Skoda accessoire prijsverschillen tussen DE en NL!

Captain Hook

Forumguru
Zat eens te zoeken naar wat bruikbare accessoires voor m'n nieuwe Roomster. Nog afgezien van het feit dat menig prijslijst en/of leverancier nog lang niet up-to-date is met de nieuwste modellen, constateerde ik ook absurde prijsverschillen tussen de officiële Nederlandse en Duitse prijzen.

B.v. dorpellijstenset RVS NL: 134,- DE: 89,-
dorpellijstenset zwart NL: 60,- DE 27,-
Spatlappen NL: 33,- DE: 11,90 :1884:

En als je navraagt bij Pon naar een actuele prijslijst, dan verwijzen ze je naar de dealer. En wat zegt de dealer? Juist ja, die heb ik nog niet van Pon... :biggthumpdown:
Zo weet ik dat niet alles op een Scout uitvoering past (ivm die andere kunststof beplating), maar in de prijslijsten wordt daar geen rekening meegehouden.

___JC___

Forumguru
Heeft denk ik voornamelijk met BTW en BPM te maken. Dat die spullen in Duitsland veel goedkoper zijn wisten we toch al een tijdje? Daarom rijden alle duitsers met dikke velgen e.d. rond.

EdK

Forumguru
IS het wel beide inclusief of exclusief montage ??
NL prijzen zijn namelijk in algemeen inclusief de montage

En hoe zijn de prijsverschillen met de sunnyboys voor RR en Yeti ??

Captain Hook

Forumguru
Er zit geen BPM op accessoires; dit zijn zaken die je naderhand gewoon bij de dealer koopt.

En de MwSt bedraagt in duitsland ook 19%; dus daar zit ook het verschil niet...
Prijzen voor spatlappen e.d. zijn in NL ZONDER montage.

Captain Hook

Forumguru
Dus wie pakt de grote marge? De importeur, de dealer?
Want we praten bij sommige artikelen wel over de dubbele prijs!

Het bizarre is dat sommige andere zaken weer nauwelijks verschillen. In de tussentijd heb ik ook de Oostenrijkse prijzen van de accessoires ernaast gelegd, en die zijn ietsiepietsie duurder dan in Duitsland (maar dat zou kunnen omdat de BTW in Oostenrijk 20% bedraagt)

___JC___

Forumguru
Ow ja de Mws bij de oosterburen is omhoog gegaan van 16% naar 19%, zat nog met 16 in mn hoofd. Kan best zijn dat dit soort accessoires in NL via de importeur lopen en dat ze in Duitsland rechtstreeks bij de fabriek inkopen ofzo.

Sant

Lid
Zoals ik zie zijn diverse assessoires in DE goedkoper dan in NL. Wie weet of wieldeksels bv 16" in DE goedkoper zijn? En hoe zijn de prijzen in BE?

Bovenaan Onderaan