Skoda bij de tijd?

Sk_Hans

Forumguru
Vanmiddag toen ik van een afspraak naar huis reed, merkte ik dat de tijd op mijn navigatie verkeerd stond. Het was iets voor 12 maar de navigatie en de klok in de Kodiaq gaven een uur later aan. Toen ik vanochtend naar die afspraak reed, stond alles nog goed. In de tussentijd heb ik niets aangepast.

Thuisgekomen heb ik even de menu's van de Amundsen doorgelopen. Daar leek alles goed te staan (tijd via GPS en GMT+1), maar werd ook de tijd een uur later weergegeven. Pas toen ik het vinkje bij automatische zomertijdcorrectie weghaalde, sprong de tijd weer op de juiste waarde. Dat vinkje stond er dus al zolang ik de auto heb (8 maanden) en vanochtend was de tijd nog correct.

Vreemd. Heeft nog iemand dat gehad vandaag?
 

EdK

Forumguru
Ach we hebben allemaal wel eens een mindere dag en de navigatie dus ook blijkbaar.
Weet je hoe koud het was vannacht ?

Maar ik heb zoiets vergelijkends ook een met de amundsen gehad en na vinkje weg en weer terug plaatsen was t weer goed.
Nadien nooit meer voorgekomen ....
 

VanRoyal

Forumguru
Heb ik het afgelopen jaar minstens zes keer gehad met de Amundsen. Inderdaad even zomer/wintertijd vinkje uit en aan een het werkt weer een tijdje.
 
Thuisgekomen heb ik even de menu's van de Amundsen doorgelopen. Daar leek alles goed te staan (tijd via GPS en GMT+1), maar werd ook de tijd een uur later weergegeven. Pas toen ik het vinkje bij automatische zomertijdcorrectie weghaalde, sprong de tijd weer op de juiste waarde. Dat vinkje stond er dus al zolang ik de auto heb (8 maanden) en vanochtend was de tijd nog correct

Ja. Heb ik ook wel eens gehad. Zelf meerdere keren en ook meer dan 1 uur. Ook gedaan wat je beschrijft.

Was ook met een Armundsen in Octavia 3.

Niet mee naar de dealer gegaan toen omdat ik de auto niet lang meer daarna ging rijden.
 

Base77

Senior Member
Herkenbaar, bij aflevering stond bij mij de tijd ook verkeerd. Verkoper heeft toen de tijdzone aangepast naar Greenwich (???!!) time en de tijd was ok (stond namelijk voor). Daarna zelf weer wat gerommeld, timezone naar Nederland en alles was ok. Geen idee hoe wat en waarom maar het werkt ni prima
 
Bovenaan Onderaan