Skoda Beat radio terug i.p.v. VDO radio. Welke stekkers?

  • Onderwerp starter Deleted member 33974
  • Startdatum
D

Deleted member 33974

Hallo allemaal,

Er zit nu een VDO autoradio in mijn Skoda Fabia 2 en ik heb een 2ehands Skoda Beat radio gekocht die ik er in wil hebben.

Weten jullie welke stekkers ik hiervoor nodig heb?

Dit zit er nu aan stekkers in de auto:

full


full


En zo ziet de achterkant van de Skoda Beat radio er uit:

full


Ik hoor het graag :)
 

Okki

Donateur
En kijk of ze constante voeding via contact niet omgewisseld hebben, dat is bij oudere inbouw radio's soms anders
 
D

Deleted member 33974

Dank voor de snelle reacties :)

Volgens mij mis je de stekker die bij de radio hoort

Kun je de stekker los kopen?

Is het toevallig deze stekker? >> https://www.kabeldirect.nl/iso-aansluitkabel-met-quadlock-aansluiting-45-7x41-8mm.html?sqr=&


En kijk of ze constante voeding via contact niet omgewisseld hebben, dat is bij oudere inbouw radio's soms anders

Bedoel je de rode en gele draad die 'los' zijn? Moet ik hier ook op letten als ik er originele stekkers tussen zet i.p.v. losse kabels?

Ik hoopte eigenlijk de originele stekkers in te klikken en klaar, maar begrijp ik het nu goed dat er iets meer werk aan zit?
 

Desperado

Forumguru
Als die stekker bij je radio past kan dat wel eens de juiste zijn.
Dan is het idd in klikken en klaar. Als geel en rood omgewisseld moeten worden is dat normaal gesproken ook klik en klaar, daar zitten voor dit doel al stekkertjes aan.
Kwestie van even testen voor je de radio daadwerkelijk in het dashboard schuift.
 

Okki

Donateur
De beide stroomaansluitingen van de autoradio zelf zijn

– constante plus
– schakelplus

De constante plus houdt de opslagfuncties van de radio intact. Daartoe behoren:

– de ingestelde menutaal
– het uitschakelen van de demo-modus
– de zenderinstellingen
– waar de CD of MP-3-speler was gebleven toen de auto werd uitgeschakeld

De schakelplus (via contact) is de stroomvoorziening voor de normale werking van de autoradio.
 

Kanerr

Forumguru
De originele stekker zit er gewoon in. Je moet alleen een stekker (met de groen, roze, paarse, witte en grijze draden) eruit klikken en dan de zg. 'quadlock' stekker in de nieuwe radio klikken in plaats van een verloopstuk.

Plug and play :) Je hoeft niet bezig te zijn met de rode en gele draden, oem radio's hebben dat niet.
 

Okki

Donateur
Zie het nu ook denk ik op de 1e foto
Ik neem aan dat de draden in de witte circel de originele bedrading is. In de gele cricel de bedrading voor de VDO.

Bij de blauwe pijl zitten die 2 met een stekker aan elkaar. Even het heveltje omklappen en dan kan je ze loshalen. En dan in de BEAT stoppen

Screenshot_2020-06-05-09-33-44-466~2.jpeg
 
D

Deleted member 33974

De originele stekker zit er gewoon in. Je moet alleen een stekker (met de groen, roze, paarse, witte en grijze draden) eruit klikken en dan de zg. 'quadlock' stekker in de nieuwe radio klikken in plaats van een verloopstuk.

Plug and play :) Je hoeft niet bezig te zijn met de rode en gele draden, oem radio's hebben dat niet.

Super! Dank voor je bericht :)

Zie het nu ook denk ik op de 1e foto
Ik neem aan dat de draden in de witte circel de originele bedrading is. In de gele cricel de bedrading voor de VDO.

Bij de blauwe pijl zitten die 2 met een stekker aan elkaar. Even het heveltje omklappen en dan kan je ze loshalen. En dan in de BEAT stoppen

Bekijk bijlage 81693


Ja, dat klopt helemaal. Het lijkt me een korte kabel, maar ik ga het proberen.

Als het lukt dan annuleer ik de bestelling en anders gebruik ik die als verlengstuk.

Ik ga er gelijk mee aan de slag en laat het jullie weten!
 
D

Deleted member 33974

Net bij de auto geweest en de VDO stekker losgehaald, maar dan blijven er nog een aantal losse kabels liggen waar ik even geen raad mee weet. Zie de twee foto's hieronder:

full



1 => Deze stekker was ingetapet en hing los. Hij komt uit de kabelboom en ik vermoed dat dit de originele antennekabel is. De VDO stoorde heel erg, dus hopelijk is dat straks verleden tijd. Klopt het dat dit de antennekabel is?

2 => Deze zat in de VDO. Kan dit een antennekabel zijn? Misschien in combinatie met GPS? Er zit namelijk navigatie op de VDO.

En deze foto...

full


3 => Moet ik iets doen met deze kabel?

4 => En moet ik iets doen met deze kabel? Ziet er ook uit als antenne of GPS (?). Zowel deze nr 4 als nr 2 van de vorige foto komen niet uit de kabelboom.

Weer bedankt alvast :dankje:
 

Bakkertje

Forumguru
1 en 4 zijn antenne kabels (zogenaamde fakra aansluiting) die kun je in je oem radio steken
3 gaat naar de phantoom voeding adapter en mogelijk de geschakelde + van de VDO, die heb je niet meer nodig. toelichting: de antenne heeft een ingebouwde versterker en krijgt via de antennekabel zijn voeding bij een origineel toestel. Die VDO doet dat niet, daarom zit die adapter er tussen met die blauwe draad eraan.

2 lijkt haast wel een GSM antenne, zit die ergens los op de auto misschien?

Ik denk dat ze hebben geprobeerd om de radio ontvangst goed te krijgen, de 2 stekkers met blokjes gaan in je nieuwe radio, dan eens kijken hoe de ontvangst is.
 
D

Deleted member 33974

Thanks voor je snelle reactie!

Er zit één ingang voor de antenne op de radio, dus dan druk ik eerst de antennekabel uit de kabelboom (nr 1) in de radio aangezien die origineel is.

Nr 3 zal ik dan aftapen.

Kan nr 2 van de GPS antenne zijn? Er zat GPS op de VDO radio. Ik zie geen GSM voorbereiding in de auto.

Nr 4 zal ik eerst niet mee doen. Als het ontvangst goed is, dan is het goed en ander probeer ik deze i.p.v. nr 1.

Ik laat het resultaat weten.
 
D

Deleted member 33974

De radio lijkt het te doen, alleen moet de code nog ingevoerd worden en deze heb ik er niet bij. Heb de radio uit een sloopauto gekocht.

Ik heb wel het serienummer van de radio en het chassisnummer van de donorauto. Weten jullie waar ik de code kan opvragen?
 
D

Deleted member 33974

Zojuist met een dealer gebeld en die vroeg me langs te komen om de code uit de auto te lezen. Het kan niet via het serienummer of chassisnummer zeiden ze.

Aangezien de auto op de sloop staat gaat het uitlezen lastig. Iemand ideeen?
 

brepus13

Forumguru
Er zijn je 2 kant en klare oplossingen aangedragen waarbij je online voor een prikkie een nieuwe code opvraagt? :pieker:
 
D

Deleted member 33974

Er zijn je 2 kant en klare oplossingen aangedragen waarbij je online voor een prikkie een nieuwe code opvraagt? :pieker:

Je hebt gelijk, maar ik doe het liever via de officiele weg = dealer. Wellicht dat ik toch voor één van de twee andere opties ga.

Thanks
 
Bovenaan Onderaan