Skoda app

Ik las even kort in het instructieboekje dat er een app is die met de auto gekoppeld kan worden. Wat zijn jullie ervaringen met deze app? En wat zijn onder meer de functionaliteiten?
 

Rallye

Forumguru
De mogelijkheden hangen sterk af van welk navigatiesysteem je in je auto hebt en uit welk jaar dat is. In de loop van de tijd veranderen de mogelijkheden ook nog wel eens. In de tijd dat ik mijn Skoda Octavia RS had was er bijvoorbeeld een app die prima werkte met CarPlay. In de loop van de jaren verdwenen steeds meer functionaliteiten uit de app.

Voor jou zou de volgende link een goed startpunt kunnen zijn: https://www.skoda.nl/service/connectiviteit/connect
Je kunt gewoon de MySkoda app downloaden, jezelf en je auto registreren en gewoon wat aanklooien.
 

EdK

Forumguru
De mogelijkheden bij me Fab4 zijn beperkt.
Kan zien of de ramen en de deuren gesloten zijn en alsnog sluiten.
Maar mbt de ramen, die heeft antera nu zo ingesteld met VCDS dat als ik de deuren op slot doe deze ook sluiten.
En dan kan ik de knipperlichten alleen of in combi met de claxon laten afgaan, makkelijk op groot parkeerplaats en je geheugen niet meer zo goed is en dus niet meer weet waar hij staat.
En verder wat info van je wagen en de mogelijkheid om een afspraak te maken met de dealer....
en het verbruik per rit / tank en lange duur....
Tsja voor mij dus inhoudende dat ik die app is een keer per maand inkijk.........
 

Rallye

Forumguru
@EdK Heeft @Antera die ramen ingesteld zodat ze via de app te bedienen zijn, of was dat een gewone VCDS aanpassing?

Bij mijn Golf (van december 2021) kan ik de auto openen en sluiten via de app en de standkachel aanzetten en programmeren. Ik kan via de app de auto laten toeteren en knipperen. Verder zitten er wat nice-to-know zaken op aangaande open of gesloten deuren en ramen, de positie van de auto, gemiddelde snelheid en verbruik. Ik gebruik de Volkswagen-app dagelijks.
 

EdK

Forumguru
@Rallye dat de ramen na sluiten van de wagen allen dicht gaan heeft antera ingesteld

Dat ik in app kan zien dat de ramen en deuren gesloten zijn is dus gewoon iets van de Skoda app
 

1983jeroen

Forumguru
Dit zijn toch betaalde diensten?

Ik heb alleen die dataplug. Dat werkt ook niet geheel foutloos, maar was gratis dus leuk om te hebben
 

fanSkoda-VW

Donateur

View availability of Škoda Connect services​


Eerst nog: Select Country en daarna Check availability for vehicle

Dit kreeg ik net omdat ik de services voor de Scala moet gaan verlengen.

grtsss
 

Rallye

Forumguru
@1983jeroen Niet alles bij Skoda Connect is betaald. Verschilt wel per bouwjaar en navi.

Die dataplug is iets heel anders. Was dat niet Connect Lite of zo?
 
Bovenaan Onderaan