Skoda Connect - Eigenaar opnieuw instellen

fanSkoda-VW

Donateur
Ik kreeg steeds de melding S-pin nog in te stellen. Mét de handleiding dat geprobeerd, maar geen succes.
Maar wél dat ik de hoofdgebruiker niet meer kan vrijgeven. Geblokkeerd dus.
Ergens zou ik ook een registratie-pin moeten hebben, maar die heb ik ook niet. Mijn eigen codes heb ik wel genoteerd.
De verkoper was bij aflevering zo vriendelijk even alles klik-klik in te stellen. Terwijl ik buiten de auto stond.
Handboek doorgeworsteld, http://go.skoda.eu/skoda-connect doorgeworsteld. maar verder kom ik niet.
En ik zit nu net niet in de buurt van de garage. Het systeem maakt ook geen contact met de VAG/Skodaserver.
Wie o wie kan mij helpen met instructies? Dank bij voorbaat.

grtss
 

fanSkoda-VW

Donateur
Het is me uiteindelijk gelukt om de boel te resetten. Bestuurder-1 weggegooid. Dan heeeeel lang wachten tot er een bericht komt op je app op de telefoon.
En dan kun je een nieuwe hoofdgebruiker instellen MITS!!!!!!!! je BEIDE sleutels hebt. Kreeg eerst nog een foutmelding dat er geen contact gelegd kon worden. De 2e keer lukte het wel. PFFFFFF.

Helaas kon ik de naam niet wijzigen, daar heb ik nog hulp bij nodig. Dat zou wel moeten kunnen als je de auto verkoopt, toch?

Grtsss
 

jesse_s93

Donateur
Goed om te horen dat het gelukt is! Bij uitlevering had ik het ook samen met de verkoper geïnstalleerd, maar wel er naast gezeten. Het wagenstatusrapport werkte eerst niet, dus ik had bedacht: auto verwijderen en opnieuw toevoegen. Dat bleek echter nog niet zo simpel ;)

In de auto kreeg ik het namelijk niet voor elkaar om de hoofdgebruiker te wissen. Die moet je online verwijderen en dan gewoon een tijdje wachten (lees: een paar uur tot een dag). Daarna kreeg ik in de auto weer het venster om de achtcijferige code in te voeren en daarna werkte het wel.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@jesse_s93 de 8-cijferige code werd mij niet gevraagd.
Gelukkig maar, die heb ik niet bij mij. Misschien ga ik het nóg een keer proberen want ik wil ook de naam van de bestuurder aanpassen.
Wel moest ik de 2 sleutels aanmelden. Maar alles werkt verder goed.
De vraag om de S-Pin is verdwenen.

De 3 cilinder werkt goed, maar ik merk toch wel een negatief verschil met de Fabia 1,2 110pk DSG. Verschil in oppakken bij gasgeven, te snel terug naar laag toerental en waarschijnlijk daardoor wat trillingen merkbaar, voornamelijk in het stuur. Nu 1.500 km gereden en ga eens de sportstand proberen. Eco vind ik niets, net een spons als je gas geeft.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

grtss
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Ten aanzien van de motor. Ik heb de auto al twee keer af laten slaan :bloos:. Dat is me na het afrijden 8 jaar terug niet vaak meer gebeurd. Hij gaat inderdaad snel terug naar een laag toerental, dus ik geef nu wat meer gas bij het optrekken en dan gaat het prima :)

Verder merk ik geen trillingen in het stuur o.i.d. Ik vind de 115pk voldoende om hem vlot vooruit te krijgen. De motor zelf is vooral ook heel stil, die hoor je nauwelijks tot niet. Op cruisesnelheid hoor je enkel wat windgeruis. Tot nu toe erg tevreden.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@jesse_s93 De 115 pk is idd ruim voldoende, in de Fab 3 DSG combi hiervoor had ik ook 110 pk, maar wel 4 cilinders. En net zo zuinig. Nu met de DSG die anders is afgesteld denk ik toch dat ik later -indien mogelijk- het terugvallen van het toerental laat aanpassen. Wel is de 3 cilinder meer hoorbaar als je een dot gas geeft om bv ergens tussen te voegen. Ik had liever de 4 cilinder gekocht, maar de PK's niet nodig én er lijken wat softwareproblemen met die 1,5 motor te zijn.

Verder tevreden, nu ik leer met de ACC en de rest van de computer om te gaan.
Want het is voor mij een computer met 4 wielen én -gelukkig ook- 4 fatsoenlijke stoelen :laugh:
Ik snap dat digibeten er wel eens problemen mee zouden kunnen hebben. Door de vele mogelijkheden is het niet simpel.
O ja, de S-pin melding is weer terug, nou ja, 4 jaar garantie dus het wordt wel opgelost.

grtssss

p.s. Zuinig? In de golf 1 met 1100 cc handgeschakeld (1974) reed ik ook al 1:17!! Maar die woog minder, geen airco etc.
 
Hey even een vraag. Ik heb de Sport Business model met het Amundsen systeem. Als ik het systeem aan een hotspot van mijn mobiel koppel om vervolgens een gebruiker als hoofdgebruiker in te stellen blijft het systeem oneindig aan het laden. Hierdoor kan ik het Skoda Connect activatieproces niet afronden. Weet iemand hier een oplossing voor? Bedankt.
 

jesse_s93

Donateur
Probeer het eens zonder die hotspot via je telefoon. De systemen in de Scala zijn always connected door een ingebouwde simkaart. Die hotspot zou niet nodig hoeven te zijn.
 
Dit heb ik ook al eens geprobeerd maar op deze manier heb ik ook al 10 minuten naar het laadscherm zitten kijken.
 

jesse_s93

Donateur
Aan/uit-knop (touch-toets) minimaal 10 seconden inhouden tot het scherm uitgaat? Dit is een soft reset.
 
Ik denk dat ik te weinig geduld had, want direct na het registreren had ik het geprobeerd. Net nogmaals zonder telefoon geprobeerd en het werkt! Alleen het systeem updaten werkt nog niet.

PS. Waar heb jij de chrome lijst rondom de grill laten wrappen ^^? Ziet er gaaf uit!
 
Bovenaan Onderaan