Simply clever, wat vind jij doordacht en/of handig of juist niet handig.

Schep

Forumguru
- Bij leeg ruitesproeierreservoir elke 5 minuten piepjes en melding dat het reservoir leeg is.
Dan is ie volgens mij nog niet leeg genoeg en meet de sensor af en toe voldoende niveau, en daarna niet meer.
Mijne is zondag in die stand gegaan, naar beneden rijden onder het auqaduct van de A1: piepje, naar boven: niks, bocht naar de A9: piepje, bocht naar Zuid-Oost: weer piepje.

Inmiddels weer gesproeid, en ik zit nu permanent onder het niveau. Krijg bij starten een piep, daarna blijft ie stil. Exact als @Superb III combi, dus.

Gewoon ff doorsproeien ;)
 
Voorruitverwarming werd al vermeld, en bewijst dezer dagen 100% zijn dienst.:dankje:
Ik heb zoals velen ook zetelverwarming, maar gebruik die niet automatisch.
De klassieke verwarming warmt mijn Superb binnen supersnel op. De snelheid waarmee na het starten warme lucht uit de ventilatieroosters komt vind ik bijna hallucinant. Nog bij geen enkele andere auto meegemaakt..:thumbsup:
 

B.Stuurder

Forumguru
Nou bij mij draait de stoelverwarming dagelijks hoor. Jas achterin, stoelverwarming aan en een thermosmok met koffie. Heerlijk om zo de dag te beginnen. Dat zou ik echt missen als ik op 5 minuten fietsen van mijn werk zou wonen
Nou, prima hoor. Starten, voorruit en achterruit verwarming en stoelverwarming aan, zijruitjes even met het krabbertje uit de benzinedop en instappen. Wissers aan, voorruit schoon, einde van de straat al enige warme lucht.
Als de buurman nog staat te hakken op zijn voorruit ben ik de wijk al uit.
Nu merk ik wat ik na de Mondeo gemist heb.
 

EdK

Forumguru
Ik denk dat weinig Vlamingen dagelijks "poepen en koffiedrinken" als eerste 2 dingen op hun lijstje
Oké Oké voor jullie is het dan eerst poepen en dan een sigaretje erna...... ( misschien een borrel er nog voor ?? )


En @stevopivo ik weet wat jullie met het poepen bedoelen, nadat ik op klus zat in het Belgie en het mededeelde aan me collega
En op dat moment zag ik de graver al vreemd kijken en helemaal toen ik met 5 minuten alweer terug was....
 

B.Stuurder

Forumguru
Je weet dat er in België ook relaties zijn tussen gelijke sekse?

Veel plezier als vrijwilliger :maakmegek:
Daar had ik niet bij stil gestaan. Typisch dat jij daar meteen aan denkt :tongue:
Maar goed, ik had meer verschillende seksen in gedachten en zelfs ook binnen mijn huidige relatie, die overigens uitstekend is om dat vast te ondervangen. :)
Maar goed, :ot:
 
Om maar weer even een topic uit de mottenballen te halen.

Ik heb nu sinds 3 dagen als vervangend vervoer een Ford Grand C-Max. Een 7 zitter met de 3 cilinder ecoboost. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik verrast ben over hoe dat rijdt. Het motortje voldoet prima (dat is het dan ook, maar toch) en de wegligging is top.

Maar daarvoor kom ik natuurlijk niet in dit topic terecht. Want onderweg in de C-Max wordt je continu herinnerd aan iets dat Skoda (en alle andere VAG merken) heel simply clever op orde hebben. De ergonomie :jaja:

Als je dagelijks met de Skoda onderweg bent is het zo vanzelfsprekend dat je alles kan vinden waar je het verwacht. En probeer dan eens het Sync 2 systeem van Ford te bedienen, of uit te vinden wat de logica is achter de fysieke knoppen. Ik heb zelfs per abuis "my key" geactiveerd, nu is hij begrensd op 140 kmh en tingelt hij er onderweg vrolijk op los, want de auto denkt dat ik de puber ben die door papa in toom gehouden moet worden. Ontgrendelen kan met een master key volgens het boekje, laat dus maar..

Anyway. Dikke pluim voor Skoda :bloemen:


Nu nog een simply clever vliegwiel uitvinden dat het iets langer uithoudt en dan hoef je de klanten geen C-Max mee te geven om ze terug te laten verlangen naar de Skoda :deuk:
 

Schep

Forumguru
Als je dagelijks met de Skoda onderweg bent is het zo vanzelfsprekend dat je alles kan vinden waar je het verwacht.
Helemaal eens!
Zelfs in een Mercedes had ik vorige week veel problemen om blind dingen te vinden.
Ik ben wel heel benieuwd wat voor impact dat nieuwe touch screen op de ergonomie gaat hebben, trouwens.
nu is hij begrensd op 140 kmh en tingelt hij er onderweg vrolijk op los
:maakmegek:
Ik zou er uit pure frustratie alleen maar harder van gaan rijden :laugh:
 

s-line

Forumguru
Ik ben wel heel benieuwd wat voor impact dat nieuwe touch screen op de ergonomie gaat hebben, trouwens.
Dat zal je verbazen hoe snel dat went en hoe snel je dat onder de knie hebt!
Maar nog een paar jaar dan is alles touch-screen in de auto's..
Een aantal jaar geleden vonden mensen de smartphone ook niets!
 
Bovenaan Onderaan