Vandaag dus geweest bij Ames in Gorinchem voor de proefrit. Ik zal over de auto even kort zijn: Top, dit gaat hem zeer waarschijnlijk worden.
Aangezien dit topic over verkooppunten gaat zal ik daar iets meer over vertellen.
De showroom ziet er keurig uit, misschien een beetje kaal, maar daar moet ook voor betaald worden en wordt dan toch op de klant doorberekend.
Ik was er op de afgesproken tijd en op dat moment was de verkoper nog even met een klant bezig en had ik ondertussen mooi de tijd om even de auto waar ik uiteindelijk voor ga in de showroom te bekijken.
Alles was van slot (dat maak je wel eens anders mee) en ik heb even alle toeters en bellen bekeken. Er zat geen contactsleutel in, dus het electrische heb ik gelaten voor wat het was. Stoelen getest, stuur en andere zaken naar wens gezet en alles was mogelijk. Inmiddels was de verkoper klaar met de andere klant en kreeg ik zijn volle aandacht. Wat ik wilde? De auto even doornemen of de proefrit... De proefrit natuurlijk!
Kopie gemaakt van het rijbewijs, formuliertje tekenen (Pedro gaf keurig aan waarvoor dit was) en toen naar de auto.
Buiten de auto eerst even vertellen wat voor versie dit was, dit was namelijk een Superb Ambition 1.6D Greenline Businessline wagon en niet de Comfort Twindoor.
Vervolgens kon ik achter het stuur plaatsnemen, m'n vrouw naast mij en Pedro achterin (Plek zat!!)
Alle knopjes,lampjes en instellingen werden doorgenomen, vragen beantwoord en ik kon op pad.
Na een uurtje lekker sturen de auto weer op z'n plek gezet en naar binnen gegaan. Inmiddels waren er weer wat andere klanten binnen, dus kon ik nog even naar de twindoor kijken die binnen stond. M'n vrouw even laten zien hoe de twindoor werkt (Goh, dat had ik helemaal nog niet gezien...) en daar kwam Pedro al weer aan. "Kopje koffie, thee, water...?" Nee, dat was niet nodig. Toen maar eens over de auto gepraat, de opties en accessoires en de technisache mogelijkheden van de carkit en MDI.
Toen maar eens e.e.a. op papier gezet voor het overzicht en de offerte van de leasemaatschappij. "Joh, hoe werkt zo'n leasemaatschappij nou voor jou?" Pedro gaf overal een duidelijk antwoord op.
Alles op papier, nog wat koetjes en kalfjes talk en netjes een hand bij het weggaan.
Helemaal goed dus!
Ik moet nog een aantal keer terug dus blijf ik nog wel wat verslagen hier plaatsen.