Sitechris: Megane is weg, lang leve de Seat Leon Cupra

michelover

Forumguru
@sitechris , mooi balen van je velg , maar misschien kan je hem bij Velgen Expert in Amsterdam laten maken. Ik heb er mijn wintervelgen laten poedercoaten en dat was top. Mijn zomervelgen ook in twee kleuren hebben stoeprand schade , dit kunnen ze repareren kost tussen de 80 en 125 euro per velg. Ga ze volgende maand langsbrengen , voorlopig zijn de winterslofjes nog nodig.
 

Noord26

Forumguru
@sitechris , mooi balen van je velg , maar misschien kan je hem bij Velgen Expert in Amsterdam laten maken. Ik heb er mijn wintervelgen laten poedercoaten en dat was top. Mijn zomervelgen ook in twee kleuren hebben stoeprand schade , dit kunnen ze repareren kost tussen de 80 en 125 euro per velg. Ga ze volgende maand langsbrengen , voorlopig zijn de winterslofjes nog nodig.

Euhm... Neem aan dat dat het probleem niet meer gaat zijn met die velg; asl de hele auto er omheen op papier al in geruild is. ;)
 

sitechris

Donateur
Leuk ook om te lezen in je verhaaltje van 9 november (net iets meer als 2 maanden geleden):

"So far so good! Ook hebben de voor- en achterbanden nog wel voldoende profiel om de winter mee door te komen. Die ga ik komend voorjaar wisselen. De Michelin Supersports mogen blijven. De Cupra ook. Op naar het volgende verslag!"

;)

Lol, zo gaat het toch altijd bij me ;). Mbt de velg, die ga ik niet meer repareren.
 

Noord26

Forumguru
Ik weet alleen hoe een Leon FR 1.8TSI (180pkl uitvoering) met DSG rijdt. Had je met rondom 400pk letterlijk niet teveel vermogen in de eerste 3 versnellingen...?
 

Noord26

Forumguru
@sitechris

Ik ken de perfectionisten te Lochem ook.

Maar met een beetje vochtigheid op de weg moet je jezelf al snel inhouden natuurlijk met alleen voorwielaandrijving? ;)
 

sitechris

Donateur
Nee, mijn hobbyauto's rijd ik meestal alleen met goed weer, dus dan heb ik vol vermogen niet nodig. 4WD heeft ook nadeel van de kilootjes. Meer verbruik, mindere prestaties (op de eerste meters na dan). En voor een daily vind ik FWD prima.

Levering voorlopig eind maart.
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Verstandige beslissing en ja je zal je Cupra best gaan missen, maar ik begrijp je keuze volledig. Veel plezierige woon werk kilometers toegewenst met je mooie GTD straks!!
 
Gefeliciteerd Christian , jammer dat het niet de TT is geworden .
De GTD zal ook prima aan je wensen voldoen . Dikke uitvoering zo en ff naar jd en klaar is ie
 

sitechris

Donateur
Ik had geen zin om op de TT te wachten. Het ziet er prachtig uit, maar het is onpraktisch, duurder en rijdt feitelijk hetzelfde (zelfde onderstel + motoren).
 

sitechris

Donateur
Een DSG was niet je keuze meer?

Bij een 400 pk hothatch vind ik DSG wel gaaf. Dan kun je echt het maximale uit ieder sprintje trekken. Bij een diesel is die beleving veel minder, juist dan vind ik het voor de beleving wel prettig om zelf te poken.

Het scheelt dat ik bijna nooit in de file sta overigens. Anders had ik wel de DSG besteld.
 
Bovenaan Onderaan