Skoda citigo 1.0 sport

Frankie81

Nieuw lid
Goedemiddag,

Ik zal mij eerst voorstellen als nieuweling hier op het forum, ik ben Frankie, 41 jaar en woon in Friesland.

Sinds afgelopen week heb ik een citygo, ik gebruik deze voornamelijk voor woonwerk verkeer tussen Friesland en Rotterdam. Ik rijd één keer per week op en neer naar het schip waar ik op werk. Ik wilde dus een kleine leuke auto maar ook wat comfort op lange afstand! Dat is met de Skoda zeker gelukt! Leuke opties erop.

Een foto doet meer dan woorden....

Screenshot_2022-12-12-17-33-59-252_nl.marktplaats.android~2.jpg

Misschien blijft hij op audio na standaard... Maar verlagen enz, dat kriebelt toch wat

Groeten Frankie
 

SteGo

Donateur
Van harte welkom! Leuke Citigo!

Deze Citigo zag ik ook heel vaak voorbij komen toen ik op zoek was naar een andere Citigo, maar ik zocht een vijfdeurs Citigo.
Leuke Monte Carlo editie
Volgens mij is het een Sport. ;)
De Monte Carlo heeft een hoogglans zwarte grillelijst ipv chroom. En er staat hoogstwaarschijnlijk 'Sport' op de voorschermen onder het zijknipperlicht terwijl de Monte Carlo een 'Monte Carlo' embleem hoort te hebben op de ruit achter de voorportieren. En andere striping. En de voorspoiler, achterbumperdiffuser en achterspoiler zijn ook hoogglans zwart. En in het interieur is het stuur anders en de kleur van de middenconsole rondom de pook (rood ipv zwart), en dan heb ik de meeste verschillen geloof ik wel gehad. :D
monte carlo.jpg

Maar verder zijn de 'Sport' en 'Monte Carlo' behoorlijk vergelijkbaar uitgevoerd, en ze horen allebei de Serpens velgen te hebben. :thumbsup:Beide zijn prachtversies!
 

Frankie81

Nieuw lid
Klopt er staat inderdaad sport op het dashboard en zijkanten van de auto. Dat hoogglans zwart is wel mooier dan het matte zwart trouwens...

Beide mooie uitvoeringen verder! Serena velgen, ah die naam was ik al naar op zoek!

Kwam er vandaag achter dat aan de bestuurders kant voor èn achter de vloerbedekking helemaal doorweekt is. Na wat zoekwerk op diverse forums, schijnt een kwaal te zijn van de drieling? Ik zag wel behoorlijk water staan onder de paravan, mogelijk dat de afvoeren verstopt zitten? Ik hoorde gister al een klotsend geluid tijdens het rijden.
 

Chrisjemol

Forumguru
Is een vag kwaal. Heel veel modellen hebben daar last van. Meestal doorvoeren goed proper maken doet een hoop
 

Frankie81

Nieuw lid
Ja ik heb verschillende forums gelezen, ik zie het water ook gewoon staan onder de paravan! Met rijden hoor je het klotsen, morgen even mee bezig. Ik las dat de waterafvoer ergens achter de spatschermen uit komt?

Gelukkig heb ik een extractie stofzuiger voor de bekleding
 

Kanerr

Forumguru
Klopt, even de binnenbekleding (kunstof) van achter je scherm vandaan halen en daar alles schoonmaken. En natuurlijk bij de paravan :)
 

Frankie81

Nieuw lid
Ja dat ga ik even doen, zodra het een beetje knap weer is! De paravan zit dat verder nog geschroefd of klikkers? Ruitenwissers moeten er even af zag ik.
 

Kanerr

Forumguru
Ruitenwissers eraf en dan rustig van het midden beginnen met omhoog trekken. Hoekjes kunnen wat moeilijk zijn en oppassen met breken. Verder geen schroeven
 

Frankie81

Nieuw lid
Het is gelukt, één kant scheurde wel in de hoek helaas. Maar het zat aardig verstopt met bladeren, er stond wel 3 cm water over de hele breedte van de wagen. Toch zijn die gaten behoorlijk groot.

Met de Karcher extractie stofzuiger ruim 5 liter water uit tapijt gehaald
 

EdK

Forumguru
Met de Karcher extractie stofzuiger ruim 5 liter water uit tapijt gehaald
Dan nu een zooi kranten er nog opleggen en in begin 2x daags en later 1x daags vervangen voor droge exemplaren !
Doe je dat niet dan heb je binnenkort genoeg paddo's op je mat groeien om er een flinke pan soep van te maken....
 

Busso

Actief lid
Oh dat is vervelend water in het interieur zeker nu het zo nat en koud is buiten. Ik had het ook gelezen en daarom een paar maand geleden besloten preventief de paravan te verwijderen. Helaas brak er bij mij een stukje af omdat het werkelijk flinterdun plastic is dat na 10 jaar in de zon en UV licht te makkelijk scheurt. Ik moet nog een keer de rechter vervangen.

Als het vochtig blijft zo je kunnen checken of er water onder de bekleding (misschien ook in het isolatiemateriaal) en eventueel daar kranten onder stoppen en regelmatig verversen.
 

Frankie81

Nieuw lid
Dat is het zeker, maar gelukkig met zo'n bekleding stofzuiger haal je het meeste er wel uit. Helaas met dit weer droogt het inderdaad niet snel. Als het wat warmer word gaat de stofzuiger ook over de bekleding heen, deed een klein stukje.... Was al bruin water wat eruit kwam

Dat plastic breekt zeker snel! Bij mij was het ook de rechter, bovenin het hoekje. Valt niet echt op gelukkig.

Gelijk maar de ruitenwissers vervangen, waren ook op.
 

Busso

Actief lid
Achteraf had ik de föhn er even op moeten zetten om het plastic handwarm te maken dan had ik hem misschien heel uit het sleufje onder de ruit kunnen krijgen. Next time.
 
Bovenaan Onderaan