda Connect App na invullen kilometerstand bij auto activeren
 

keesbran

Nieuw lid
Hier sinds 6 augustus hetzelfde probleem. De connectie met de citigo-e iV ging toen verloren. De gegevens van die dag bleven wel 'hangen' inclusief de locatie. Dat gebeurt wel eens vaker maar ligt dan altijd aan de server en duurt dan maximaal een paar uur. Deze keer niet. App opnieuw geinstalleerd en auto verwijderd en opnieuw toegvoegd. Dat gaat allemaal goed maar bij het activeren, volgens de in de app beschreven methode met de kilometerstand, krijg ik nu dezelfde error #08. Wie heeft de gouden tip? Het gaat soswieso aflopen als zowel 2G en 3G netwerken afgeschakeld zijn, maar dat is nog niet (helemaal) het geval op dit moment.
 

Ahr

Nieuw lid
En de volgende. Ook ik heb sinds twee weken geen contact meer tussen auto en app. Alles geprobeerd, opnieuw installeren, nieuwe account, fabrieks reset veel mail met support en net tweede garage bezoek gehad. Niets kunnen vinden en nu probleem bij support Pon neergelegd. Onbekend hoe lang het gaat duren. Probleem is dat de auto tot 50 % blijft laden en daarna stopt. Want in de app kun je instellen dat dit naar 100% moet. Dus de beperkte range is nogs een de helft korter.
 

Gerard1952

Nieuw lid
En nog een.
Sinds 6 augustus geen verbinding meer tussen CitigoE iV en MySkoda app.
Eveneens alle stappen doorlopen met Error #08 als eindstation.

Mail gestuurd naar info@skoda.nl. Advies gekregen om probleem te bespreken met dealer. Bij de dealer weten ze mij niet verder te helpen dan "probeer het na een paar dagen nog een keer".
Tot nu toe zonder succes.
Gelukkig voldoet de CitigoE iV zelf al ruim 4 jaar uitstekend en kan ik hem gewoon gebruiken, maar onbevredigend is het wel.
 
Bovenaan Onderaan