Skoda algemene indruk

StefanN

Forumguru
Ik vraag me af.....
Ik lees toch best veel problemen / irritaties over eigenlijk alle modellen.
Zojuist weer iemand die al na 2 jaar zijn rapid weg doet en skoda opgeeft...
Mensen met een auto van nog geen jaar oud die allerlei storingen, problemen of irritaties ervaren.....
Ik begin toch een beetje angstig te worden over wat ik heb besteld....
ligt het nu echt aan skoda of aan de mensen die eraan sleutelen???
Graag jullie mening

MarcoO2

Forumguru
Niet te druk maken :) vergeet niet dat tegenover iedereen die zich ergens kritisch over uitlaat, een heleboel tevreden rijders staan die je nooit hoort. Je ziet op een merkenforum verhoudingsgewijs méér zaken die niet goed gaan, dan die goed gaan.

Los daarvan: kijk eens naar andere merken. Het is overal wel wat. Het o zo degelijke Toyota heeft tegenwoordig ook terugroepactie na terugroepactie, en niet voor lullige dingen...

RefleCs

Forumguru
Inderdaad helemaal eens met @MarcoO2 negatieve reviews en berichten floreren altijd boven de positieve berichten. Als je bij andere merken echt gaat verdiepen zal je deze zelfde ervaring hebben.

StefanN

Forumguru
@marco02. Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ons huidige koreaantje heeft ook wat dingetjes gehad...
En met een nieuwe skoda (lease ) heb je natuurlijk volledige garanties....
Op fora zitten, denk ik, over het algemeen mensen die
A: oplossingen zoeken voor probleempjes
B: mensen met kennis om te delen
C: mensen, zoals ik, die alles willen leren over hun nieuwe of gebruikte aanwinst

Ik zal er het vertrouwen inhouden en vooral genieten van de aankomende nieuwe tuut

edero

Forumguru
Nee maar serieus, ik rij de SB MY2016 sinds November en herken niets van de genoemde punten in 'Afscheid'.
Auto bevalt echt goed, geen kraakjes, rammeltjes, vochtproblemen of slechte lichtopbrengst, goede stoelen (in de Edition uitvoering tenminste) Oké, de Airco/Verwarming zou inderdaad wat beter kunnen, maar verder geen problemen mee.
@5e skoda betreft volgens mij ook wel de eerste Rapid uitvoering, waarna er toch een hoop is verbeterd/veranderd.
En wat @MarcoO2 zegt klopt als een zwerende vinger +1

Skoda-MAN

Forumguru
@StefanN Ik ben geboren boven een Volvo dealer, er zijn geen slechtere auto's dan Volvo. Als ik naar beneden keek zag ik altijd auto's met hun bek open en een monteur er in.
De Volvo's die probleemloos reden die zag ik natuurlijk niet.
Zoals al eerder geschreven is lees je overwegend narigheid op een forum al dan niet overdreven.
Ik ben blij met mijn Octavia die in april 1 jaar wordt.

Altos

Banned
@StefanN , zoals te lezen in mijn handtekening is dit mijn 4e Skoda, was het echt rommel was ik er niet nog 3x in gestonken.
Ik heb tot nu toe prive gehad, Opel, Chevrolet (usa), Mazda, Volvo, BMW, Citroen, Mercedes en Skoda.
Daarbuiten heb ik in veeeeel auto's gereden door tussentijdse baantjes bij lease/huur maatschappijen.

Elk merk heeft iets, ook zal elk merk bepaalde modellen met problemen hebben maar geloof me, met het merk Skoda is niets mis.
Wel hebben we de pech dat we in NL met PON te maken hebben, mocht er ooit iets zijn waar hun mee te maken hebben, dat gooit wel enig roet in het eten mbt tevredenheids gevoel.

Voor ik de Fabia kocht heb ik lang getwijfeld over een Rapid, kostentechnisch was dit voor mij niet rendabel omdat ik de extra ruimte niet nodig heb en de Fabia mooier vind.
Wel vond ik de Rapid een fijne, solide, nette auto, zeker in Edition uitvoering en rijke uitrusting.

Veel plezier met je auto iig.

Jeroenert

Actief lid
Ik gok zo dat 98% van de Skoda-rijders in Nederland niet eens weten van het bestaan van dit forum of dat ze het überhaupt niets interesseert als ze van het bestaan zouden weten.
Om maar aan te geven dat mensen hier vaak voor problemen naartoe komen en niet zozeer om het pronken ermee. Een hedendaagse Skoda-rijder is iemand die gewoon van a naar b wil en het liefst met een zo laag mogelijk bijtelling, denk ik. Hier zitten mensen die bewuster met hun bolide omgaan en er zelf ook vaak graag dingen op aanpassen en ervaringen en problemen mee willen delen.
Als ik zo het forum van de Fabia 1 (die ik heb) open wordt ik ook niet heel vrolijk moet ik zeggen. Maar zoals eerder gezegd zal je dat bij elk merk hebben.

Tassin

Forumguru
@StefanN Nog geruststellende woorden nodig?

Mijn S3, nu 5 maanden jong: geen enkel probleem. Niets. Geen kraakje, geen druppeltje. Alles perfect ok.
F2 van vrouwlief, nu 5 jaar oud, slechts 1 technisch euvel, tijdig gesignaleerd door de boordcomputer en kosteloos hersteld.
Ik heb een 30-tal collega's met een O2/O3: slechts 1 exemplaar met problemen (vermogensverlies e.d.). Bleek achteraf een marter te zijn die verlekkerd was op de kabels (naar verluidt zou hier visolie in verwerkt worden).

StefanN

Forumguru
Ik raak meer en meer blij da t we toch voor de skoda hebben gekozen..... het kan dus wél...
Eigenlijk mag je er van uit gaan dat, als je een nieuwe auto koopt, alles prima in orde is... tenzij je een auto treft die op maandagochtend door een dronken pool (Tsjech ) in elkaar is geschroefd

0ri0n88

Forumguru
Op het net lees je overwegend het negatieve van mensen en deze hebben ook vaak de neiging alle fora's en social media ermee vol te kalken en ik begrijp je helemaal dat je er een naar gevoel aan over kan houden (kocht een 2ehands tsi met dsg dus ik was bij voorbaat ook ten dode opgeschreven, niets is minder waar rij als een god in Frankrijk en ben reuze blij met mijn skoda) daarnaast auto's hebben nu eenmaal ook onderhoud nodig en dat is ook iets wat niet iedereen even goed uitvoert.
@Altos om even op jou PON bevindingen terug te komen, mijn schoonvader heeft een VW Up automaat en ook wat dure dingetjes gehad aan de automaat buiten de garantie periode maar dit is allemaal kosteloos opgelost op kosten van PON dus het is niet alleen maar kommer en kwel bij dat bedrijf denk ik zo, een ieder kan er natuurlijk andere ervaringen mee hebben.

Altos

Banned
@0ri0n88 Volgens mij geef ik nergens aan dat dit altijd zo is, wel geef ik aan dat deze firma al vaak het algehele gevoel van "service" heeft laten verdwijnen naar de achtergrond.

Ikzelf heb in al die tijd (gelukkig) maar 1 keer problemen gehad welke door PON veroorzaakt zijn (lees: verantwoordelijk zijn) en dit heeft veel voeten in de aarde gehad om dit recht te breien.
Zelfs vele dealers spreken schande over de handelswijze van hun importeur, ook hun krijgen hier vaak mee te maken.

Mijn auto kreeg tijdens transport bij PON te maken met transportschade (natuurlijk nog voor de dealer of ik de auto gezien hadden) en hoe ik daar behandeld ben...dat soort gevoel deel ik expres niet op een openbaar forum, om de nuance te behouden, juist daarom.
Korte versie met eind: Schade, slecht behandeld, door goede dealer perfect opgelost, excuses van PON en schuld bekend, meer excuses en oplossing geboden. :bloemen:

Achteraf is alles opgelost en na veel gedoe (wat niet nodig was geweest als het standaard protocol van PON wat opener was geweest, eigen woorden van medewerker PON) krijg je eindelijk te maken met iemand die wel weet wat fatsoenlijk behandelen van klant en dealer is maar goed, dat alles heb ik verpakt in de woorden "dat gooit wel enig roet in het eten mbt tevredenheids gevoel" waardoor ik hoop dat je de nuance in mijn bericht herkend.
Het is niet zo dat ik met veel uitroeptekens schrijf (als voorbeeld): DIE KLOTETOKO MOET DE FIK IN, ALLEMAAL LOSERS DAAR BLABLABLA!!!!!...toch?

Idd kan eenieder een andere ervaring hebben maar dan is het wel makkelijk als beide kanten belicht worden ter vergelijk en voorbeeld, niet?
Dit even als toelichting :thumbsup:

Bovenaan Onderaan