Simpel vraagje over de vervanging van de multiriem (& waterpomp)

Momfer

Nieuw lid
Ik ben al jaren forumlid maar plaats eigenlijk nooit een bericht. Ik lees het vooral.
Maar nu heb ik toch wel een vraag. Kan het antwoord nergens in de (instructie)boekjes terugvinden. En de opgedane info via googelen op het internet vertrouw ik niet helemaal. Of beter omgekeerd : helemaal niet.
Dus mijn vraag (met inleiding).
Mijn dealer heeft een prijsopgave voor de longlife-beurt gedaan voor mijn Octavia uit 2013 op diesel. Daar was ook het vervangen van de multiriem en waterpomp aan de orde. Weet iemand na hoeveel gereden kilometers dat volgens de fabriek moet en hoeveel bandbreedte er is. Of met andere woorden: na hoeveel gereden kilometers moet je echt die riem en pomp vervangen om geen risico te lopen.

De reden waarom ik het vraag is dat ik eigenlijk van plan ben om de octavia eind van het jaar in te ruilen. De vervanging van de riem en pomp is nou niet bepaald goedkoop. Dus als het niet per sé nodig is, dan liever niet.

Momfer

Nieuw lid
Haha. Jazeker. Maar dat was al voor de corona tijd. Zolang rijd ik deze O3 dan ook l. En daarvoor de O2 en daarvoor een andere O2

Momfer

Nieuw lid
Ja. Nou wil ik niet betweterig doen. Maar dan gaat het toch vooral over de inhoud van wat he je je voorstelt.
Wat zou je dan graag nog meer willen weten.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik/wij willen niet per sé meer van je weten, je stelde een vraag, en die is inmiddels 2x beantwoord.
De 'toverspreuk' nogmaals: meet&greet wanneer je je daar niet hebt voorgesteld in een eigen topic, blijf je 'Nieuw lid'.

hemi24

Donateur
multiriem kun je zelf wel zien zitten en visueel beoordelen, toch?

geld wat je er nú insteekt krijg je aan het eind van het jaar niks voor terug, zeker niet bij een 13 jaar oude diesel

Uit nieuwsgierigheid: wat is de km-stand en de motorcode?

Momfer

Nieuw lid
Dat dacht ik ook a dat het een uitgave is om goed over na te denken. Daarom wilde ik dat ook even voorleggen op het forum.
Eigenlijk zou ik dat inderdaad wel zelf moeten kunnen beoordelen. Of iemand in de buurt even mee laten kijken. Ben zelf niet zo . Of iemand in mijn buurt die er meer verstand van heeft mee laten kijken.
Km stand is 283.000 / code is e11*2007/46*0243*05

hemi24

Donateur
Vraag die wel bij mij opkwam: bedoelde de garage de multiriem of de distributieriem?

De code die je geeft is een Europese typegoedkeuring, dat zegt iets over een bepaalde serie/ reeks geproduceerde Octavia‘s maar niet perse welke motor er in zit…

Bovenaan Onderaan