Skoda citigo verbruikt erg veel olie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Hoi Noemi, nooit fijn om te lezen.

1. Welke olie is er gebruikt en gebruik je om bij te vullen? Volledige merk en type.
2. Als je onder de motorkap kijkt, 'langs' de motor heen, zie je dan ergens rare zweet vlekken of sporen?

3. Vergt 2 personen maar je kan het volgende doen om te kijken of de motor zelf olie verbruikt: persoon 1 zit op de bestuurdersstoel en persoon 2 zit met een tissue bij de uitlaat. Persoon 2 houdt tissue zo dicht mogelijk bij uitlaat en persoon 1 geeft een paar keer volgas van stationair tot de toeren begrenzer. (MET WARME MOTOR!)

Hopelijk kunnen we hierna verder zoeken...
 

Blackciti

Senior Member
@hemi24 momenteel 5w30 van cc, het goedkoopste wat er is. Toen de olie is vervangen is er 5w40 op gekomen maar toen tikten de kleppen, tenminste dat is wat de ANWB zei. De olie is toen afgetapt en opnieuw 5w30 op gekomen. En inderdaad, rond het minimum vul ik telkens bij.
Het goedkoopste van het goedkoopste in je oliecarter gooien is het domste wat je kunt doen! De olie kan op het oog door wat er op de verpakking staat aan de specificaties voldoen, maar neem van mij aan dat synthetische olie van één van de bekende merken vele malen beter van kwaliteit is dan die goedkope olie waar jij je heil nu in zoekt. De motor zal met olie van excellente kwaliteit absoluut, in tegenstelling tot die goedkope olie, veel beter beschermt worden tegen slijtage! Oplossing zoeken in goedkope troep is een verkeerde bezuiniging!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

brepus13

Forumguru
Zolang de juiste vw spec gekozen is maakt de prijs niet zo veel uit toch…. 5w30 is synthetisch en de meeste voldoen gewoon aan de vw norm, ook de goedkopere.

Olie die wegloop via koppakking komt in je koelwater en is dus zichtbaar. Zie je niks dan lijkt het meest logische te zijn dat het via de schraapveren erlangs loopt en dus verbrand.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
TS heeft er herhaaldelijk op aangedrongen om dit topic te verwijderen, dat gaat/ging me te ver, maar haar vraag is beantwoord...topic dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan