Tom RS
Forumguru
Ik ga maar meteen met de deur in huis vallen: rij er met een grote boog omheen!
Zolang de bestelbon niet getekend was ging alles zeer vlot. Ik had de verkoper gevraagd om mij te verwittigen vanaf het moment dat de auto bestelbaar zou zijn (Octavia 3 combi Rs Tdi). Dat deed hij heel netjes en op dezelfde dag de bestelling geplaatst (26/08/2013). Bij het ondertekenen van de bon zeer duidelijk een leverdatum gevraagd en die zou in de eerste week van oktober zijn, zonder fout (hij beweerde zelfs dat hij rechtstreeks contact had opgenomen met Skoda België). Mijn vrouw moet namelijk dagelijks 100 km rijden voor haar werk, dus dat gaat niet met een wrak. Wij gezorgd dat onze vorige auto verkocht was tegen begin oktober en mijn vrouw zich een week moest behelpen met een 23 jaar oude AX die echt op uiteenvallen stond.
De verkoper had beloofd ons op de hoogte te houden, maar we hadden niks meer gehoord, dus zelf maar gebeld.
Vanaf dat moment is er een echte lijdensweg begonnen van zeer veel valse beloftes en vlakaf liegen waar je bij zit.
Begin november was de auto er nog steeds niet en zaten we met een echt mobiliteitsprobleem. Beerens wenste hier geen oplossing voor te zoeken (of toch wel: een vervangwagen op mijn kosten à 75 euro per dag). Ik ben dan erg boos geworden, heb contact opgenomen met de invoerder zelf en heb de rechtsbijstand ingeschakeld). Hieruit bleek dat, hoewel ik met alles in orde was (voorschot op dezelfde dag gestort als de bestelbon ondertekend werd), zij een kleine maand gewacht hebben met de auto daadwerkelijk te bestellen (om hun maandcijfers te laten kloppen).
Vanaf dan echt pissed geworden, via de rechtsbijstand een inloopwagen afgedwongen en een prioritaire levering. Dat hielp: na 3 weken werd de auto afgeleverd. De verkoper was nog steeds vriendelijk, alsof er niets gebeurd was. Nog steeds geen enkele vorm van tegemoetkoming.
Bij de aflevering weer maar eens gevraagd achter de verlengde garantie die ik graag zou hebben en de verkoper zou mij zonder fout opbellen. Een week later zelf maar weer gebeld om hem er aan te herinneren.
Auto had ook een paar kleine probleempjes en ik dacht daar even voor binnen te wippen. Ho maar, afspraakje maken en wachten. Om de extra wisbeweging van de ruitenwissers na het sproeien te activeren rekenen ze 1 uur, terwijl ze dat eigenlijk bij aflevering hadden moeten doen.
De maat was nu echt vol. Via de rechtsbijstand een tegemoetkoming gevraagd en met mijn auto naar Van Rompaey in Oevel-Westerlo gereden. Hier was de ontvangst heel anders: behulpzaam, down to earth en beloftes worden gehouden. Hoewel de auto niet door hen verkocht werd hebben ze mij dadelijk verder geholpen.
Dit is nog een kleine, familiale onderneming, een heel verschil met de mastodont Beerens.
Zolang de bestelbon niet getekend was ging alles zeer vlot. Ik had de verkoper gevraagd om mij te verwittigen vanaf het moment dat de auto bestelbaar zou zijn (Octavia 3 combi Rs Tdi). Dat deed hij heel netjes en op dezelfde dag de bestelling geplaatst (26/08/2013). Bij het ondertekenen van de bon zeer duidelijk een leverdatum gevraagd en die zou in de eerste week van oktober zijn, zonder fout (hij beweerde zelfs dat hij rechtstreeks contact had opgenomen met Skoda België). Mijn vrouw moet namelijk dagelijks 100 km rijden voor haar werk, dus dat gaat niet met een wrak. Wij gezorgd dat onze vorige auto verkocht was tegen begin oktober en mijn vrouw zich een week moest behelpen met een 23 jaar oude AX die echt op uiteenvallen stond.
De verkoper had beloofd ons op de hoogte te houden, maar we hadden niks meer gehoord, dus zelf maar gebeld.
Vanaf dat moment is er een echte lijdensweg begonnen van zeer veel valse beloftes en vlakaf liegen waar je bij zit.
Begin november was de auto er nog steeds niet en zaten we met een echt mobiliteitsprobleem. Beerens wenste hier geen oplossing voor te zoeken (of toch wel: een vervangwagen op mijn kosten à 75 euro per dag). Ik ben dan erg boos geworden, heb contact opgenomen met de invoerder zelf en heb de rechtsbijstand ingeschakeld). Hieruit bleek dat, hoewel ik met alles in orde was (voorschot op dezelfde dag gestort als de bestelbon ondertekend werd), zij een kleine maand gewacht hebben met de auto daadwerkelijk te bestellen (om hun maandcijfers te laten kloppen).
Vanaf dan echt pissed geworden, via de rechtsbijstand een inloopwagen afgedwongen en een prioritaire levering. Dat hielp: na 3 weken werd de auto afgeleverd. De verkoper was nog steeds vriendelijk, alsof er niets gebeurd was. Nog steeds geen enkele vorm van tegemoetkoming.
Bij de aflevering weer maar eens gevraagd achter de verlengde garantie die ik graag zou hebben en de verkoper zou mij zonder fout opbellen. Een week later zelf maar weer gebeld om hem er aan te herinneren.
Auto had ook een paar kleine probleempjes en ik dacht daar even voor binnen te wippen. Ho maar, afspraakje maken en wachten. Om de extra wisbeweging van de ruitenwissers na het sproeien te activeren rekenen ze 1 uur, terwijl ze dat eigenlijk bij aflevering hadden moeten doen.
De maat was nu echt vol. Via de rechtsbijstand een tegemoetkoming gevraagd en met mijn auto naar Van Rompaey in Oevel-Westerlo gereden. Hier was de ontvangst heel anders: behulpzaam, down to earth en beloftes worden gehouden. Hoewel de auto niet door hen verkocht werd hebben ze mij dadelijk verder geholpen.
Dit is nog een kleine, familiale onderneming, een heel verschil met de mastodont Beerens.