Sitechris: Megane is weg, lang leve de Seat Leon Cupra

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd met je beslissing Chris, ik denk dat het voor een BMW-verkoper ongewoon is dat ie met Seat moet concurreren en dan ook nog verliest. Persoonlijk had ik hier en daar een vinkje meer of minder neer gezet, maar dat zijn persoonlijke keuzes.

Ik weet niet of het op de Cupra kan, maar ook nog chromen raamlijsten overwogen (vind ik op de Seat van Stylance op S-O wel mooi het zwart doorbreken).
 

TL@

Forumguru
Zo'n dikke Leon is toch echt wel mooi (jammer dat we geen Seat mogen leasen op het werk)

Ik vind het toch straf dat een Z4 minder goed stuurt, maar geloof je best dat het zo is.
Ik zou trouwens ook de Leon genomen hebben maar voor heel andere redenen :-)
 

sitechris

Donateur
Persoonlijk had ik hier en daar een vinkje meer of minder neer gezet, maar dat zijn persoonlijke keuzes.

Ik weet niet of het op de Cupra kan, maar ook nog chromen raamlijsten overwogen (vind ik op de Seat van Stylance op S-O wel mooi het zwart doorbreken).

Dat kan niet. Vind ik bij een sportieve auto persoonlijk niet heel mooi. Ik heb nog wel getwijfeld over Performance pack. Maar 2400 euro vind ik echt teveel. En de schaalstoelen (1300 euro) zien er nog net wat te gewoontjes uit. Leren bekleding op de Leon is een no-go. Is echt van goedkope kwaliteit.
 

Noord26

Forumguru
Leuk om te lezen dat je van een all-rounder 300pk GTI naar harder materiaal gaat, en weer terug. In dezelfde kleur zelfs!

Dus nu 2 Seat Leon's voor de deur?

Vind het een zeer fraaie kar om te zien! Gefeliciteerd! Ik had eigenlijk gedacht dat je langer met de Renault zou blijven rijden hoor. @sitechris
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Dacht ik eigenlijk ook. Was van plan om begin 2015 van auto over te stappen. Maar de dealer made an offer i couldn't refuse. Een half jaar doorrijden was financieel zeer onverstandig geweest (plus dat ik niet zo heel veel ritten meer op de agenda had staan).
 

___JC___

Forumguru
Van harte Chris, ik snap wel dat jij de Z4 niet lekker vindt rijden na de Megane. Het is nu eenmaal meer een cruiser en geen echte sportwagen, dan zal je toch bij Porsche uitkomen met bijvoorbeeld de Boxer of Cayman.
De Leon is een echte allrounder en ook heel relaxed te rijden. Op de smalle stoelen en het kleine navi scherm na vond ik m helemaal goed. DSG zou ik zeker bestellen, past goed bij deze motor.
 

___JC___

Forumguru
Overigens eens met de uitrusting, leer op een Leon is eigenlijk zonde geld. Niet mooier dan de standaard stoelen. DAB is zeker handig in combinatie met de sound upgrade, geen ruis meer.
 

sitechris

Donateur
En open dak vind ik een fijne optie. Die miste ik wel in de Megane. Ik hoef niet perse een roadster, maar met schuifdakje open door de Alpen rijden is ook fijn!
 

Falcon

Donateur
Ik denk dat mijn eco-grill wel mooier staat op deze Cupra... wil best wel ruilen hoor.. alles voor forumlid :angel:


Open-dakkie is inderdaad een prima optie... zeker in combi met rain-closing. Bij Renault kennen ze trouwens "rain-closing" niet, dus daar moet je extra checken of alles dicht zit #fail
 

sitechris

Donateur
De Leon is 4 weken vroeger dan verwacht in het land. Ik heb er niets aan. Hij gaat pas 2 januari op kenteken. Toch ga ik van de week wel even kijken ;)
 

Bijlagen

  • leon cupra blauw.jpg
    leon cupra blauw.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 81
Bovenaan Onderaan