Skoda 1.6 met LPG

S

stefangela

Ik heb een skoda Octavia combi uit 2001. 2,5 jaar geleden gekocht en altijd tevreden over geweest. Maar nu hebben we de laatste tijd storing lampjes in ons dashboard. Het ESP lampje en "controle van de motorelectronica" lampje. Met het gevolg dat de auto lang op benzine rijdt voordat ie op gas springt, hij stottert af en toe. Nou heb ik een monteur die de auto kan uitlezen, maar niet zo'n grote lpg kenner is. Hij had de temp. voeler al vervangen, maar dat was het niet.Wel zegt ie dat we er niet mee stil kunnen vallen onderweg, maar dat ie schadelijker rijdt om dat de boardcomputer denkt dat ie nog niet op temperatuur is terwijl ie dat wel is.
Heeft hier iemand een idee wat het kan zijn???

Met dit gedoe zijn we steeds meer geneigd om van LPG af te stappen. Of het moet opgelost kunnen worden
 

johann

Lid
Over dit onderwerp zijn al meer discussies geweest (zie ook Octavia op gas). Lambdasonde al vervangen? Deze kan kuren vertonen. Ikzelf heb drie jaar een Polo 1.4 55kW G3 gereden, met soortgelijke klachten, die volgens de expert geen kwaad kunnen. Maar als die storingslampjes telkens weer terugkomen, ga je toch twijfelen. (ik wel iig)
Dus toch maar van gas afgestapt (ook gezien het jaarkilometrage: 13dkm)
Maar on topic: het rijden op gas is "te schoon", daardoor weet zo'n Lambdasonde niet wat ie moet. Hij wil immers vuile gassen meten om de kat te sturen. En daardoor raakt ie in de war. (even simpel gesteld)
Wellicht dat je hier iets mee kunt bij de garage?
confused.gif
 
S

stefangela

En als ik als extra info door kan geven dat de temp. meter in de auto niet of nauwelijks op loopt...

Ik raak volgens mij net zo in de war als die Lambdasonde
 

johann

Lid
Dus je bedoelt....... Ondanks dat de temperatuurvoeler al is vervangen, geeft hij toch aan dat hij niet warm wordt?? Hmmm...
Sorry, ik ben geen monteur, maar werkt de meter op het dashboard of in de boordcomputer dan wel goed?
confused.gif
icon_smile_question.gif
ahum.gif


Ik wil dus zeggen: geeft deze wel de informatie door die hij van de voeler krijgt?
 

johann

Lid
<font color="blue">MODbreakje: Als je 2 berichten binnen een paar minuten wil plaatsen, gebruik dan aub de knop "BEWERKEN" en maak geen nieuw bericht aan. Jouw 2e bericht heb ik in je vorige bericht gezet</font>
 
S

stefangela

de temp meter doet het in principe wel, maar komt niet boven de 60 graden uit.
Maar als ik logisch denk: als de voeler meet dat de auto op temp is , maar de temp loopt niet op op de meter.moet het dus daar ergens tussen in fout gaan. Maar wat zit daar tussenin??
 
S

stefangela

ja maar zouden daar ook die 2 storings lampjes vanaf kunnen komen
 

purk

Senior Member
nee, dat denk ik niet, gas geeft vaker problemen met storings meldingen, ik denk dat je gewoon het gas systeem moet laten reinigen/na kijken en alle sensoren die storing geven moet laten controleren op werking. en eventueel delen zult moeten vervangen....
 
Bovenaan Onderaan