Skoda boert goed in 2005

Erikje

Actief lid
Uit AW 2: Skoda heeft tov 2004 in 2005 35,2% meer auto's op kenteken gezet. Hiermee laten ze de grootste procentuele stijging zien van de 20 onderzochte automerken, op de voet gevolgd door Audi met 31.1%. Skoda is daarentegen wel hekkensluiter voor wat betreft het absolute aantal registraties (8500 voor Skoda tov 44922 voor VW). Het gemiddeld aantal registraties is in 2005 met 3.8% gedaald.
 
Tja, verschil zal er altijd zijn. Maar wel mooie prestatie van Skoda. Is natuurlijk ook niet gek met de voor de lease rijders zeer aantrekkelijke Octavia.
 

Octaviarijder

Actief lid
Netjes gedaan, maar het zal moeilijk zijn om deze cijfers vast te houden. De Fabia loopt toch echt op zijn eind en de Roomster laat toch nog even op zich wachten.
 

rickske

Actief lid
Bij ons hier in België zijn er verleden jaar toch ook 25% meer skoda's verkocht.Dat begint ook al lekker te lopen.
 

Fabia

† In Memoriam
Denk dat 't wel mee valt. De Octavia doet het heel goed en ook de Fabia gaat nog steeds goed. En dat met twee nieuwe modellen in opkomst, moet alleen maar beter gaan met Skoda.
 
Ik denk dat Skoda toch eens snel een nieuwe Fabia op de markt moet zetten, de consument zit daar toch wel op de wachten. Van die Roomster mag je natuurlijk nooit te veel verwachten aangezien het toch een nieuw sigment is voor Skoda.
 

FILA

Lid
In streettuner staat een schoon stukske over de Octavia RS.
Int kort:
"Gedaan met smalend lachen omdat je een Skoda hebt gekocht! Met de gloednieuwe RS sta je klaar om 2/3de van het dagelijkse verkeer af te drogen.Zelfs met een break onder je kont.
...
Als het merklogo niet zichtbaar is kiest een meerderheid voor de Skoda.
...
Vandaag vormt hij een waardig alternatief voor de Borra/Jetta enerzijds en de Passat anderzijds."
En dan nog wa over zen presataties dat hij 0,1 seconde "trager" bij de 100 km/h is dan de Golf GTI en de Combi 0,3 second. 240 km/h haalt enzo ook nog en dan nog wa over het uiterlijke.
 

Hetzer

Forumguru
ben ook wel een beetje bang voor dit komende jaar , de Fabia gaat het niet winnen van de nieuwe Punto's, Corsa's, 207's en Clio's , De Octavia kan natuurlijk op de zakelijke markt veel winnen , en wie weet word de Roomster wel gelijk een hit!!!
 
Die Fabia hadden ze afgelopen jaar ook meteen moeten vervangen voor een nieuw model, net zoals de Octavia. Al was het een facelift. Ik denk dat ze de verkoopcijfers dan nog hoger hadden gekregen.
 

Fabia

† In Memoriam
Ze willen natuurlijk eerst ruimte hebben voor de Roomster en de Yeti. En dan pas de Fabia vervangen. Trouwens de Fabia heeft toch redelijk recent een grondige facelift gehad.
 
@Fabia, klopt ja, ik blijf alleen moeite hebben om de verschillende Fabia's uit elkaar te houden. Dus ze zijn weinig afgeweken van het "oude" model. Ik denk eigenlijk dat het voor de verkoopcijfers beter is om eerst een nieuwe Fabia uit te brengen aangezien er veel meer vraag is naar dit type auto dan naar een Roomster en Yeti auto.
 

Michel

Forumguru
Het verschil tussen de eerste generatie Fabia's en gefacelifte uitvoeringen is inderdaad niet zo groot, al wil Skoda ons anders doen geloven. Er werd bij de facelift wel gemeld dat er een ander dashboard in is gekomen, maar dat is maar gedeeltelijk waar. De materialen en de vormen van het dashboard zijn (helaas) grotendeels hetzelfde gebleven.

De buitenkant is wel enigszins opgefrist, maar ik denk ook niet dat ze de berijders van de oudere Fabia's voor de neus willen stoten met een (te) rigoreuze facelift. Als je teveel in één keer aan een model gaat sleutelen (zonder hem daadwerkelijk onderhuids te vernieuwen), dan zal dat weleens gevolgen kunnen hebben voor de inruilprijzen van de oudere generatie(s).

Aan de andere kant wordt er naar mijn mening ook wel een beetje snel geroepen dat de Fabia te verouderd is en te weinig is aangepast, want kijk eens naar de Volkswagen Polo. Het ding verkoopt op dit moment prima na de facelift, en ook al heeft men het front drastisch aangepast, de rest van de auto is nog als vanouds. De huidige Polo loopt namelijk ook alweer een tijdje mee, dus waarom is een Fabia dan opeens verouderd?
 

Hetzer

Forumguru
ik heb zelf ook een "New" Fabia, ik heb destijds bij de introductie show gelijk mijn huidige auto besteld.. /forum/images/graemlins/grin.gif

Tijdens deze introductie show van kon ik de verleiding niet weerstaan /forum/images/graemlins/blush.gif,

voordat het nieuwe model er was wilde ik al eigenlijk over stappen op Diesel en ik wilde graag airco en navigatie (had ik niet op mijn oude Fabia comfort /forum/images/graemlins/frown.gif)en eigenlijk ook een combi en in combinatie met het nieuwe neusje , de mooie nieuwe mistlichten in de bumper en het frisse interieur van het nieuwe model was ik gewoon helemaal verkocht! /forum/images/graemlins/grin.gif!!!!!!!!

en nog steeds trouwens ,ik vind de vernieuwde Fabia nog steeds mooi en veel mooier dan het oude model (sorry voor die gene die een oude hebben /forum/images/graemlins/blush.gif)

maar ik denk ook niet dat de Fabia verouderd is,maar ik denk wel dat hij het gaat verliezen van de splinter nieuwe Grande Punto , en 207 en Yaris !!!

ik blijf lekker bij m'n huidige Fabia /forum/images/graemlins/cool.gif en over een paar jaar als die bovenstaande modellen weer verouderd /forum/images/graemlins/grin.gif zijn hoop ik weer genoeg gespaart te hebben voor een nieuwe Fabia-2!!!!!!!!!!!!!!!!!
en dan zullen we die oude Grande Punto, 207 en de Yaris wel een poepie laten ruiken /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
zijn hoop ik weer genoeg gespaart te hebben voor een nieuwe Fabia-2!!!!!!!!!!!!!!!!!

[/ QUOTE ]

Of misschien wel de Yeti, ik vind die toch erg mooi /forum/images/graemlins/24.gif.
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het verschil tussen de eerste generatie Fabia's en gefacelifte uitvoeringen is inderdaad niet zo groot, al wil Skoda ons anders doen geloven. Er werd bij de facelift wel gemeld dat er een ander dashboard in is gekomen, maar dat is maar gedeeltelijk waar. De materialen en de vormen van het dashboard zijn (helaas) grotendeels hetzelfde gebleven.


[/ QUOTE ]

Ik had toen al, toen men vertelde dat het dahboard vernieuwd was, dat ik dacht naar de verkeerde foto's van het interieur te kijken. Alleen de layout van de meters in het dashboard is verandert en er ligt nu een soort rubbermatje op het dashboard. Maar daar is het toch echt bij gebleven en om dan te roepen van een ander dashboard is toch een beetje overdreven. /forum/images/graemlins/disc.gif Vind wel deze layout van de meters erg mooi, zeker nu ik er van die chromen ringen om heb staat het echt chique. /forum/images/graemlins/uitlachen.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Dat Skoda goed boert dat kan VW met haar veel te dure modellen wel gebruiken om financien te dichten
 
Bovenaan Onderaan