Skoda AMES Gorinchem

De Stip

Forumguru
Tot nu toe erg prettig zaken kunnen doen met Pedro, de verkoper. Erg attent en zelf ook een echte autoliefhebber.
Nog een paar weken wachten en mijn O2 zal afgeleverd worden. Daarna kan ik natuurlijk nog beter omschrijven hoe het eea door mij ervaren is. Maar tot nu toe zeg ik; chapeau!

Zojuist Pedro aan de telefoon gehad en dit gesprek is keurig en naar volle tevredeheid verlopen.
In de bevestiging email voor de afspraak van de proefrit stond een Superb Wagon aangegeven en ik wil proefrijden met een 5 deurs.
Ik heb hierover een mailtje terug gestuurd en wacht op zijn antwoord.

Ik zal proberen hier zoveel mogelijk over het traject van aanvraag van een proefrit tot misschien zelfs de uiteindelijke bestelling te posten.

Inmiddels per email contact gehad en de reden dat de wagon gereserveerd is, is dat daar een 1.6TDi in ligt en in de beschikbare Twindoor een 1.9.
Aangezien ik voor de Greenline businessline ga is voor mij de 1.6 degene waarmee ik dan het beste proef kan rijden.
Helemaal goed dus. Overigens was het rijden met de 1.9 ook geen probleem voor deze dealer, maar het lijkt mij nogal overbodig.

meer volgt vanaf 15-01, dan heb ik de proefrit staan. Op eigen verzoek, niet dat de auto dan pas beschikbaar is.

Vandaag dus geweest bij Ames in Gorinchem voor de proefrit. Ik zal over de auto even kort zijn: Top, dit gaat hem zeer waarschijnlijk worden.
Aangezien dit topic over verkooppunten gaat zal ik daar iets meer over vertellen.

De showroom ziet er keurig uit, misschien een beetje kaal, maar daar moet ook voor betaald worden en wordt dan toch op de klant doorberekend.
Ik was er op de afgesproken tijd en op dat moment was de verkoper nog even met een klant bezig en had ik ondertussen mooi de tijd om even de auto waar ik uiteindelijk voor ga in de showroom te bekijken.
Alles was van slot (dat maak je wel eens anders mee) en ik heb even alle toeters en bellen bekeken. Er zat geen contactsleutel in, dus het electrische heb ik gelaten voor wat het was. Stoelen getest, stuur en andere zaken naar wens gezet en alles was mogelijk. Inmiddels was de verkoper klaar met de andere klant en kreeg ik zijn volle aandacht. Wat ik wilde? De auto even doornemen of de proefrit... De proefrit natuurlijk!
Kopie gemaakt van het rijbewijs, formuliertje tekenen (Pedro gaf keurig aan waarvoor dit was) en toen naar de auto.
Buiten de auto eerst even vertellen wat voor versie dit was, dit was namelijk een Superb Ambition 1.6D Greenline Businessline wagon en niet de Comfort Twindoor.
Vervolgens kon ik achter het stuur plaatsnemen, m'n vrouw naast mij en Pedro achterin (Plek zat!!)
Alle knopjes,lampjes en instellingen werden doorgenomen, vragen beantwoord en ik kon op pad.
Na een uurtje lekker sturen de auto weer op z'n plek gezet en naar binnen gegaan. Inmiddels waren er weer wat andere klanten binnen, dus kon ik nog even naar de twindoor kijken die binnen stond. M'n vrouw even laten zien hoe de twindoor werkt (Goh, dat had ik helemaal nog niet gezien...) en daar kwam Pedro al weer aan. "Kopje koffie, thee, water...?" Nee, dat was niet nodig. Toen maar eens over de auto gepraat, de opties en accessoires en de technisache mogelijkheden van de carkit en MDI.
Toen maar eens e.e.a. op papier gezet voor het overzicht en de offerte van de leasemaatschappij. "Joh, hoe werkt zo'n leasemaatschappij nou voor jou?" Pedro gaf overal een duidelijk antwoord op.
Alles op papier, nog wat koetjes en kalfjes talk en netjes een hand bij het weggaan.

Helemaal goed dus!

Ik moet nog een aantal keer terug dus blijf ik nog wel wat verslagen hier plaatsen.

De Stip

Forumguru
Top gozer die Pedro. Ik heb mijn auto daar vorige week mogen ophalen en alles met de uiterste zorg, geen vraag was teveel. Van meet af aan, heb ik prima contact met hem gehad en als hij zelf geen antwoord wist, dan vroeg hij het aan zijn zeer vakbekwame crew van de werkplaats of elders.
De aflevering was keurig en doordacht. Ik had hem voor de koop verteld dat ik mega kritisch ben en dat ik niet te beroerd ben om te reclameren op zaken die mij niet zinnen. Ook verteld dat het niet de eerste auto was die ik (prive) kocht en dat hij meteen met serieuze prijzen moest komen. Ook dat was prima voor elkaar en ik was zelfs zo tevreden, dat ik voor mezelf had besloten te accepteren als hij wat minder scherp in z'n offerte zou blijken te zijn. Ik had namelijk voor mijn eigen plaatje, meerdere bedrijven bezocht, maar nergens zo'n goed gevoel aan over gehouden als bij AMES Gorinchem.
Ik vind het leuk om naar gadgets voor mijn O-2 te zoeken en laat hem dan op mijn zoektocht meegenieten. Dat waardeert hij enorm en geeft desgevraagd goede feed back.
JurgendB, als je het eens bent over de auto dan kan ik je de garage van harte aanbevelen.

Een zeer tevreden O-2 rijder :)

Ik ben ook zeer positief over Skoda Ames in Gorinchem. Ik krijg op 8 maart 2011 mijn bestelde Skoda Yeti geleverd en zij passen allerlei zaken in de auto aan zodat de regensensor, cornerlights en instapverlichting functioneren zonder dat ik hiervoor iets hoef te betalen. Zit gewoon in de service die zij leveren. Ik ben zowel door Pedro maar ook daar Marianka prima geholpen. We hebben zelfs een Yeti een geheel weekend mee gekregen om proef te rijden. Ik heb nog geen ervaringen met de garage maar als ik zo geholpen wordt bij de aankoop en aflevering kan het haast ook niet anders zijn wanneer ik in de toekomst voor een onderhoudsbeurt bij Ames langs kom. Skoda Ames is ook Skoda dealer van het jaar geworden, al zijn dat meerdere Skoda dealers.

Een zeer tevreden koper van een Skoda Yeti 1.4.

Gisteren is de auto voor de eerste beurt geweest. Helemaal goed gegaan. Netjes een telefoontje gehad omdat ze een bepaalde klacht niet konden reproduceren en daarbij werd gelijk gevraagd of de auto gewassen mocht worden.
Bij het ophalen netjes uitgelegd gekregen wat er was gedaan aan de auto en toen ik instapte (In een auto die van binnen ook was schoongemaakt!!) stond daar ook nog eens een Skoda paraplu voor me klaar. Misschien een goedmakertje omdat de Superb 1.6 comfort greenline businessline deze niet heeft. :tongue: Kortom; ik ben super(b) tevreden over auto Ames in Gorinchem!

Na vele jaren nog steeds tevreden over deze garage. Heet inmiddels De Waal, maar de service is hetzelfde. Nog 30K met m'n huidige en dan maar eens kijken voor de nieuwe Superb...

Bovenaan Onderaan